• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    XCHAOS: Ve 3., chyběly mi asi 4 povinné předměty. Bohužel mám trojky, čili když se přihlásím znova, tak je mi to na nic.

    No u mě spíš nejde dohromady matika a zbytek života. Umím se jí naučit, ale je tam moc detailů, které prostě trvají (zvláště když nejsou rozumné názorné zdroje). Ale v momentě, kdy dělám něco pracovního pro Piráty a pod, tak už prostě matiku ten den rozumně nedám-
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FLEGMA: no, tak ten sloh je místy podivuhodný... trochu Alois Jirásek meets gangsta rap :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEDRIGERN: ... a v kterým ročníku?

    popravdě - já nikdy nestudoval MFF v situaci, že bych skutečně soustavně (myšleno v kuse víc jak 3 měsíce, tedy vzhledem k délce semestru a zkouškového ani o prázdninách) nehulil trávu. řada říkala, že je to právě o tomto - že matika a hulení prostě dohromady nejdou - prostě matika není moc "kreativní"...
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    Tak jsem asi byl právě odejit z informatiky na MFF UK... no rozhoduji se, co teď dál.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: jak pro koho... tak dlouho jsem nikdy kalit nevydržel :-) ale spíš v tom věku, kdy se ode mě očekávalo chodit v tenhle čas někam do školy, jsem neměl problém strávit celou noc u počítače (např. programováním, ale i modemy fungovaly v noci daleko líp) a jít spát za svítání, třeba v 6. (opravdu celonočně kalit jsem začal až daleko později, popravdě...)
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    XCHAOS: Tady je dalsi referat ze stredni skoly (repost z fora o TeXu):

    http://is.muni.cz/th/327386/pedf_b?info=1;zpet=%2Fvyhledavani%2F%3Fsearch%3Dstorchov%C3%A1%26start%3D1

    Nekolik vybranejch hlasek (epesnich):

    "Dalším krokem bylo přenesení těchto návrhů do 3D modelů jak se dnes říká v moderní době. "

    "A co nám mezitím schne sádra, vydlabeme ze sádry kousky hlíny, které před tím tvořili vymodelovaný objekt. " (Premek Podlaha ? )

    "Již máme hotový skleněný objekt a můžeme již použít k čemu je tento objekt stvořen."

    "Jak se tato technika dá využít ve výtvarné výchově? To je otázka na kterou se mě ptalo povícero lidí. "

    "I já se držím přírody. Vím, že „matka příroda“ je mocná čarodějka. "

    " Každé malé dítě se učí odmalička nápodobou od někoho jiného. Už v mateřské škole se děti učí malovat základní tvary kolečka, obloučky. " (Ceska Soda - jsou to predevsim hory, reky, lesy :-DD

    Tahle pracicka sice nebyla obhajena, otazkou zustava, jaktoze nebyla vyhozena z ustavu jeste pred obhajobou neboli WTF co za retardy to tam studuje ?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Ja porad rikam ze cviko od 7 by melo byt nahlizeno jako finalni destinace dobreho flamu :-)
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    XCHAOS: Zarijovy matchbally bejvaj vypjaty, daval jsem jich i nekolik za sebou... Ta euforie, kdyz to clovek da, nekolikadenni reset v kolejnich hospodach...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: no tak já taky částečně propadl proto, že jsem nakonec vždycky v červnu nechtěl nechat zkrachovat firmu, a po prázdninách už byl vypsaný ze všeho max. tak jeden termín, někdy ani to ne...

    a cvičení nebo přednášky od 7mi ráno, to bych fakt zakázal. škola by měla dostat státní peníze jen na vyučování od devíti - cokoliv je před devátou, za to by mělo být naopak penále ... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FLEGMA: předpokládám, že JXD byl citován jako pokusný subjekt :-) (no nic... nebál se dostat do schízy, má to mít... :-)
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    XCHAOS: Ex-manzelka Jiriho X Dolezala sepsala diplomovou praci na tema "Sexualita uzivatelu marihuany" :D
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Na druhou stranu, k cemu je ti takovej titul...
    Školy mají, nadšení také. Jen práce jim chybí a nikdo je nechce - iDNES.cz
    http://finance.idnes.cz/skoly-maji-nadseni-take-jen-prace-jim-chybi-a-nikdo-je-nechce-pol-/viteze.aspx?c=A120126_1722569_podnikani_sov

    (ja si rikam ze titul u kteryho nechci ukazovat zaverecnou praci vlastne ani nechci)
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    XCHAOS: Přesně tohle si říkám.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Cože? Proběhla 11. 6. 2007, práce byla úspěšně obhájena? Tak to dokonce ani nepatřím ke špatné generaci.

    Já si fakt špatně zvolil obor. Proč já musím propadat z numerických metod a takových věcí, když někdo jiný si obhájí cestování po Indii? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    http://is.muni.cz/th/%20152930/pedf_b/%20Indie_-_bakalarska_prace.pdf
    kurna... a já nedostal titul Bc ani za Arachne WWW browser, ani za svoje backpackerské cesty po Indii, Ladakhu, Barmě a Laosu :-)

    evidentně patřím ke špatné generaci :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ...popravdě, dovedu si představit mnoho základoškolských nebo středoškolských témat v matematice, místo kterých by se mohlo mluvit o hře Life a její historii...

    cafeaulife.coffee
    http://raganwald.github.com/cafeaulife/docs/cafeaulife.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    While Computer Science is an excellent program in academia, the actual nitty-gritty of software engineering isn’t so well developed. Many software development programs are actually preparation for a life as a clerk or disguised tests for conformity.

    But no matter what you think about formal education, it has one thing going for it: The separation of teacher and student. Ideally, while the teacher has an interest in the student’s success, the teacher does not rely on the student’s influence. The teacher can fail the student. The teacher can force the student to learn things that are not fun or interesting. A student who just wants to learn enough to get a job can be forced to learn things that “Won’t be asked in the interview.” A student who loves the recreational aspects of computer science can be dragged away from optimizing his personal HashLife project and told to get cracking on understanding principles of large-scale software architecture.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Autodidacticism - raganwald's posterous
    http://raganwald.posterous.com/autodidacticism
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HARVIE: myslel jsem, že moderace v tamtom klubu je "čím víc minus, tím lépe" ... ale tak jednoduché to asi nebude. jen nevím, jestli tomu mám dát + nebo -

    Každopádně jsou místa na NYXu, o kterých jsme možná nikdy nechtěl vědět, že existují :-)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Ukazka toho ze se to dela jinak je treba

    CS 373: PROGRAMMING A ROBOTIC CAR
    In seven weeks you'll learn how to program all the major systems of a robotic car, by the leader of Google and Stanford's autonomous driving teams.


    Udacity - Educating the 21st Century
    http://www.udacity.com/
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: co ty víš, na co se koukám/nekoukám?

    Nevim, ale ridim se podle toho, co pises na nyx, kde uz mockrat probehlo neco jako 'videa s prednaskama nuda, nekoukam'.

    Nic proti kniham, jenom jsem mel z kontextu zpravy pocit, ze hledas napodobovani guruu a predvadeni, coz jsem mel pocit, ze se u videa dela lip.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: co ty víš, na co se koukám/nekoukám? Jo, dávám přednost dobře napsaným knihám. Video může být super... ale obvykle na něm chci vidět něco jiného, než mluvící obličej, kreslící něco křídou po tabuli :-)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Dostáváme se tím ale i k tématu vzdělávání - protože dnešní učitelé na všech stupních často nedělají nic "napodobitelného" - často prezentují víceméně "data k namemorování", bez demonstrace jejich praktické aplikace....

    ...ale casto taky ne, jak je videt v tech kurzech, na ktere se nedivas / neucastnich se jich, protoze fuj.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Nějaké možné nové rozšíření zaměření tohohle klubu:
    [ ALMAD @ TEORIE xCHAOSU ]
    jako reakce na:
    [ XCHAOS @ TEORIE xCHAOSU ]

    Téma samouků se pochopitelně přirozeně dotýká tématu drop-outs: ne každému vyhovuje "nalévání" v rámci schématu přednáška / zkouška + cvičení / zápočet.

    Je fakt, že i samouctví má své meze. Snažím se např. doučit se konfigurování směrovacího protokolu BGP z učebnice/manuálu od Cisca: a je to pro mě katastrofa a boj - přestože jednoduché základní funkční BGP konfigurace jsem už v provozu viděl. Otázka je, co bych se dokázal naučit "opsáním" ze složitějších vzorových konfigurací, kdybych k nim měl přístup... celkově ale uznávám, že možnost obrátit se na "gurua" v daném oboru je při zdokonalování se v téměř jakémkoliv oboru lidské činnosti klíčová. Kde toho gurua ale sehnat? A jak si ověřit svoje znalosti jinak, než tupou komerční "certifikací"? (na základě které si u zaměstnance zažádám, abych dostal přidáno? a tu podstatnou činnost pak stejně outsourcuju do světa Internetu/Googl/open source software a jeho dokumentace?)

    Slovo "guru" znamená v podstatě učitel. Leckdo se ledadocs naučil i napodobováním toho, co viděl dělat mistra. A tím se zase dostáváme k tématu pirátství. Dostáváme se tím ale i k tématu vzdělávání - protože dnešní učitelé na všech stupních často nedělají nic "napodobitelného" - často prezentují víceméně "data k namemorování", bez demonstrace jejich praktické aplikace.... a toto není slabina jen u technických oborů: např. pokud někdo vyučuje řečnictví, měl by před svými žáky předvést schopnost zvítězit v rétorickém souboji, vedeným volným stylem na volné téma, apod. ... a takovou dovednost se dnes člověk daleko spíše naučí na Internetu, než na VŠ...

    Tedy "napodobování", spíše než "memorování", je z mého hlediska důležitá součást procesu učení.... víceméně, v dnešním systému ale žák není k napodobování často ani připuštěn...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Není to až tak docela ontopic - ale rozhodně je to zajímavý přínos do debaty, zda matematika je vysokoškolská dovednost, zatímco programování nikoliv:
    Why We Should Teach Our Kids To Code - Slashdot
    http://developers.slashdot.org/story/12/01/24/0411218/why-we-should-teach-our-kids-to-code
    DYNK
    DYNK --- ---
    Tomuhle klubu naprosto rozumim, ale nevim jestli mě uvítáte mezi sebe, když mě první vyhazov neodradil a po sedmi letech studia mě od úspěšnýho zakončení dělí už jen dva semestry:)

    Jinak anketa by chtěla víc hlasů na osobu, já spadám do čtyř kategorií a nedokážu vybrat převažující (rodiče mě podporujou pořád, při tom jsem ale většinu studia byl na brigádě, nejvíc jsem si vydělal jako OSVČ a teď dělám na HPP).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FLEGMA: to jsem nečetl, to jen znám (ale asi bych si to měl přečíst). Surreálná čísla jsou ale vtipný název :-) (jen jestli to není nějaký silvestrovský edit..... sice se tváří, že to má ISBN, ale ...)
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    XCHAOS: To je husty, ja cetl jen The Art of Computer Programming.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jsem nevěděl, že Donald Knuth vydal knihu o surreálných číslech :-) to zni dobře :-)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Surreal_Numbers_%28book%29
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam