• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SARKADESKOVÉ HRY - nekecáme, hrajeme :)
    REQUO
    REQUO --- ---
    TANTRICK: abstraktni=logicke? muze to tak být, nebo to chápu špatně?

    Takže co takhle

    Abstraktní (logické)
    Karetní
    Kostkové
    Štábní a válečné
    Novodobé
    Dětské
    Ostatní
    TANTRICK
    TANTRICK --- ---
    REQUO: dostihy a sázky jsou moderní, protože to je kopie monopolů a to jedna z prvních moderních, tušim.
    REQUO
    REQUO --- ---
    MELIBRION: to by urcite slo, jenze, vzhledem k tomu, ze je to dobrovolny projekt, tak tim nechci travit zatim moc casu, nez uvidim, ze to k necemu bude. Tagy to umi, ale ne uplne kompletne. Nejak to vymyslim... v podstate vzijte se do role: ono udelat velmi funkci tematicky bazar je docela slozite na cas, vsechny mozne varianty atd, ktere pak lidi stejne moc nevyuzivaji.... v podstate potrebuji nastavit ty hlavni kategorie a pak uvidime, kdyz uvidim, ze se to vyuziva a ze jsou reakce neni problem to upravit dle potreb dane tematiky, ale na druhou stranu, rozjedu neco, co je hotove (zmena grafiky, zmena prekladu, zmena textu) a pokud se to chytne, neni problem za tri mesice vydat konkretni a novou verzi.

    TANTRICK: :)) a moderní jsou ty, které mají myšlenku teplých elfů? :) Kam třeba zařadíš Dostihy a sázky - moderní?
    TANTRICK
    TANTRICK --- ---
    GUMAGUAR: pěkný ;-)
    TANTRICK
    TANTRICK --- ---
    Tadz někdo sháněl Kamionem po Evorpě:
    http://deskove-hry.110mb.com/?/kamionem-po-evrope/
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    je to desková hra nebo ne? :))
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    CHESSBALL





    Pravidla:
    1. Počet hráčů: 2
    2. Potřeby
    2.1 Šachovnice ve tvaru fotbalového míče. Kulová plocha s herním plánem, na kterém je celkem 32 polí, 20 šestiúhelníkových světlé (bílé) barvy a 12 pětiúhelníkových barvy tmavé (černé).
    2.2 Hrací kameny. Dvě stejné sady po 16 kamenech, jedna bílá, druhá černá. Tyto sady se skládají z 8 pěšců, 2 věží, 2 jezdců, 2 střelců, 1 královny, 1 krále.
    3. Výchozí situace
    ­­3.1 Rozestavení kamenů zahájíme umístěním bílého krále a královny na libovolná dvě spolu sousedící bílá políčka. Dvě černá pole, která se obou předešlých současně dotýkají, jsou obsazena jezdci (taktéž bílými). Na zbývající pár černých polí, který sestavu podélně uzavírá, jsou umístěni střelci. Jeden do sousedství krále, druhý vedle královny. Šestiúhelníková (bílá) pole sousedící s králem obsazují věže. Nyní je celá skupina “vysokých” figur obehnána formací pěšců. Jedinou vyjímkou je střelec stojící vedle královny, který řadu pěšců svým umístěním přerušuje a zůstává tak nechráněn. Při rozestavení černých kamenů se řídíme středovou souměrností, tj. na protilehlou stranu koule umísťujeme figury stejné síly v opačné barvě.
    3.2 Orientace hracího plánu je libovolná.
    4. Úkol hráčů: dát soupeřovu králi mat.
    5. Tahy
    5.1 Pořadí v tazích. Hru zahajuje vždy bílý. Potom je na řadě černý. Dál se oba pravidelně střídají.
    5.2 Časové dispozice. Při přátelských zápasech nebývá čas na tah nijak omezený. Při oficiálních utkáních je však oběma hráčům vyhrazena lhůta, v níž musí provést jistý počet tahů.
    5.3 Přemístění kamene. Kdo je na tahu, přenese jeden ze svých kamenů na jiné pole, buď prázdné, nebo obsazené soupeřovým kamenem. V druhém případě tento tah končí odstraněním soupeřova kamene z povrchu koule.
    6. Pohyb kamenů
    Jen jezdec smí při svém pohybu překročit pole, na kterém stojí kámen, ať stejné, nebo jiné barvy. Ostatní kameny se mohou při tahu přesouvat jen přes volná pole. Pozor - ve hře neexistují šikmé tahy. S vyjímkou jezdce je možno postupovat jen na stranami sousedící políčka.
    6.1 Pohyb pěšců.
    6.1.1 Pěšci postupují při běžném tahu jen po bílých polích a vždy pouze o jedno pole. Směr nerozhoduje. Pěšec stojící na bílém poli neohrožuje soupeřova krále na sousedním poli stejné barvy.
    6.1.2 Braní soupeřových kamenů. Pěšec smí zajmout soupeřův kámen pouze stojí-li na sousedním poli odlišné barvy, než je jeho výchozí (tj. postupem z bílého pole na černé, nebo z černého na bílé). Octne-li se pěšec na černém poli, musí na něm setrvat tak dlouho, dokud se mu nenaskytne příležitost braní.
    6.2 Pohyb věží. Věž smí vstoupit pouze na bílá políčka. Z výchozího pole má možnost postupovat jedním ze šesti směrů a opsat část kružnice (příp. celou) okolo jednoho ze tří sousedních černých polí (tzv. kruhový tah).
    6.3 Pohyb jezdců. Jezdec se, narozdíl od věže, pohybuje jen po černých polích. Z výchozí pozice se smí přenést na jedno z pěti nejbližších černých polí. Bylo už řečeno, že mu v přesunu nepřekáží vlastní, ani cizí kámen, přes nějž se jezdec přenáší.
    6.4 Pohyb střelce. Střelec provádí tahy po přímce, využívá k tomu tmavá i světlá pole. Stojí-li na černém poli, smí postoupit jedním z pěti směrů až o 3 pole (tj. až na vzdálenější tmavá políčka). Pokud je jeho výchozí pozicí bílé pole, smí postoupit na jedno ze tří sousedních černých polí, anebo postoupit jedním ze tří opačných směrů až o dvě políčka. Hranicemi jeho možného pohybu jsou opět černá pole.
    6.5 Pohyb královny. Královna sdružuje v sobě možnosti věže a střelce. Provádí jak kruhové, tak i přímé tahy.
    6.6 Pohyb krále. Král smí postoupit na kterékoli sousední pole, není-li ohroženo žádným soupeřovým kamenem.
    7. Boj kamenů
    Když některý kámen skončí tah na poli obsazeném kamenem jiné barvy, je kámen jiné barvy zajat a odstraněn z povrchu koule.
    8. Šach
    8.1 Král je v šachu, jestliže pole, na kterém stojí, ohrožuje nejméně jeden soupeřův kámen, to znamená, že tento kámen by mohl v příštím tahu vstoupit na královo pole. O kamenech ohrožujících soupeřova krále říkáme, že mu dávají šach.
    8.2 Král, který se octl v šachu, musí této heozbě uniknout v bezprostředně následujícím tahu. Buď tím, že se přesune na jiné, bezpečné pole, nebo tím, že zajme soupeři kámen, který dává jeho králi šach, případně tím, že zruší šach kamenem postaveným mezi krále a šachující soupeřovu figuru.
    8.3 Mat. Nedokáže-li hráč svým nejbližším tahem zlikvidovat ohrožení svého krále a král zůstane dál v šachu, hra končí jeho porážkou. Podle ustálené zvyklosti se říká, že dostal mat.
    9. Zakončení hry
    9.1 Vítězství. Kdo dá soupeři mat, vyhraje.
    9.2 Vzdání partie. Hráč, který považuje svou situaci za beznadějnou a nechce dál mařit čas, zpravidla prohlásí, že se vzdává. Vítězem se pak stává jeho soupeř, aniž by musel dát králi mat.
    9.3 Nerozhodná hra
    9.3.1 Remíza. Hráči, kteří nevidí možnost dosáhnout vítězství se mohou dohodnout na nerozhodném výsledku - remíze. Partii pak už nedohrávají.
    9.3.2 Pat. Když hráč, který je právě na řadě, nemůže provést žádný tah a jeho král přitom není v šahu, hra končí nerozhodně.

    mm
    1998
    TANTRICK
    TANTRICK --- ---
    REQUO: že nemaj žádný téma jako třeba teplý elfové nebo tak.
    MELIBRION
    MELIBRION --- ---
    Requo: kdyby to umelo tagovat (jmena her), nebylo by lepsi proste jen zobrazit tagy a pak vypysi inzeratu typu nejnovejsi, posledni tyde, nejzobrazovanejsi a podobne?
    REQUO
    REQUO --- ---
    TANTRICK: jj, diky, uz jsem to tam nasel, ale abych pravdu rekl, vubec nechapu co je pod tim pojmem abstraktni/moderni mysleno - ostatni je jasne. I kdyz se proletl hry v kategoriich uvedene, nic me nenapada, neni nekdo moudrejsi?

    co je na sachach abstraktniho?
    TANTRICK
    TANTRICK --- ---
    REQUO, KESI: když si tam kliknete, tak uvidíš, které hry jsou v jaké kategorii. Můj výmysl to neni. Chci vám jen pomoct :-)

    MELIBRION: dalo by se to měřit vážením :-)
    MELIBRION
    MELIBRION --- ---
    uff, jeste ze ste na ten hofyland upozornili, zrovna se tam drazi Serenissima, kterou tak pracne shanim
    KESI
    KESI --- ---
    TANTRICK: Abstrakní hry asi neznám, moderní jsou vesměs asi všechny (no možná šachy ...) a jak chceš rozdělovat na dětské a dospělácké by mě taky zajímalo. Zbytek mi přijde fajn.
    REQUO
    REQUO --- ---
    MELIBRION: abalone je ciste logicka, pokud myslis to hybani s kulickama...
    MELIBRION
    MELIBRION --- ---
    nejsou abstraktni treba abalone, krom toho ze je taky logicka, spolecenska a pro dva hrace? :)
    REQUO
    REQUO --- ---
    TANTRICK: ta pujcovna je zajimavy napad, ale to vetsinou uz delaji, ne - treba kluby atd. Problem vidim v tom vraceni, moralka k vraceni je naprosto minimalni - si vem, kolik lidi nevrati knizku. A to je jeden kus, ale treba kolik lidi poztraci figurky atd... jedine, jak si to dokazu predstavit, je pujcovna oproti cene noveho kusu + 100, zaloha se pak vrati.
    REQUO
    REQUO --- ---
    TANTRICK: To vypadá dobre...

    Abstraktni - priklad?
    Karetni
    Kostkove
    Štábní a válečné
    Moderní
    Dětské
    Logické
    Ostatní

    - takže šachy - logické, například Memoir 44 - válečné, Alhambra - Moderní?
    MELIBRION
    MELIBRION --- ---
    Tantrick: je stim moc prace imho? Nechtel bych prepocitavat baterky u Galaxy trcukeru, jestli je vratili vsechny :)
    TANTRICK
    TANTRICK --- ---
    A co půjčovna her? Za stovku na víkend. To by se mohlo uchytit.
    MELIBRION
    MELIBRION --- ---
    zasadne v eshopech nechapu kategorii MODERNI :)

    jedine co me napda, ze tam asi nepatri Clovece a Dostihy, ale vic si nejsem schopnej predstavit :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam