• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    ACHERON: jestli jsou v SIMARu, tak by to mělo bejt ok. šel bych i po týhle linii. Jestli člen ESOMAR a SIMAR, tak bych se nebál.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    PIROSH: ale tak se stemmarkem mám zkušenost, proto mě zajímá ten zbytek :)
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: A stemmark (a když jsme u toho tak určitě i Ipsos:)
    BOBR
    BOBR --- ---
    ACHERON: ...a SANEP.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DUNAR_: mě by teda obecně zajímal názor na kvalitu celorep šetření obecně u hlavních hráčů na trhu - hlavně Median, GfK, TNS, NMS
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    dotaz: mate nekdo zkusenosti s kvalitou prace Factum Invenio? pokud ano, tak jake? díky.
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    ACHERON: jeste je to aktualni s tim SAGE?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DUNAR_: ZUPA DUPA, čeknu tě v pondělku
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    ACHERON: jo, mozny, me jen prislo vtipny, ze se k tomu keller docetl az tedka.
    Btw SAGE mam az v pondeli...

    BOBR: ja bohuzel francouzsky nectu, takze nevim. :-/

    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    BOBR: vždyť to je cílem vědy - maskovat realitu -, ne? :))
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BOBR: aha, sem nevěděl, že řečnil i na téma konce sociálního, vím, že tematizoval konec společnosti, protože společnost jako sociologický objekt je konstrukt spadající pod určitou historicitu a změna této historicity s sebou nese i zánik toho, co chápeme pod pojmem společnost. Miluju francouze, protože Touraine to celé staví na primariátu Subjektu, po jehož návratu volá ustavičně, nicméně už v sedmdesátých letech prošla teorie společnosti založená na předpokladu univerzálního subjektu krizí a už se z ní nikdy nevymotala... teď ji čeká finální battle ve sporu o subjektivitu ne-lidského, ale trochu mi v té dnešní pragmatické a technokraticky orientované sociologii chybí tenhle starý romantický nádech marxistického kontextu myšlení o radikální transformaci dialektiky Subjekt-Společnost :)

    ad maskuje realitu, jak to myslíš? to jakože je nějaká Realita nezávislá na našich promluvách, kterou lze za pomocí "vědeckého aparátu" reprezentovat buď přímo (teorie jako Pravda) nebo pokřiveně (teorie jako Maska)?
    BOBR
    BOBR --- ---
    DUNAR_: tu myslenku konce socialniho rozebira touraine v knize vers un nouveau paradigm, ale souvisi s jeho dlouhodobou tendenci prekladat socialni konflikty jako kulturni. Mne tohle nikdy moc nepritahovalo, pripada mi, ze to maskuje realitu.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    Prosím má tu někdo přístup do SAGE? potřebuju pár článků z American Behavioral Scientist...

    DUNAR_: jo, ta Tourainova teze je už ze šedesátých let pokud vím, pak to tvrdil z jiných pozic Baudrillard, Tourainove verze je použitelnější se mi zdá :)

    Letos to na ISA Touraine tvrdil taky btw :)
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    ACHERON: Touraine napsal 2003 clanek, 2002 mel prednasku na asa: nazev "Sociology without societies", Keller napsal so SC v roce 2008 "Jak sociologie prichazi o spolecnost".
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    PALO_FABUS: v politickém smyslu to např. znamená to, že žádná vláda dnes nepoužívá pro ospravedlnění určitého typu praxe koncept "postindustriální společnost" (v tomhle je bezesporu jako místní l'intellectuel engagé sympatičtějčší Tereza S.). Tento pojem ani není leitmotivem dnešních debat ve "světové" sociologii, takže nechápu s KÝM Keller vlastně polemizuje a za jaké aktéry vlastně mluví. Pokud mu šlo o to ukázat, že se staré pořádky hroutí a mění, hurá, no to je Amerika. Pokud má dojem, že současní autoři neříkají nic nového, tak ať to ukáže. Pokud mu jde o to, vrátit zpět staré dobré pořádky sociálního státu, ať mi ukáže, které to byly a co na nich bylo dobrého a udržitelného.

    plus tedy - těch, co jsou schopni u nás reflektovat současné diskuse, je opravdu velmi málo, pokud jde o schopnost popularizovat tyto diskuse na hraně mezi odbornou polemikou a popularizací, neznám snad kromě bělohradského a dalších dvou až tří pánů téměř nikoho. Je to velké umění. "Současná" sociologie je v rozkladu, co to je "současná sociologická teorie", to netuším :)

    moje pozorování z poslední doby mě vedou k závěru, že sociologové jsou stejně primitivní, omezení a neschopní elementárních úvah, jako jimi popisovaná populace. vždyť jsou její součástí, takže co od nich čekat - v těchto očekáváních jsem poměrně realista (i když to zamrzí a může demotivovat)
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    ACHERON: blbý ale je, že ti, kteří by byli schopni reflektovat teorie současné, mlčí...

    na druhé straně, co to znamená, že pracuje se staršími teoriemi, v politickém smyslu? :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BALVAN42: čéče program jsem nechal v praze, pokud si v programu online najdes Becka v Long-Term Analytica Frameworks nebo jak se ta Plenary Session jmenovala, šel po něm :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    RUDOLF: to je zajímavej nápad: nahonit si profesní triko explicitní kvalitní polemikou s Kellerem :D
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    ACHERON: z jeho přednášek jsem si odnesl, že v čechách diskrétní elita teprve vzniká. pokud jde přímo o tři světy, kvalitní kritická reflexe by mi udělala radost.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BOBR: zrovna tyhle lidovky jsem koupil přítelkyni ke čtení, moje první lidovky po asi deseti letech a hned toto :)

    jinak nevím, co na tomhle ti přijde vůči Kellrovi unfair, že si tady honí triko jako velkej světovej sociolog jednou knížkou ročně, který občas připomínají nekvalitní kompiláty, a navíc se vymezuje vůču teoriím ze šedesátých a sedmdesátých let, to je pravda:

    "Přestože je kniha výstupem grantu financovaného Grantovou agenturou ČR a vychází v edici „Studie“ prestižního nakladatelství specializujícího se na vědecké práce, nejde o studii v pravém slova smyslu. Žánrově jde o komentovanou kompilaci soudobé západní sociologie. Autor čerpá především z anglosaské a francouzské literatury a destiluje z ní jakýsi ideální typ dnešního kapitalismu, který ve skutečnosti nikde neexistuje. O současné české situaci vypovídá text velmi málo: je třeba evidentní, že u nás vůbec nemáme „diskrétní elitu“ fungující jako třída či kasta, protože se k ní může počítat maximálně několik jednotlivců."

    některé argumentace jsou blbé (třeba s garáží), některé trefné, ale to by asi bylo na detailnější rozbor.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam