• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TENCOKACISTROMYProgramovani v C#, F# a dalsich jazycich pro .NET, Mono a ostatni CLI implementace
    SUBVERSION
    SUBVERSION --- ---
    MAIMONIDES: berou lidi co maji aspon 3,5+ let zkusenosti, rikaji tomu Senior :)
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SUBVERSION: Senior, za ty peníze? Proč?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    ZBYNEK: No o tyhle útržkovitý informace mi právě moc nejde. Stačil by mi příklad toho, na co jsem se ptal. Jeden kompletní... To je to co se mi nedačí najít.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    LIQUID_SOUND: Pokud se má přepsat pole ve "vstupní" proměnné, pak v definici funkce musí být před parametrem "ByRef".

    public sub prepis_pole(ByRef pole as integer())
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Měl bych začátečnickej dotaz. Nedaří se mi napsat syntaxe ve VB.net pro jednoduchou funkci, která zpracuje celý pole jako parametr. Mám to ve skriptech a nějak to z nich nechápu. Všude nacházim odděleně pole na vstupu a pole na výstupu a nikde kombinaci obojího tj. že se funkcí načte a vrátí resp. přepíše celý pole. Neposlal byste mi někdo jinej, doporučenej zdroj popř. i třeba odkaz na jiný pdf skripta? Díky moc.
    SAJAGI
    SAJAGI --- ---
    UETOYO: Dá se s Fable rozumně napsat SPA bez javascript knihoven? Mám dost averzi k JS ekosystému plným breaking changes a bez type safety (používám TypeScript, ale type files jsou dost často out of sync :/)
    SAJAGI
    SAJAGI --- ---
    Po jakém stacku (platforma - jazyk - knihovna) byste šáhli pro vývoj webovky s velmi interaktivní klientskou částí (vesměs normální HTML, ne canvas) a možnosti fungování offline? Důraz především na rychlost renderu a odezvě (velké tabulky). A ideálně, abych nemusel datový model používaný pro client-server komunikaci nemusel mít napsaný dvakrát a abych neměl komplikovaný build chain. Napadl mě Bolero / Blazor, ale nemám s nimi žádnou zkušenost a odrazuje mě velikost. Další možnost je třeba Rust (rocket + yew).
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Po skoro 6 letech budu teď v prosinci končit v aktuální práci a budu hledat nějaké nové místo.
    Pokud někdo víte o zajímavé pocici pro C#/.NET vývojáře v Praze, dejte mi vědět do pošty, dík :)
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    LARS_GUNNER: Tyhle představy, že se někdo naučí pořádně psát bez základů matematiky z několika okruhů jsou samozřejmě častý, ale výslední programátoři podle toho vypadají.
    PJOTRIK
    PJOTRIK --- ---
    Za me na to aby clovek byl remeslne slusny (a tim padem slusne vydelavajici) programator, neni potreba az tak hluboke znalosti. Klidne staci zacit Javascriptem nebo Pythonem, naucit se nejake zaklady algoritmizace, navrhu a knihoven/prostredi ktere pouziva a muze fungovat.
    Mne osobne by to nestacilo, jsem rad ze mam nejake formalni zaklady i znalosti vnitrnosti, ale za nutnost to nepovazuju.
    VITI
    VITI --- ---
    LARS_GUNNER: BTW k tem prvnim dvema bodum - na minulym projektu jsem delal s par mladejma klukama, ted cca 30, hierarchicky vlastne vejs nez ja, prisel jsem do teamu jako posledni ... no a tihle fakt sikovni kluci co umeli spoustu novech hi-end technologii, tak kdyz sme resili import z nejaky banky, tak se zjistilo, ze nikdo nevi co je to to ASCII ;-)
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    ICARUS: Jsou dva (dobre) duvody proc je (zejmena dnes) uzitecne vedet, jak pracuje pamet:
    1) vykon
    2) bezpecnost
    Ale mozna jsem jen zatizen svoji profesi...
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    ICARUS: Asi jsem staromódní. :-)
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    LARS_GUNNER: K cemu ti je detailni znalost prace s pameti, kdyz drtiva vetsina programatoru stejne skonci u javascritptu nebo jinyho pythonu, kde o pointer ani nezavadis (a je to jedine dobre). A kdyz uz neco nizkourovnoveho, tak treba rust.
    FONTAN
    FONTAN --- ---
    LARS_GUNNER: jde o vkus, ale body 1 a 2 mi teda rozhodne neprijdou jako obecne dobrej start, pokud explicitne nevis, ze te zajimaji HW veci. (netvrdim, ze treba me by to v takovemhle poradi pred lety nebavilo)
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    Ikdyž je to debata OT, tak za mě dobrý postup učení programování:
    1.) základní assembler na 8051 nebo jiném starém MCU, jen několik hodin - rozblikat diodu, zapsat paměť, udělat blikající pásek ledek.
    2.) C na nějaké platformě, která je blízko hardware a dokáže spolupracovat např. s USB. Základy práce s fyzickou pamětí.
    3.) Python - algoritmizace ala úlohy v LeetCode.
    4.) OOP a jiná pokročilá metodika.
    5.) Podle zaměření programátora si zvolit sadu knihoven a psát a psát.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    MORIARTY: Uplny zacatecnik potrebuje co nejmene barier a prekazek mezi prazdnym souborem a programem, co vypisuje na konzoli "hello, world". Z tohoto hlediska je python zcela idealni. C++, C# a dalsi jazyky, kde musis nejdriv napsat deset "magickych" radek, kterym vubec nerozumis, jen aby to nejak fungovalo, jsou na nejake uceni naprosty opak, protoze to cloveka akorat odradi. Tim spise, kdyz se do toho tahaji takovy zverstva jako pointery. Za me na zacatek Python.

    Nebo na to jit z druhe strany, nezkusenosti s programovanim naopak vyuzit a naucit se Haskell, ale to je druhy extrem.
    MORIARTY
    MORIARTY --- ---
    Já si tedy nedovedu představit, že bych se znovu učil programovat, ale asi bych začal přímo c++. Ono se to dá naučit a pochopit za pár dní. A to i s pointerama, polema a mallocem. Sice to pak ve vyšších programovacích jazycích člověk nepotřebuje, ale aspoň zjistí, jak to funguje. (a třeba pochopí, jakej je v C# rozdíl mezi List a Array a proč se do Array nedají přidávat pole, jak se mi tu včera vztekal jeden kolega).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam