• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JOSEF_KBlues starejch kolejí

    Jan Skácel
    Blues o kolejích

    Dny jsou jak nákladní vlaky
    kolik jich v roce je
    jedenkrát dojedou všechny
    a skončí koleje



    rozbalit záhlaví
    KACIR
    KACIR --- ---
    TALAGE: Tys viděl nějaké předpisy této dráhy? :-)
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    LITTLEFOX: Original to urcite je, jak vidno. Jestli ti jde o to, zda je tento vzor v predpisech, tak to urco ne, si myslim . . .
    LITTLEFOX
    LITTLEFOX --- ---
    VSTUP NA TRAŤ JEST PŘÍSNĚ ZAPOVĚZEN! myslíte že je to originál? nikde jsem nic podobného neviděl...
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Tak já také přihodím něco z výletu ve Sv. Janu pod skalou, resp. ze Solvayových dolů, které jsou nad vesnicí ukryty v lesích.

    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    Tak jsem právě dorazil z Království železnic na Andělu. Bendl tam měl tiskovku k železniční dopravě. Celkem nezajímavé žvanění, ale při odchodu jsem se zapovídal s vrátným o rozpadajících se nádražích. Dotyčný prý v době odstřelu Těšnova byl ve Svazu mládeže a přemlouval tehdejšího starostu Prahy 1, aby byl v budově nádraží zbudován klub mládeže, čímž by byla budova zachována. Starosta prý souhlasil a začal telefonovat na všechny strany, aby zastavili odstřel. Jenže k odstřelu došlo tři čtvrtě hodiny před původním termínem a zastavení demolice se asi o půl hodiny nestihlo. Už asi nikdo nikdo nezjistí, nakolik je to pravda a nakolik jde o fantazii starého pána, ale jestli je to pravda, tak na Smíchově v Království železnic u turniketu stojí starý fousatý chlap, který málem zachránil nádraží Těšnov.
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    Inu, ačkoli se mi líbí ledacos, budova nákladového nádraží do této mé kategorie nepatří. Byl jsem tam mockrát a imho je strašná. Na druhou stranu se ovšem děsím toho, co by vzniklo místo ní. Nehledě na to, že tato budova zřejmě jen tak nespadne a nikoho nezabije. U většiny moderních staveb si tím zrovna jist nejsem. Když si představím, že by se dnes, kdy nejsme schopní ani prokopat tunel pod Letnou bez toho, aby se propadla, stavěli kupříkladu kamenné viadukty, které tu stojí ještě z dob R-U, jsou na mě mdloby.
    NEZBEDA
    NEZBEDA --- ---
    HAC: konečně...
    KACIR
    KACIR --- ---
    HAC: Tak to je dobrý, já to považoval za panelák z 60. let...
    HAC
    HAC --- ---
    Žižkov přijde o funkcionalistickou chloubu, radnice o „barabiznu“ nestojí
    http://zpravy.idnes.cz/zizkov-prijde-o-funkcionalistickou-chloubu-radnice-o-barabiznu-nestoji-1o0-/praha.asp?c=A100412_185430_domaci_lpo

    Nejhustci jsou ty vymluvy proc vlastne zachovani te budyvy neni v planech. :-(
    AUSSIE
    AUSSIE --- ---
    převzato z www.k-report.net
    AUSSIE
    AUSSIE --- ---
    Trocha nostalgie:o)

    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    FALLENANGEL: Stihl jsem to jedním okem. Měl jsem to puštěné a zároveň dodělával něco do práce. Ale pěkné to bylo, to ano.

    Co se Ústí nad Orlicí týče, mám z toho pocit, že podobný problém má řada českých památek. Zkrátka řekneme, že je něco památka, zakonzervujeme to a basta. Je mi jasné, že někomu třeba nevoní komerční využití, ale imho není jiná cesta než právě komerční využití. To nádraží je krásná reprezentativní budova. Proč by v ní nemohl být hotel, reprezentační sídlo firmy nebo zkrátka něco takového? Investor by financoval opravu a budova by nespadla. Třeba v Barceloně většina památek zkrátka "žije", protože v nich má co žít.

    Jinak nádraží Vyšehrad je moc pěkné. V rámci tohoto klubu jsme tam kdysi udělali výpravu a bylo to moc fajn.

    Povahu českou jsem viděl taky, ale jelikož je mi onen reportér osobně nesympatický, moc jsem to nevnímal.

    Ale hlavně jsem si potvrdil, že likvidace Těšnova byla prostě zločinem.
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    Tak co, stihnul jste to někdo? Byla to zajímavá podívaná, plná kontrastů. Mimo jiné vysílali krátký dokument Nádraží nedáme (iVysílání ČT) o záchraně nádraží v Ústí nad Orlicí, kterého se asi většina z nás, alespoň podpisem petice, zúčastnila. Musím přiznat, že jsem z toho byl trochu rozpačitý, protože nádraží se sice zachránit podařilo, ale teď se asi stojí před otázkou "Co s ním?". Za prvé bude potřeba sehnat desítky milionů na rekonstrukci a za druhé k němu bude nutné dovést lidi. Za zmínku stál rozhodně krásně melancholický pořad Výhybkář, který bohužel není v iVysílání a vyprávěl o jedenadvacetiletém klukovi, který pracuje jako výpravčí ve stanici Praha - Vyšehrad. A za zmínku stál také pořad Ta naše povaha česká (iVysílání ČT), ve kterém "investigativní reportér" vyrazil na cesty, aby zjistil jakou úrovneň mají česká nádraží, hlavně jejich restaurace, bufety a toalety. A nezapomněli ani na jídelní vozy. Smutné pokoukání.
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    Dnešní večer na ČT2 je věnovaný železnici, nádražím,...
    HAC
    HAC --- ---
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    Moscow-Vladivostok: virtual journey on Google Maps
    http://www.google.ru/intl/ru/landing/transsib/en.html
    KACIR
    KACIR --- ---
    INDIAN: Jo, o tom jsem někde četl...
    INDIAN
    INDIAN --- ---
    HAC: nejsou to ty vagony newyorskyho metra, odstrojeny od veskerych moznych toxickych dilu, kde by ty skelety mely v mori slouzit jako novy utociste koralu?
    HAC
    HAC --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam