• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    http://is.muni.cz/th/%20152930/pedf_b/%20Indie_-_bakalarska_prace.pdf
    kurna... a já nedostal titul Bc ani za Arachne WWW browser, ani za svoje backpackerské cesty po Indii, Ladakhu, Barmě a Laosu :-)

    evidentně patřím ke špatné generaci :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ...popravdě, dovedu si představit mnoho základoškolských nebo středoškolských témat v matematice, místo kterých by se mohlo mluvit o hře Life a její historii...

    cafeaulife.coffee
    http://raganwald.github.com/cafeaulife/docs/cafeaulife.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    While Computer Science is an excellent program in academia, the actual nitty-gritty of software engineering isn’t so well developed. Many software development programs are actually preparation for a life as a clerk or disguised tests for conformity.

    But no matter what you think about formal education, it has one thing going for it: The separation of teacher and student. Ideally, while the teacher has an interest in the student’s success, the teacher does not rely on the student’s influence. The teacher can fail the student. The teacher can force the student to learn things that are not fun or interesting. A student who just wants to learn enough to get a job can be forced to learn things that “Won’t be asked in the interview.” A student who loves the recreational aspects of computer science can be dragged away from optimizing his personal HashLife project and told to get cracking on understanding principles of large-scale software architecture.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Autodidacticism - raganwald's posterous
    http://raganwald.posterous.com/autodidacticism
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HARVIE: myslel jsem, že moderace v tamtom klubu je "čím víc minus, tím lépe" ... ale tak jednoduché to asi nebude. jen nevím, jestli tomu mám dát + nebo -

    Každopádně jsou místa na NYXu, o kterých jsme možná nikdy nechtěl vědět, že existují :-)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Ukazka toho ze se to dela jinak je treba

    CS 373: PROGRAMMING A ROBOTIC CAR
    In seven weeks you'll learn how to program all the major systems of a robotic car, by the leader of Google and Stanford's autonomous driving teams.


    Udacity - Educating the 21st Century
    http://www.udacity.com/
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: co ty víš, na co se koukám/nekoukám?

    Nevim, ale ridim se podle toho, co pises na nyx, kde uz mockrat probehlo neco jako 'videa s prednaskama nuda, nekoukam'.

    Nic proti kniham, jenom jsem mel z kontextu zpravy pocit, ze hledas napodobovani guruu a predvadeni, coz jsem mel pocit, ze se u videa dela lip.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: co ty víš, na co se koukám/nekoukám? Jo, dávám přednost dobře napsaným knihám. Video může být super... ale obvykle na něm chci vidět něco jiného, než mluvící obličej, kreslící něco křídou po tabuli :-)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Dostáváme se tím ale i k tématu vzdělávání - protože dnešní učitelé na všech stupních často nedělají nic "napodobitelného" - často prezentují víceméně "data k namemorování", bez demonstrace jejich praktické aplikace....

    ...ale casto taky ne, jak je videt v tech kurzech, na ktere se nedivas / neucastnich se jich, protoze fuj.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Nějaké možné nové rozšíření zaměření tohohle klubu:
    [ ALMAD @ TEORIE xCHAOSU ]
    jako reakce na:
    [ XCHAOS @ TEORIE xCHAOSU ]

    Téma samouků se pochopitelně přirozeně dotýká tématu drop-outs: ne každému vyhovuje "nalévání" v rámci schématu přednáška / zkouška + cvičení / zápočet.

    Je fakt, že i samouctví má své meze. Snažím se např. doučit se konfigurování směrovacího protokolu BGP z učebnice/manuálu od Cisca: a je to pro mě katastrofa a boj - přestože jednoduché základní funkční BGP konfigurace jsem už v provozu viděl. Otázka je, co bych se dokázal naučit "opsáním" ze složitějších vzorových konfigurací, kdybych k nim měl přístup... celkově ale uznávám, že možnost obrátit se na "gurua" v daném oboru je při zdokonalování se v téměř jakémkoliv oboru lidské činnosti klíčová. Kde toho gurua ale sehnat? A jak si ověřit svoje znalosti jinak, než tupou komerční "certifikací"? (na základě které si u zaměstnance zažádám, abych dostal přidáno? a tu podstatnou činnost pak stejně outsourcuju do světa Internetu/Googl/open source software a jeho dokumentace?)

    Slovo "guru" znamená v podstatě učitel. Leckdo se ledadocs naučil i napodobováním toho, co viděl dělat mistra. A tím se zase dostáváme k tématu pirátství. Dostáváme se tím ale i k tématu vzdělávání - protože dnešní učitelé na všech stupních často nedělají nic "napodobitelného" - často prezentují víceméně "data k namemorování", bez demonstrace jejich praktické aplikace.... a toto není slabina jen u technických oborů: např. pokud někdo vyučuje řečnictví, měl by před svými žáky předvést schopnost zvítězit v rétorickém souboji, vedeným volným stylem na volné téma, apod. ... a takovou dovednost se dnes člověk daleko spíše naučí na Internetu, než na VŠ...

    Tedy "napodobování", spíše než "memorování", je z mého hlediska důležitá součást procesu učení.... víceméně, v dnešním systému ale žák není k napodobování často ani připuštěn...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Není to až tak docela ontopic - ale rozhodně je to zajímavý přínos do debaty, zda matematika je vysokoškolská dovednost, zatímco programování nikoliv:
    Why We Should Teach Our Kids To Code - Slashdot
    http://developers.slashdot.org/story/12/01/24/0411218/why-we-should-teach-our-kids-to-code
    DYNK
    DYNK --- ---
    Tomuhle klubu naprosto rozumim, ale nevim jestli mě uvítáte mezi sebe, když mě první vyhazov neodradil a po sedmi letech studia mě od úspěšnýho zakončení dělí už jen dva semestry:)

    Jinak anketa by chtěla víc hlasů na osobu, já spadám do čtyř kategorií a nedokážu vybrat převažující (rodiče mě podporujou pořád, při tom jsem ale většinu studia byl na brigádě, nejvíc jsem si vydělal jako OSVČ a teď dělám na HPP).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FLEGMA: to jsem nečetl, to jen znám (ale asi bych si to měl přečíst). Surreálná čísla jsou ale vtipný název :-) (jen jestli to není nějaký silvestrovský edit..... sice se tváří, že to má ISBN, ale ...)
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    XCHAOS: To je husty, ja cetl jen The Art of Computer Programming.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jsem nevěděl, že Donald Knuth vydal knihu o surreálných číslech :-) to zni dobře :-)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Surreal_Numbers_%28book%29
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FLEGMA: ad seznamování se: tedy, mě nejde o to dostat nějakou holku honem do postele nebo tak, to by fakt vzdělání asi roli nehrálo :-) kočkolapy a konfidence boostery všeho druhu nech stranou.

    víceméně, problémy v dlouhodobém partnerském vztahu se objeví až po letech... a "sympatie na první pohled", které k navázání vztahu vedly, pak mohou být houby platné.

    já razím "college drop-out" jako svého druhu svébytnou statistickou/sociální vrstvu a skupinu, dosud nepodchycenou, a dosud si ani příliš nevědomou sebe sama: něco jako single domácnosti, apod.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FLEGMA: umíš to založit jako akci na NYXu? jinak pochopitelně, čím víc v budoucnu to bude, tím víc lidí si to najde....

    (průběh zájmu o nějaké téma je tady takový, jako že dlouho nic - a pak najednou exponenciální nárůst)
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    XCHAOS: ok, nabidnul jsem heterogenni support dropnutejch recyklantu z ruznejch ustavu (FJFI, FEL, FF UK atd.) a myslence neni prano. Nevadi tedy, muzem dat setkani novejch tvari, ale potom to setkani na 99% nebude, protoze se tady k tomu nikdo nehlasi. Prozirave jsem se snazil zajistit ucast, ale kdyz to ma bejt pure nyx, tak at je.

    XCHAOS: Tak zrovna s tim CV je to trivialita :-) Ostatni temata muzem probrat.

    XCHAOS: Ja se socialne vyloucenej necejtim, s zenama problem nemam a kastovani lidi podle vzdelani mi prijde smesny.

    z dostudovaných vysokoškolaček vyzařuje chladné sebevědomí a sebejistota...

    Myslis kocandy z VSE ? Ale to je prece soucast jejich manazerskeho know-how :-) Doporucuju koupit Lamborghini = confidence booster jak hrom.

    Tyhle teorii o socialni vylucnosti na bazi vzdelani nefandim, mam kamose se skolou od ucnaku az po doktory a zadnej problem.

    S tou motivaci - ja nemyslim, ze je problem v tvoji firme, jsi preci vizionar a prace tam musi bejt zajimava, spis jsi asi nabidl nizky ohodnoceni ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Want To Get Kids Interested In Programming? Teach Them Computer History - Slashdot
    http://developers.slashdot.org/comments.pl?sid=2609054&cid=38621398
    Knowledge of computing needs to be seen as a core life-skill akin to basic maths or language skills
    ...
    The hobbyist element is what's suffering most here, the desire to know - not the formal education side
    ...
    "You can only install programs we endorse. Don't worry, this is for your safety"
    "Don't ask questions. Just do what we tell you and it'll /just work/"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam