• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUTATOY8mm / 16mm/ 35mm FILMY / PROMITAČKY / KAMERY a vše kolem
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    SKOT: Jo - tak si ten článek prosímtě projdi, a tam je popsané zařízení, které používají, asi v polovině. Konkrétní model co mají není zas tak špatný, jde však o model pro tzv. home production, který používá v podstatě filmovou kopírku s vestavěnou videokamerou, což vede v k záznamu v PAL/NTSC, v jejich případě navíc pohnojenému zápisem na DVD. Nabízí záznam v AVI kontejnetu neznámého formátu. Osobně používám postup uvedený níže, protože u přepisů tohoto typu se průběžně nedělají korekce, výsledek je tudíž sázka do loterie. Pokud to to vyhovuje, je to asi nejlepší volba, pokud to má být něco k další postprodukci, byl by možná vhodnější scanner typu flying spot, nebo CCD scanner, kterým disponují ve FLB, nebo CT. Stačí?
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: wikipedií po sobě asi házet nemusíme, spíš bych teda rád věděl zda to zařízení které používají v digitálních vzpomínkách je telecine nebo ne když s nimi máš zkušenost
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: zrovna digitalnivzpominky uvádějí nějaký přístroj jakože "telecine" - nevím jaká je specifikace telecine, myslím si že to tak úplně telecine není ale synchronizaci filmu a snímače tak aby z toho lezl frame filmu na frame digitálního záznamu to podle všeho má - ale ty píšeš že máš zkušenost s digitalizací u digitálníchvzpomínek takže je to jinak? já u nich akorát někomu zprostředkovával převod a kvalitu výstupu jsem samozřejmě neměl s čím porovnat.
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Tak abych se vrátil k původnímu dotazu, podle mé vlastní zkušenosti je domácí přepis mnohem lepší, než přepis z firmy Digitální vzpomínky, sro. Minimálně proto, že doma můžu na kontrolním monitoru doladit barvy, sám si vybrat rámování a hlavně - přepsat film víckrát s ruzným nastavením kamery, udělat přepisy expozičně jinak a pak si z toho složit výslednou kopii. V levných firmách sice mají možná nějakou HAMA matnici, ale ta zas není tak důležitá, jako čas, který s přepisem člověk tráví. Nebo je možné kontaktovat firmu, která má zařízení typu Telecine a to je řádově jiná kvalita minimálně proto, že jeden frame filmu odpovídá jednomu frame videa. Navíc se přepis předem v lepší společnosti čísluje předem a na kazetě už jsou téměř ideální korekce. Možná má někdo jinou zkušenost?
    SKOT
    SKOT --- ---
    ok, jste větší odborníci na digitální ochranu, měl jsem to poznat hned :))
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    OTAKAR_KUBIN: ty cloudy a Dv kazety sem uz mel naskrably ale smazal je abych se nerozepisoval :)
    - archivacni auditko mozna neni spatnej napad

    SKOT: film 8/16/35mm skladovanej v idealnich podminkach ma zivotnost cca tisic let, s tema idelanima podminkama je to dost blby, coz je ale spis dany tim ze s rozvojem digitalnich medii televize atd. je stale mene a men penez na filmovy archivy, Kazdopadne neexistuje datovy medium kery by dosahovalo takovych cisel, u klasickych DVD (nemusi bejt ty nejlevnejsi) se hovori o 6měsicich až dvou letech (ano bežně dosahují i mnohem více, ale nelze to garantovat) o těch jak říkáš keramických moc nevim ale tady spis plati ten problem s prectenim tokového media viz
    OTAKAR_KUBIN: už se z toho stává flejm kterej bych zakončil výzvou k umístění návodu a možností pro přepis filmu na video do záhlaví.
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    SKOT: ono si ho teda stačí spojit s DVD mechanikou (a nikoliv s "stand-alone DVD přehrávačem) a podívat se na pohyb směrem k VOD, cloud computingu,
    vývoj tabletů, smartphonů, net- a ultra- booků a celkově všech zařízení a technologických řešení, která se bez nějakých (optických) médií obejdou..

    DVD vždy byl především spotřební distribuční nosič (softwaru i "filmů") a jako takový už ho nahrazují jiné metody,
    nikdo s ním nikdy (z mnoha rozumných důvodů) myslím pro nějakou seriózní archivaci nepočítal..to už je mnohem mnohem lepší archiv (např. stále v ČT) na DV kazetách..

    paradoxní, že to řešíme zrovna v tomhle auditku, asi by to chtělo založit nějaké pěkně flejmovací archivační..ale je to mor, první, čeho se člověku, kterému se v ruce ocitl film, dostane, jsou rady o digitalizaci, hehe
    SKOT
    SKOT --- ---
    FUJI_ITA: tak prvně vnímám DVD čistě jako datový nosič, to v jakém formátu jsou ta data uložena je samozřejmě úplně jiná věc - a možná od toho se od počátku vzniklo částečně nedorozumění, disk DVD je pro mne disk DVD a nespojuju si ho s DVD přehrávačem a konkrétním formátem; nicméně s tou životností mi není jasné pokud hovoříme o řádech v rozdílu životnosti kolik počítáš tu životnost let?
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    SKOT: ohledně zálohování pracovních dat v počítači a na externí disk, tady myslim vubec nešlo, ale ani v tady bych osobne nevolil DVD nebo jine medium na principu diskety s vetsi kompresi.
    no offence
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    SKOT: tak i kdyz budem predpokladat ze keramicke DVD vydrzi dele nez no name za pětku, furt se pohybujem řádově v jiných dobách než ten původní 8mm film čili pro archivaci by asi bylo lepší to nechat kde to je, neberu uz v potaz ze pri archivaci bys asi narazil na to ze v horizontu nekolika dekad nebude bezne dostupny zarizeni kery DVD precte, princip letrny magiky asi ano.

    Šlo tu o přepis, ne archivaci, a pro ten bych DVD nedoporučoval především z důvodu zpracování dat, pokud nejde "jen" o to přehrát filmy aniž by dotyčnej měl promítačku. Je video ve formatu mpeg ergo systemu Video/audio TS konečné a tudíž jakýkoliv přepis abych z něj měl materiál zpracovatelný je zbytečný další krok velmi často degradujici již tak relativní kvalitu.
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: samozřejmě že DVD za 10Kč jsou nosiče které dovedou odejít už za pár měsíců, ale podle toho nejde soudit že všechna DVD jsou nevhodná k archivaci, třeba ty keramické a tedy anorganické disky jsou úplně bez problému - běžná praxe dat na disku a zálohy na externím disku je mnohem jistější cesta do pekel
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    SKOT: Tak záleží jak dlouho je třeba archivovat. Pokud jde o půl roku, tak je to celkem vhodný nosič. Obvyklá doba životnosti je mezi 2-10 let. Údaje uváděné výrobci jsou značně nadsazené. Nehledě k tomu, že to předpokládá archivní režim ukládání (tma, teplota) a často omezený počet přístrojů, které nosič přehrají.
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: z důvodu...? s digitalizací a dlouhodobou ochranou dat se profesně potýkám již řadu let takže si vždycky rád poslechnu názor odborníka, takže v čem je kupříkladu archivní keramické DVD horší než jiný způsob uložení?
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    SKOT: Myslel jsem, že nosič DVD je pro přepis zvláště nevhodný
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    NEUROKMOTR: Aha, máš pravdu, to má být S8... ve FLB ne. Naposledy jsem to přepisoval tady... http://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/technika/specialni-technika/, ale nevím jestli tam ten snímač ještě mají.
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: moc nerozumím na co narážíš? u DVD máš dneska takovou širokou možnost výběru že bezpečné uložení dat s životností delší i než originál není nedostupné, větší problém je s formátem ale to už nesouvisí s DVD. No a nebo v tom žádná ironie nebyla a to zvolání jsem nepochopil vůbec? O:-)
    NEUROKMOTR
    NEUROKMOTR --- ---
    FISHEYE_100: a fakt maji na barrandove i s8? ja sem myslel, ze je tam akorat 16 a vejs
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    NEUROKMOTR: Myslím se to tu řešilo tak před rokem. Já mám na prvním místě Barrandov, pak dlouho nic a pak vlastní promítačku, HD kameru a bílou zeď. Všechno mezi tím považuju za ztrátu peněz.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam