JVMLOK:
Čest tvé práci :-) Pracuji v distribuci plynu, tzn. že nejsme výrobní společnost (ani jsem pro takovou nedělal).
Kultura je celkem v pohodě, ale neni to kultura změny.
Pokud ta společnost není alespoň procesně orientovaná (existují procesní vlastníci, kteří mají o řízení procesu povědomí), ale spíše se soustředí na funkčí (organizační) uskupení, kde je důležitost neformálně daná na konkrétní útvary s "údajnou" největší přidanou hodnotou - např. na řízení provozu - tak je obecně problém, aby nějakej procesní týpek bez letité historie v provozu společnosti něco "nového" implementoval. Je to víceméně politická práce (proto čest), malé krůčky, hodně vyjednávání a hlavně ne co nejrychleji - pak se dost často stává, že projekt bude dokončen, ale byl to takový vítr, že už si to nikdo znova nebude přát a raději abys šel. :-)
Rozdílná situace je například v outsourcingu, kde se používá hodnocení dodavatelů a tam procesní optimalizace (pokud prokáže zlepšení kvality, efektivity, nákladů nebo flexibility) má mnohem přímočarejší úspěch.