• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    Baktérií v Petriho misce exponenciálně přibývá, ale jen dokud nespotřebují všechny zdroje potravy. Od tohoto bodu se celá jejich populace zhroutí. Přitom je polovina dostupných zdrojů spotřebována jen jednu jedinou generaci před tou poslední, která skončí kolapsem. Baktérie nevnímají ani náznak nastávajícího problému až do okamžiku, kdy je zřejmé, že všechny vyhladoví.

    Rozbor problematiky v angličtině - www.lifeaftertheoilcrash.net
    www.energybulletin.net
    Dokument Oil Crash Movie- www.oilcrashmovie.co/
    Wiki - en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil
    Cena ropy - www.petrol.cz
    Cena ropy - www.oil-price.net
    Oil market report - omrpublic.iea.org
    Kurz dolaru - kurzy.divoch.net/usd.php
    rozbalit záhlaví
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BOBASH: kolipak broučánek vážil, co???
    určitě stejně než ta blbá fábka což je typický vůz střední třídy, mimochodem nejčetnější

    PS:to je typický rodinný auto?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ITCHY: Jenomže počítače byly velký proto, že menší udělat nešly ;)

    Auta se zvětšily a ztěžkly dílem kvůli bezpečnosti a dílem kvůli potřebě lidí mít velkou káru. Třeba typický rodinný auto 70. let, což bylo tohle:



    (Ford Cortina, tehdejší ekvivalent dnešního Mondea)

    mělo na dýlku cca 4,30m, čili asi jako dnešní Fabia kombi. Ve Fabii je víc místa než v tý Cortině a přitom je dneska považovaná za auto do města, zatímco dnešní ekvivalent tý Cortiny je o půl metru delší a víc se blíží tehdejší limuzíně :)

    Ostatně i dvě generace starej Volkswagen Golf je velkej asi jako dnešní o třídu menší Polo... a takhle je to se vším, auta se pořád šíleně zvětšujou.

    A k tomu jak se zvětšujou navíc pořád rostou výkony, i když je dnešní auto 2x těžší než auto z konce 70s, je zároveň nesrovnatelně rychlejší.

    Takže když se auta zase o něco zmenšej, odlečej (modernější materiály) a přestanou bejt zbytečně výkonný, můžou i se stávajícíma technologiema žrát půlku :)
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BOBASH: notak snad poměřujeme v reálném čase
    před 30 lety zase byly velký počítače:-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ITCHY: Jo, jenže před 30 lety by to bylo obrovský auto...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BOBASH: pardon ano je tam octavia
    nevim kde jsem vzal tu fábku
    jinak octavia stále není veké auto, je tak akorát

    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Západ chce v Íránu rozdmýchat revoluci, tvrdí Moskva - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=730049
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Grafika: Hormuzským průlivem cestuje ropa. Írán ho chce uzavřít - Fotogalerie - Zahraničí - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/zahranici/fotogalerie/2012/01/12/konflikt-s-iranem-o-ropu-a-jadro-hormuzsky-pruliv/?cid=729953

    Svět čeká reakci Íránu. Evropa přijala ropné sankce - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/zahranici/blizky-vychod/clanek.phtml?id=729953
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ITCHY: Ten článek je pokud vím o elektrický Octavii a Octavia opravdu JE velký auto - a ne proti době před 100 lety, ale i proti době před 30 lety.

    Za posledních 30 let se auta zvětšily cca o dvě třídy - když to vezmeme na příkladu Volkswagenů, tak dnešní Polo je výrazně větší a cca o 50% těžší než první Golf, dnešní Golf je výrazně větší než tehdejší Passat (a váží 2x tolik co Golf I) a dnešní Passat je velkej jako původní Mercedes S-klasse (a těžší).

    Vzdát se komfortu ani části bezpečnosti ale bohužel neprojde, takže se auta budou muset začít dělat z novejch materiálů, aby se hmotnost dostala zase zpátky tam, kde byla...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    jinak pro duch mdlého jedince kteří za vším vidí ropu a měli by snad námitky proti tomu že ropa není to nejcenotvornější
    jwe důkazem to že i když cena barelu ropy stoupala během roku ,nemělo to vliv na spotřebitelský koš
    naopak zvýšení dph či spotřební daně okamžitě zdražilo zboží
    a mimochodem v čr je podstatně důležitější a cenotvornější cena elektřiny, než ropy
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    VSOUKOLOHLOR: přečetl jsem úvod

    Ropa je energetickým zdrojem číslo jedna a svět se nachází v období ropného zlomu. Vážné ochromení ekonomiky je s určitým zpožděním po ropném zlomu téměř jisté, protože od začátku industriální revoluce vyžadoval hospodářský růst zvyšující se spotřebu fosilních paliv. Toto spřažení (růst HDP – růst spotřeby fosilních paliv) se doposud nepodařilo rozvázat, ač se o tom začalo hovořit ve spojení se snižováním emisí skleníkových plynů. Rok 2008 byl výjimečný a ukázal plný rozsah možných škod z nedostatečné nabídky. Začal s cenou ropy 90 $ za barel a v půli roku se cena zlomila za vrcholem 150 $/b. Ekonomika se zároveň stahovala, klesala průmyslová výroba a exporty, rostla nezaměstnanost. Dopravní průmysl se ocitl v životním ohrožení. Z roku 2008 si lze odnést dvě poučení: ceny se opravdu mohou vyhoupnout do nečekaných výšin a velmi vysoké ceny působí v krátkém období závažné škody na hospodářství.

    a to stačilo abch tuto sračku dál číst nechtěl
    za prvé
    na počátku kategorické tvrzení nečeho co je zatím stále hypotézou nikoliv faktem
    aneb období ropného zlomu
    dále je tam naprosto nesmyslně míchána kroze roku 2008 s ropu ,přičemžhypoteční ,později bankovní a dnešní krize dluhová nemají VŮBEC NIC SPOLEČNÉHO S ROPOU
    za třetí růst hdp a spotřeby ropy jaksí není provázán růst hdp následuje nikoliv způsobuje zvyšující se spotřeba ropy, aneb blahobytnější společnost více utrácí-takže přímá závislost tam SKUTEČNĚ NENÍ

    cenu ropy navíc dlouhodbě ovlivňovaly konflikty v lybii a iránská hrozba
    průmysl se ocitl v ohrožení kvůli KLESAJÍCÍ POPTÁVCE NIKOLIV STOUPAJCÍ CENĚ ROPY KTERÁ SE SICE DŮLEŽITÁ ALE NIKOLIV NEJDŮLEŽITĚJŠÍ Z NÁKLADOVÝCH FAKTORŮ
    na cenu výrobku totiíž stále víc dopadá cena práce,daně, výzkum vývoj, marketing
    ENERGIE JSOU STÁLE NĚKDE NA POZADÍ

    aNeB pokud je úvod ideologický žvást nemá cenu číst zbytek byxť by mohl obsahovat zajímavé informace
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: opakuji, fabia je podle tebe velké auto??
    v tom článku byla totiž srovnávána zrovna fabia
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ITCHY: ano. "komfort a bezpečnosti" je synonum pro "VELKLÝCH MEGA KCHŮL KCHÁRu" :-) (víceméně - je čistě z fyzikálních důvodů nebezpečné se pohybovat v malém lehkém autě mezi velkými těžkými auty)
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: já bych řekl že pravda zazněla ža na konci a článek je to o ****
    jasný že 3x těžší, auto našlapané všemi možnými kravinami ,které jou tam zejména pro BEZPEČNOST ale i komfort holt vykazuje vyšší spotřebu
    takže né kvůli oblibě VELKLÝCH MEGA KCHŮL KCHÁR jak se nám snaží kdosi podsunout-jinak označit fabii za velké auto považuji za známku indolence

    ostatně kdo má rodinu tak ví že praktičnost auta výrobce např. tatamobil je 0
    a fábie je pro 5 člennou rodinu dosti mrňavá zkuste s ní vyrazit na dovču

    a dále otočme to a zepltejme se kolik by bylo mrtvých ,raněných nebo nehod při dnešní hustotě provozu a kovářském provedení vozů počátku 20. století????????

    žádné měkké deformační zény,žádné konstrukce nárazníků,airbagy,senzory ,parkovací asistenti palubní komp včetně všech autodiagnostik a senzorů

    jinak není problém aby se případný andšenec vrátil do dřevní doby a odmontoval vše co se dá včetně pevné střechy a klimatizace, vypnul abs, esp,asr a další srandy
    a to že dřív byla auta malá je blud,auta hlavně v té době nebyla koncipována jako rodinná ,protože běžné rodině nebyla dostupná a mimochodem fabia je o 30 čísel širší než onen ford t a pouze o 50 cm delší.....
    BORDIGA
    BORDIGA --- ---
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Cena elektřiny spadla kvůli levnému plynu z břidlic o polovinu | Týden.cz
    http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet/cena-elektriny-spadla-kvuli-levnemu-plynu-z-bridlic-o-polovinu_222852.html
    BORDIGA
    BORDIGA --- ---
    Írán v OPEC: Nechce-li Evropa naši ropu, neměla by dostat žádnou - Patria.cz
    http://www.patria.cz/zpravodajstvi/1989670/iran-v-opec-nechce-li-evropa-nasi-ropu-nemela-by-dostat-zadnou.html
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Náznak obratu: Češi vystupují z aut a jezdí autobusem - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=728905
    BORDIGA
    BORDIGA --- ---
    Zablokuje-li Írán Hormuzský průliv, barel ropy může vyletět až na 200 dolarů | byznys.ihned.cz - Zpravodajství
    http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-svet/c1-54416580-zablokuje-li-iran-hormuzsky-pruliv-barel-muze-vyletet-az-na-200-dolaru
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    The Oil Drum | Naked Oil
    http://www.theoildrum.com/node/8834

    autor předpovídá pokles ropy na 45 - 55 UES/bbl v prvním pololetí v důsledku poklesu spekulace a snížení spotřeby.

    "We are indeed talking about financial inventory here.

    The economic interest in the oil has become detached from the oil itself, so that the oil has literally been monetised.

    Dark Inventory (spekulativně držená ropa) is very much a factor on a short to medium time horizon which may keep commodity prices and even equity prices (not just oil prices) financialised and inflated wherever it deployed.

    As I have written on the Oil Drum before I see two trend lines in oil prices - both of them rising (because I subscribe to the peak oil thesis).

    The upper boundary trend price is the 'seller's market' at which demand is destroyed: the lower boundary trend price is a buyer's market, at which production is locked in/destroyed.

    In a perfect world, sellers, who desire a stable (ideally increasing) high price and buyers, who desire a stable (ideally decreasing) low price, would aim to agree a formula for a stable and equitable (inevitably increasing) 'fair' price.

    But for the middlemen who intermediate buyers and sellers, Stability is Death, and so they will always tend to cause volatility."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam