BIDAK: já bych sázel spíš na nějakou inteligentnější verzi tempomatu... co bude udržovat směr a rozestupy, pokud to pojede na troleji. řidič tam bude taky a bude se nudit, a bude tam pro případ že bude nutné sundat kladku z troleje a pokračovat normálně na diesel. a taky pro dojezdy z dálnice do cílové destinace.
lze si určitě představit vychytávky jako hybridní pohon, rekuperaci při jízdě z kopce (do vlastních baterií i do troleje), nebo odpuštění mýtného při jízdě na elektřinu (ať už z baterií, nebo z troleje - za to druhé se ovšem bude platit)
historicky se toto podle mě neujalo třeba i kvůli dříve technicky nemožnému vyřešení individuálního zpoplatnění - nenaložené kamiony spotřebují výrazně méně, než naložené. v éře elektronického mýtného by ale zrovna tohle měla být celkem hračka.... prostě je to jen otázka peněz.
zajímavá otázka, kterou řeším, je ta, jestli se energetická krize začne projevovat tím, že z obchodů zmizí pet lahve a hliníkové plechovky - není to jednoduchá otázka, protože zase sklo je těžší. dají se ale očekávat obaly s větším poměrem náplň/obal, což se už děje: objevily se už první "PET sudy", a i pivo v PET láhvích je krok tímhle směrem (poměr hmotnosti obalu k hmotnosti obsahu je velmi dobrý)
Chcete vidět můj indikátor ropného zlomu ? 5l PET lahve na pivo nebo limonádu... začnou se vyplácet.