• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    KOCHANSKIT
    KOCHANSKIT --- ---
    WA_SA: já používám termín "mimolidská zvířata" nebo "mimolidští", i když to jak píšeš ideální není...
    WA_SA
    WA_SA --- ---
    Poradil by mi někdo, jak do češtiny přeložit termín "non-human" (ev. non-humans, ...)? Bývá uváděno jako podstatné i přídavné jméno. Zajímalo by mě, zda už je nějaký zavedený český ekvivalent. Na antropologickém vlákně jsme dospěli ke tvaru "mimolidské", ale není to ve všech spojeních ideální.
    Příklad: "reciprocity is based on a principle of strict equivalence between humans and non-humans...", "coparison of human and non-human behaviour" apod.
    SENCHA
    SENCHA --- ---
    zajímavá přednáška o izraelským umění:


    O Mobilním archivu - přednáška a komentovaná projekce
    úterý 13.3. 19:00

    Mai Omer spolu s Ranem Kasmy Ilanem, kurátoři Izraelského centra digitálních umění v Holonu, představí Mobilní archiv.

    Poskytnout tak českému publiku nevšední příležitost seznámit se blíže s izraelským uměleckým prostředím i kontextem, ve kterém vzniká.
    Přivezli s sebou také několik nových prací, reflektující nedávné změny a události.

    Součástí večera je hodinová komentovaná projekce prací z databáze archivu, mezi jinými Yael Bartana, Nir Evron, Rint Kotler, Effi a Amir, Malka Cohen, Daniel Landau ad.


    Srdečně zveme!
    Vstup volný; přednáška bude v anglickém jazyce.
    více zde: http://www.tranzitdisplay.cz/cs/node/443
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    PHUSHI: muzu zkusit ten jstor vecer pres vzdalenej zcu pristup
    RADUSHI
    RADUSHI --- ---
    PHUSHI: nejaky pristup mam, ale chtelo by to upresnit konkretni clanek
    PHUSHI
    PHUSHI --- ---
    PIROSH: to je mi jasny, ze v knihovne to bude, ale zkousim, jestli by mi to nekdo neulehcil. Prip. By to resil I pristup do jstoru, ja se tam pres uk sit vzdalene nejak nemuzu dostat
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    PHUSHI: Knihovna v sg. ústavu v jilské by to měla jistit. On-line to myslím centrálně není.
    PHUSHI
    PHUSHI --- ---
    Nemate nekdo (idealne online) pristup k sociologickymu casopisu z 2001? Potrebovala bych kouknout na jeden clanek...
    BOBR
    BOBR --- ---
    Pro zájemce o tématiku sociologie sídel nabízím ve spolupráci s tým AV ČR tento kurs Socioekonomie bydlení, více zde:

    http://dl.dropbox.com/u/13814197/scg.bydleni.sylabus.ffuk.ls2012.pdf

    Termín: čtvrtek 14,10-15,50. Zájemci hlaste se a ptejte se na sladek.jan@gmail.com

    -----------konec reklamy------------------

    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ACHERON: zatím jsem použil "funkční potenciál"
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    je konsensus ohledně překladu pojmu affordances do češtiny? pojdme ho vytvorit :)
    PHUSHI
    PHUSHI --- ---
    TWISTRABBIT: nu tak to alespon chapu ja, nutno rict, ze to znam predevsim z ty oblasti rizik, kde uz to je nejak aplikovano/rozvijeno (jak jsem rekla imo tak od tech 90tek). Jde v podstate o duraz na regulaci subjektu (resp. rozvijeni potencialu, "zivota") prostrednictvim individualniho rizikovyho managementu. Zaklad je rekneme v tech dvou polech biomoci - disciplinaci tela (spojena s individualizaci) a regulujici moci zamerene na masy (spojena s "normalizaci"), ktery, spolecne s ustavenim sirokyho aparatu expertniho vedeni, utvari pozdne-moderni subjekt. Ten je pak regulovan prostrednictvim ruznych technik moci, predevsim vsak uz primo urcitou inkorporovanou (coz je asi blbej vyraz, kdyz je tim ten subjekt primo konstituovan, ale budiz) povinnosti k neustalymu self-assesmentu a self-governance v souladu s cili (ci opet spis prostrednictvim cilu) neoliberalnich statu. To ho cini temer jedinym zodpovednym akterem a potlacuje socialni, strukturalni...whateva aspekt rizik (nezamestnanost, zdravi, chudoba..).
    TWISTRABBIT
    TWISTRABBIT --- ---
    PHUSHI: prosimtě vysvětli mi větu "takova extenze biomoci kombinovana s neoliberalnim etosem "svobodnych" subjektu..." asi sem blbej ale netušim co si pod tim představit
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    TWISTRABBIT: určitě pošli, moc by mě to zajímalo. Poté co jsem přečetl téměř celého foucaulta a mraky esejů a přednášek k tomu jsem dospěl k závěru, že bez znalosti francouzštiny se stát odborníkem na foucaulta nemá cenu :)
    TWISTRABBIT
    TWISTRABBIT --- ---
    ACHERON: jsou to přesněji techniky vládnutí, směřující k tomu, aby se všichni měli co nejlíp. Přičemž nejde o centralizované vyzařování moci, ale o moc, která vyrůstá z mnoha míst. ted o tom neco píšu jak se ten koncept rozmohl v kulturní antropologii. pak ti to kdyžtak muzu poslat
    PHUSHI
    PHUSHI --- ---
    ACHERON: takova extenze biomoci kombinovana s neoliberalnim etosem "svobodnych" subjektu... hodne se to pouziva treba v sg rizika (a s ni spojenymi oblastmi, napr zdravi, viz z cz prostredi http://sreview.soc.cas.cz/uploads/21e39e6a99216c248ddf2826750ec9a506a48ccf_381_131PARUS.pdf
    ale imo to prislo do mody az v devadesatkach, schvalne jsem dnes koukala do Dreyfuse&Rabinowa, jak je to tam prelozeny a pro jistotu to tam vubec neni ;)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    WYNDMYLL_238: je to tak, až mi to někdo vysvětlí nějak líp než jako "mod vládnutí", tak budu rád. zatím jsem to slyšel jen u magorů ze sociální filosofie, který nemluví jazykem moudrých lidí, takže jim není vůbec rozumět
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    ACHERON: hromadi/kumuluje
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: Kumuluje?
    WYNDMYLL_238
    WYNDMYLL_238 --- ---
    ACHERON: mas pravdu, v souvislosti s Foucaultem to vypada uz docela ustalene jako "guvernmentalita". viz treba http://www.reflexe.cz/File/Reflexe%2037/Ruzicka.pdf , http://www.ikaros.cz/foucaultovske-kolokvium a jinde..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam