• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    Klub je zaměřen na odbornou diskuzi a výměnu info z oblasti všech paradigmat sociologie, obecné sociologie, dějin sociologie, metodologie, metod a technik výzkumu (popř. i sw, který se při výzkumu používá), organizací a institucí, které mají se sociologií něco společného.

    Vzhledem k tomu, že všechny společenskovědní obory nemají striktně vymezené hranice a ani je z podstaty komplexity "společenského" mít takové nemohou, nemusí se diskuze omezovat pouze a jenom na problémy sociologie. Ale to všichni dávno víme :)
    rozbalit záhlaví
    KONNY
    KONNY --- ---
    DARJEEL: já jsem primárně vycházela ze Znebejánka, a nakonec jsem překonala lenost a pustila se do překladu anglických materiálů, ale mrkla jsme na toho Pioreckého a našla na webu muni přímo materiály, tak jsem si to prošla... díky moc
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    KONNY: no tak se zeptej jeho, ne? on by mel byt nejvetsi kapacita na socialni hnuti, aspon co se tyce "stare" gardy, ale ted me este napada Piorecky, z FSS MU, zkus se mrknout na neho, ten delal co vim ruzny ulety, kdybys nic nenasla (nenasel? :) dej mi vedet trebas do posty, zprostredkuju kontakt :)))
    KONNY
    KONNY --- ---
    DARJEEL: Znebejánek mě učí, toho jsme četla, ale díky...
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    KONNY: imho bych zacal u zenbejanka, neco o tom publikoval, mrknul bych se do zdroju a vyhledal si relevantni atd atd.

    nevim jestli se primo venoval NSM, ale moch by... :)
    KONNY
    KONNY --- ---
    ROXXA: to zní dobře, ale v aj toho mám docela dost, už se mi nechce překládat, potřebuju si odpočinout u český publikace, ale díky ti .)
    ROXXA
    ROXXA --- ---
    KONNY: mam neco v aj, (psal to cech s amikem) je to o envi. hnutí, vývoji, ideologickém pozadi, tady v cechach a srovnavané se západem. tak kdyby ti to pomohlo.......
    KONNY
    KONNY --- ---
    Dáte někdo tip na český publikace věnující se novým sociálním hnutím obecně a pak speciálně environmentálním. Něco už mám, moc ale toho není.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ACHERON: ty technologie jsou prostě vábničky :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    transformace a rozšíření nejstarších forem lidské sociability - sociálních sítí - ; každodennost se restrukturuje kolem technologických prostředků komunikace (zdravíme balvan42!-); kvalitativní skok v časoprostorové synchronizaci (sociálního) jednání; symbolický svět podléhá nekontrolované invazi významů, nekontrolovaných elitami; ...
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    PIROSH: no jo, jsi právě nepochopil, oč tu běží :)
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: Von to byl chytrej kluk, ten Balvan, ale nějak zvlčel.

    Materiály o Internetu uvítám, o mobilech v podstatě taky, zajímá mě, co pidlikologové píšou o tom, že maj lidi krabičky. Tahle módní fascinace technickejma hračkama u sociologů mě nidky nepostihla.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    PIROSH: hele definiční znak akademika je, že je na akademický půdě, takže to jsi vedle, protože Balvan se vzdal akademické půdy pro mamon a rychlou slávu :D (pouze opět cituji promoční slib:)

    pokud by jsi ale řekl vědce, tak o tom bych už se bavil :)

    PIROSH: průlomovej můžeš být s takovým backgroundem, ale průlomový můžeš být jen vůči nějakému zavedenému a uznávanému vědění, tudíž bys musel naštudýrovat nějakou tu pidlikologii internetu a mobilu, zas tolik toho není, mohl bych ti dát tipy odkud začít.
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: Dělám v agentuře jenom jogurtské výzkumy o mobilech a Internetu, docela by mě zajímalo, co se na tom dá sociologicky zkoumat. Mám kvanta dat, ale nechápu, co je na tom tak převratnýho (hledám zrovna téma pro disertaci - třeba bych mohl bejt průlomovej:).
    Čím se sociologie mobilu má zabývat? A liší se od sociologie pevný linky? :)
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: Tak třeba pro mě je Balvan nejvěčí akademik a nejvíc ho uznávám. Von je totiž undergroudovej akademik.
    A leckterý poctivý jogurtový výzkum je více vypovídající o sociální realitě než akademický supercár. (Ale to neplatí rozhodně dycky).
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    "Mezi pozicí dona Quijota a pozicí Michela Foucaulta jako archeologa rozumu je, jinak řečeno, pozoruhodná analogie. Oba, byť každý jiným způsobem a z jiných příčin, jsou (či chtějí být) „věrným nepřítelem" onoho šumu, který nelze převést do slov. Pro Michela Foucaulta je tedy postava dona Quijota přesnou odpovědí na otázku, kterou mu mnozí kladou, totiž na otázku: jak mluvit o něčem, o čem mluvit nelze, z místa, které neexistuje? "

    Petříčka je prostě třeba si vážit :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BALVAN42: hele a koukni i na ty další sylaby v tom .))

    todle je taky dobrej zdroj:
    http://www.trinity.edu/~mkearl/death.html
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    kámoš psal diplomku o smrti a taky jsem slyšel o nějaké práci, která se zabývala sociálním životem mrtvoly... zajímavé :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    JINDRICH: to taky, plus stejne jako sex je smrt fenomenem, ktery se zdá, že vymizel, ale naopak kolem ní bují medicínský a právnický diskursy, neustále se o ní žvatlá v náboženstvích a v souvislosti s eutanazií, bují produkce filmů zaměřených na smrt, protože o smrti je třeba mluvit, protože o ní nikdo nemluví.

    plus teda jsem úplnou náhodou narazil na toto:
    http://www.d.umn.edu/cla/faculty/jhamlin/4960/GraveYardSyl.html

    ENJOY :))

    BALVAN42: dám ti kamarádskou radu: já rozumím, že si musíš nějak ospravedlnit práci sestávající z vaření z vody za velký peníze a zaměřenou na zvyšování prodejnosti čehokoli. jenže u někoho jinýho by jsi z takovouto představou o akademický práci asi dost narazil. buď zpochybni celou sociologii jako vědu a zahoď svůj diplom, nebo už přestaň opakovaně vypouštět takový sračky do (polo)veřejnýho prostoru. protože to, co jsi nazval akademickou prací nikdo kromě tebe za akademickou práci nepovažuje a pokud ano, tak je na úplným okraji uznání akademickou komunitou.
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    KHALAVERA: nesmí to být hlavně tabu mezi sociologama.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ACHERON: no a co thanatologie a sociologie smrti, smrt je taky tabu, ne? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam