• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    KLUZAU
    KLUZAU --- ---
    Acheron: Keller hlavní tlačí mediálně na dekonstrukci sociálního státu, čistě v praktické politice. Sociální stát nemá smysl bez kapitalismu a naopak. Co si z něj pamatuju, tak nedává moc odpovědí ani tvrzení, jak by to mělo být, spíš vznáší otázky typu: "kdo nahradí sociální stát, protože bez něj se zvyšuje sociální vyloučenost a podstatná část společnosti padá dochudoby". Když mluví o těch svých třídách, taky mě to uplně nebere ale když komentuje reálnou politiku a mluví o jejích dopadech, zní dost přesvědčivě a čerpá také ze současných zdrojů (sociální politika v západní evropě apod.). Pak ani nevadí, že píše tónem ne jako sociolog ale aktivista.
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    PELENDUR: diky za Millwardy :)

    ceny zalezej od metody sberu, zpusobu vyberu, popr. cilovy skupiny. nahod nacrt zadani. urco jsou tu lidi, ktery nejaky ceny priblizny ti poslou :)

    kval.: taky zalezi od metody, technik, lokace, kriterii vyberu atp.
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    SEVIK: kontroly, standardy sberu (PAPI, CAPI/CASI, CATI, CAWI), atp. napr. u kvality se zkousej vystipavat profi respondenti atp.
    SEVIK
    SEVIK --- ---
    BALVAN42: Ohledne toho SIMARu. Co vlastne dneska dela SIMAR? Provadi kontroly, nebo cim garantuje kvalitu?
    PELENDUR
    PELENDUR --- ---
    no když už jsme u toho tak jakožto studenta sociologie na FF by mě zajímaly ty cenové nábídky. Jak se to nyní pohybuje - kvalita/kvantita a různé společnosti?

    Ještě jste zapomněli na Millwardy...
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    hej hoši, je tu někdo z fakulty, která má přístup do databází žurnálů routledge?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BALVAN42: jo, to jo, to bylo první kriterium - proto jsem nezminil SANEP, jestil jsem teda neco neprehledl... me nejde do hlavy rozdil v tech cenovych nabidkach porad :)
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    ACHERON: jestli jsou v SIMARu, tak by to mělo bejt ok. šel bych i po týhle linii. Jestli člen ESOMAR a SIMAR, tak bych se nebál.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    PIROSH: ale tak se stemmarkem mám zkušenost, proto mě zajímá ten zbytek :)
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: A stemmark (a když jsme u toho tak určitě i Ipsos:)
    BOBR
    BOBR --- ---
    ACHERON: ...a SANEP.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DUNAR_: mě by teda obecně zajímal názor na kvalitu celorep šetření obecně u hlavních hráčů na trhu - hlavně Median, GfK, TNS, NMS
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    dotaz: mate nekdo zkusenosti s kvalitou prace Factum Invenio? pokud ano, tak jake? díky.
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    ACHERON: jeste je to aktualni s tim SAGE?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DUNAR_: ZUPA DUPA, čeknu tě v pondělku
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    ACHERON: jo, mozny, me jen prislo vtipny, ze se k tomu keller docetl az tedka.
    Btw SAGE mam az v pondeli...

    BOBR: ja bohuzel francouzsky nectu, takze nevim. :-/

    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    BOBR: vždyť to je cílem vědy - maskovat realitu -, ne? :))
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BOBR: aha, sem nevěděl, že řečnil i na téma konce sociálního, vím, že tematizoval konec společnosti, protože společnost jako sociologický objekt je konstrukt spadající pod určitou historicitu a změna této historicity s sebou nese i zánik toho, co chápeme pod pojmem společnost. Miluju francouze, protože Touraine to celé staví na primariátu Subjektu, po jehož návratu volá ustavičně, nicméně už v sedmdesátých letech prošla teorie společnosti založená na předpokladu univerzálního subjektu krizí a už se z ní nikdy nevymotala... teď ji čeká finální battle ve sporu o subjektivitu ne-lidského, ale trochu mi v té dnešní pragmatické a technokraticky orientované sociologii chybí tenhle starý romantický nádech marxistického kontextu myšlení o radikální transformaci dialektiky Subjekt-Společnost :)

    ad maskuje realitu, jak to myslíš? to jakože je nějaká Realita nezávislá na našich promluvách, kterou lze za pomocí "vědeckého aparátu" reprezentovat buď přímo (teorie jako Pravda) nebo pokřiveně (teorie jako Maska)?
    BOBR
    BOBR --- ---
    DUNAR_: tu myslenku konce socialniho rozebira touraine v knize vers un nouveau paradigm, ale souvisi s jeho dlouhodobou tendenci prekladat socialni konflikty jako kulturni. Mne tohle nikdy moc nepritahovalo, pripada mi, ze to maskuje realitu.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    Prosím má tu někdo přístup do SAGE? potřebuju pár článků z American Behavioral Scientist...

    DUNAR_: jo, ta Tourainova teze je už ze šedesátých let pokud vím, pak to tvrdil z jiných pozic Baudrillard, Tourainove verze je použitelnější se mi zdá :)

    Letos to na ISA Touraine tvrdil taky btw :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam