obecne
pri vytvoreni ma postava 2xEndurance+Strength HP (hit point)
pri prestupu na level dostane End/5+Str/10 (celociselne deleni) dalsich HP, dle novych hodnot
fighter/ranger/rogue dostanou kazdy lvl jeste +1HP
magic user/healer dostanou kazdy lvl -1HP
kazdych 61-(End+Sur) kol, se jeden HP regeneruje, nejcasteji vsak 1HP za 3 kola
pri vytvoreni ma postava 2xPerception+Intelligence MP (mana point)
pri prestupu na level dostane Per/5+Int/10 (celociselne deleni) dalsich MP, dle novych hodnot
magic user/healer dostanou kazdy lvl jeste +1MP
fighter/ranger/rogue dostanou kazdy lvl -1MP
healer vsude pocita Wisdom misto Intelligence
kazdych 41-(Per+Med) kol, se jeden MP regeneruje, nejcasteji vsak 1MP za 3 kola
na nauceni kouzla je potreba atribut 10 pro mala, 15 pro stredni a 20 pro velka, pro elementalni kouzla je to Int, pro divine kouzla je to Wis
na seslani kouzla je potreba skill: 2xLvl-1 pro mala kouzla, 3xLvl+2 pro stredni a 4xLvl+7 pro velka kouzla
pri uceni kouzel to testuje i skill, je potreba umet seslat alespon 1lvl kouzla, tedy 1 pro mala, 5 pro stredni a 11 pro velka cu
zbranove dovednosti zvedaji sanci na zasah i damage (+1 za 2 body skillu). valecnicke postavy potrebuji alespon jeden zbranovy skill na vysoke urovni (20+). vseobecne se doporucuje mit jeden na blizko a sekundarni na dalku.
armor skilly nejsou moc efektivni. zvysuji armor a damage resist, ale malo vzhledem k bodum. jeden bod pro valecnika je dost (aby mohl armor nosit bez postihu), kouzelnik se vetsinou obejde bez toho. dle chuti.
dodge se hodi kazdemu, valecnikovi i 20, kouzelnikovi staci 5-10 (potvory se casto nedostanou na blizko a air shield resi strelbu).
how to "mag"
primarni atribut je percepce, pri vytvareni je potreba mit co nejvyssi a investovat vsechny extra body. to zajisti vysoky mana pool slusny regen do zacatku. pri levelovani co nejrychleji vytahnout na 40 (to pak dava maximalni regen a +8MP kazdy level)
int/wis jsou sekundarni atributy. pokud dokazete zajistit 20 za pouziti itemu, neni treba investovat body - k nauceni kouzel postaci mit vysoke staty jen v ten moment
jeste se hodi sila na tahani veci pripadne endurance na hp a rezisty (end 15 vam sama prida +3hp kazdy level)
nejdulezitejsi skilly jsou elemental (pripadne divine). vic nez 31 nema zadny vyznam
meditaci si vubec neberte, je to aditivni skill k percepci a tu budete mit beztak vysokou
how to "valecnik"
primarni atributy jsou fyzicke, pri vytvareni je potreba mit relativne vysokou enduranci kvuli HP. pri levelovani ma smysl zvedat prevazne endurance (HP, HP regen, rezisty) a silu (nosnost, damage) - me se osvedcil trolli build, maximalni endurance (staci 60)
pokud chcete trochu kouzlit potrebujete jeste slusnou percepci, cca 15 zajisti dobry zaklad na dostatek many.
nejdulezitejsi skilly jsou weapon. primarni na blizko, sekundanri na dalku (konkretni volba neni dulezita, klasika a nejlepsi equip je sword&bow). efekt skillu nema zadny strop, ale na blizko staci cca 20, na dalku cca 10
z obrannych skillu jeden bod do armoru (neprisel jsem na zadny velky efekt vyssich levelu) a hlavne dodge (cca 20 bodu), ten krom aktualni ochrany jeste snizuje AC protivniku, kteri "promachnou".
ostatni skilly dle chuti, bud se bez nich obejdete, nebo najdete itemy ci ucitele
alchemy
Healing Elixir - willow + sulfur, 1
Mana Potion - mandr + acid, 1
Potion of Cat's eye - willow + bromine, 1
Keensight - amber + acid, 2
Haste - mandr + mercur, 5
OgreStrenght - jelly + brom, 4
Nimble - jelly + mercur, 3
Disease - belladonna + charcoal
Detox - belladonna + serpent
Leatherskin - willow + serpent
Mana Fortify (half cast) - mandr + brom, 3
Stone Skin - jelly + serpent
Great Protection - ectoplasm + sulfur
Invisibility - ectoplasm + charcoal
Daemon Oil - amber + sulfur, 4
Weapon ToHit - ectoplasm + mercur, 5
Weapon Damage - ectoplasm + serpent, 5
Armor - ectoplasm + silk, 5
ucitele
cartography - aridell, garrett, ozrala v hospode, po prineseni sextantu
alchemy - bordertown, gamfari, mistni alchymista, sever
weapons(bows) - bordertown, aaron, clovek na strelnici
weapons(thrown) - bordertown, aaron, clovek na strelnici
arcane(divine) - backwater, jonathon, knez v kostele
arcane(elemental) - backwater, siam, gildar s kramkem, jih
weapon(bludgeon) - backwater, sonya, weapon master, zapad
weapon(cleaving) - backwater, sonya, weapon master, zapad
weapon(sword) - backwater, sonya, weapon master, zapad
knizky
alchemy - the art of brewing
arcana, divinatioin - magicka divine
arcana, elemental
armor, heavy - heavy armor field guide
armor, light - light armor field guide
cartography - mapping your world
hide in shadows - embrace the night
pick locks - keyholes and tumblers
skllduggery - its a trap!
spot hidden - hidden dangers and treasures
weapon, bludgeoning - bones to splinters
weapon, bow - the greatest ranger
weapon, cleaving - the lumberjack
weapon, sword - the legendary swordsman
mercantile: prodej 50%+lvl*2.5%, nakup 200%-lvl*3.5%, na lvl 25 se ceny vyrovnaji na 112.5%
pick lock: zamek ma zakladni sanci na otevreni, skill pridava +5%*lvl
leatherskin: +lvl AC, +lvl% damage resist
bless: +lvl toHit, +lvl dmg