• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JOSEF_KBlues starejch kolejí

    Jan Skácel
    Blues o kolejích

    Dny jsou jak nákladní vlaky
    kolik jich v roce je
    jedenkrát dojedou všechny
    a skončí koleje



    rozbalit záhlaví
    NEZBEDA
    NEZBEDA --- ---
    SHADOWALKER:
    FIN:
    v červnu nebylo stálé počasí (každý den večer buřina), tak jsem měl za to, že přívalový déšť není to pravý na setkání.
    Jinak jsem pro taky.
    FIN
    FIN --- ---
    SHADOWALKER: já bych zašel. josef_k se vymluví, že nemá čas, přičemž ignoruje fakt, že žádný dospělý člověk nemá čas, jen ten, který si udělá :-)
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    SHADOWALKER: Až zvládnu stěhování, pár drobných bytových rekonstrukcí, napravím pracovní resty, udělám rozhovory s hromadou lidí, o kterých nic nevím, splním zmeškané sliby..., tak už bude léto příští rok a hurá na koleje...
    SHADOWALKER
    SHADOWALKER --- ---
    Ehm... zjistuji, ze teple cervnove noci jsou uz davno za nami, ale setkani mezi kolejemi nikde. Ma jeste nekdo zajem s tim neco udelat?
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    FALLENANGEL: Samozřejme.

    TAMARIX
    TAMARIX --- ---
    FALLENANGEL: Proč by nemohl? Jako každý běžný cestující přejímá rychlost toho vlaku, takže není problém, že by se rozmáznul o stěnu.. Nebo jak si to myslel?? :-)
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    FIN: takže jedině ve vlacích, kterou jsou zapojeny do integrované hromadné dopravy - třeba z Libně na Hlavák...
    FIN
    FIN --- ---
    nikoliv, protože lítačky se prodávají výhradně na mhd
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    Může pták letět v jedoucím vlaku?
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    JULESKAH: TYPICKÉ české nádraží? K čemu nějaká typizace. To, o čem jsme se bavili, bylo právě to TYPICKÉ nádraží doby Rakouska-Uherska. Není to nic špatného, ale že bych se nad tím rozplýval jako nad krásným ČESKÝM nádražím? Proč?

    Zajímavá nádraží, která byla projektována i stavěna za doby Československa jsou třeba Pardubice a Hradec Králové - obě vycházejí z funkcionalismu, obě jsou vzdušná, architekonicky zajímavá, funkční a mají svébytné řešení v kontextu doby. Obě považuji za mnohem zajímavější než nějakou typizovanou budovu, jejíž různé obměny lze najít na každém druhém rohu (bez ohledu kde a kdy to vzniklo).

    Prostě chválit nějakou tuctovku a ještě ji vynášet jako českou, přestože je to produkt úplně jiné doby, mi přijde jako nesmysl. To je vše.

    Pochopitelně proti tomu rakousko-uherském konceptu nic nemám - byla to rozhodně doba velkého rozvoje železnice u nás a Franz Ferdinand byl v tomto ohledu velmi osvíceným panovníkem a dal na dobré rady svého okolí. I masivní výstavba typizovaných nádraží je věc geniální a mohu jedině pět chválu. A chvála této funkčnosti, projektu, rozvoje atd. nemá nic společného s mým vkusem v architektuře.
    JULESKAH
    JULESKAH --- ---
    NATASHA: to mi pripomnelo, jak jsem nemela co delat cestou Brno - Namest nad Oslavou:


    JULESKAH
    JULESKAH --- ---
    STARE_CASY: nojo, a jak podle tebe vypada typicky cesky vlakovy nadrazi? podle nejakyho mustru z doby Samovy rise, nebo z ery Karla IV.? s historii nic nenadelas
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    FALLENANGEL: Dobrodružství bych tomu neříkal. S výjimkou setkání s medvědem, které jsem popisoval o auditko vedle a které bylo navíc na Slovensku, to nijak zvlášť dobrodružné nebylo:). Prostě dovolená.
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    JOSEF_K: :) To jsou ty drobné kulturní rozdíly. Ukrajinci jsou určitě na větvi z našich obložených baget plných majonézy :) Ale to dobrodružství ti závidím.
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    FALLENANGEL: Když jsem to plánoval, neměl jsem z toho moc dobrý pocit, ale bylo to úplně v pohodě. Co se vlaků týče, tak mě maličko vyvedl z míry jen vlak z Oděsy do Užhorodu, který byl co se zařízení týče dost bídný (narozdíl od těch předchozích, které byly luxusní). Navíc se při první zastávce všichni vyhrnuli ven, kde ve vteřině vzniklo improvizované tržiště, na němž si cestující nakupovali proviant (cesta trvala sedmnáct hodin). Bohužel značnou část proviantu tvořily sušené ryby, a jelikož ve vagonu nebyly žádné dveře, dovedeš si představit odér, který šel po celém vagonu. Rybí kostičky, které mi křupaly pod nohama, když jsem šel na cigáro, byly taky příjemným zpestřením:).
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    JOSEF_K: Ty vádo, na to bych neměl nervy :)
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    BUBLINKY: Pěkné, pěkné. Kde jsou další?
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Něco z prvních analogových pokusů.

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Momentka z cesty - Milotice nad Opavou:
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    FALLENANGEL: Z Prahy do Užhorodu stopem, z Užhorodu do Lvova autobusem, z Lvova do Kyjeva vlakem, Z Kyjeva do Oděsy také a z Oděsy zase do Užhorodu rovněž. A domů pak opět stopem. Na Ukrajině jsou vlaky za pár korun a třeba spací vlaky jsou cca na úrovni Německa. Vždycky jsem se krásně vyspal ve vlaku a ušetřil za hotel:).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam