KAILASH: jsi v zajeti falesneho dualismu.
Ruzne objekty meditace neznamena, ze jde o bud o vipassanu nebo samathu. Z tohoto hlediska treba Sujiva uci bludy.
Vipassana a samatha, jsou schoponosti a stavy mysli. Sledovat nejaky jev jeste neznamena vhled.
Pravy vhled je ovsem zalozeny na soustredeni, a soustredeni je zalozene na utiseni mysli.
A pravy vhled zase neslouzi k nicemu jinemu nez k nejvyssimu utiseni - nibbane
V praxi je pak utisovani mysli je zavisle na mnoha mensich vhledech ohledne to jak se to ma delat, co je treba ted delat, co se objevuje, na cem se ulpiva.
Takze se da rict, ze tyto dva faktory jsou na sobe vzajemne zavisle, podporuji se.
Je vsak mozne rict, ze je mozne nebo i vhodne podle potreby se zamerit na ten nebo onen aspekt a ten zduraznit.
A jinak mi nezbyva nez doporucit jak uci a vysvetluje meditaci Buddha v sutrach. Zadne umele rozdeleni meditaci se tam nevyskytuje