• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    /* Toto je klub především pro lidi, pro které je programování jednou z mnoha massive multiplayer online počítačových her, které lze hrát.
        V tomto klubu hrozí sémantická hereze a nezdravě vysoký obsah syntaktického cukru. Nevhodné pro algoritmické diabetiky.
        Od účastníků debaty se předpokládá automaticky přístup k instalovanému GNU C: sudo apt-get install build-essential
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    C (programovací jazyk)#C99 Heslo na české Wikipedii
    Jazyk C - Základy praktického programování V Praze 2oo7 pro SSPŠ Tomáš Harvie Mudruňka a kolektiv - jak si programování v C představuje většina lidí
    http://stevenkobes.com/ctest.html C Programming Puzzlers - nepouštějte se do flamewars v tomhle klubu, pokud neuhodnete aspoň polovinu správně!
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://en.wikipedia.org/wiki/C99 C99 is a modern dialect of the C programming language.
    http://cprogramminglanguage.net/ C programming language
    http://cprogramminglanguage.net/c-programming-language-tutorial.aspx C programming language - úvod
    http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_C_programming_language C makes it easy to shoot yourself in the foot. (ještě že ne do hlavy...)
    http://en.wikipedia.org/wiki/C_preprocessor
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Variadic-Macros.html C99 makra s proměnným počtem argumentů - __VA_ARGS__
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/ GNU C Compiler
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.2.2/gcc/Optimize-Options.html
    http://bellard.org/tcc/ Tiny C Compiler - prý C99 compliant (min. umí __VA_ARGS__) - vhodný pro skriptování v C - umí #!/usr/bin/tcc -run
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Obfuscated_C_Code_Contest - pokud jste neviděli tohle, tak jste ještě neviděli opravdu nečitelný C zdroják
    http://bellard.org/otcc/ Obfuscated Tiny C Compiler - z tohohle vtípku vznikl Tiny C compiler
    http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_C Jak se střelit do nohy standardizovaným způsobem.
    http://eli-project.sourceforge.net/c_html/c.html ANSI C Specification
    http://www.lysator.liu.se/c/ Různý ANSI C bordel
    http://www.cs.rit.edu/~ats/books/ooc.pdf Object Oriented Programming with ANSI-C - a pak že to nejde
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longjmp co jsou to setjmp()/longjmp() knihovní funkce (pro všechny, podle kterých to bez C++ try { } catch() ... nejde)
    http://groups.google.com/group/comp.lang.c++.moderated/browse_thread/thread/dcdc710c27f47c72 C neumí správně počítat (?)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://www.fastcgi.com/ FastCGI is simple because it is actually CGI with only a few extensions.
    http://www.metalshell.com/source_code/18/Mysql_Select.html How to do a simple connection and select with mysql
    http://xmlsoft.org/ The XML C parser and toolkit of Gnome
    http://curl.haxx.se/libcurl/ libcurl - the multiprotocol file transfer library
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    https://dev.arachne.cz/svn/cll1h SVN/Trac jazyka C<<1 (user-friendly nadstavba nad ANSI C99 - ve stylu JQuery vs. JavaScript)
    Benchmark iterace a serializace stringů v různých jazycích vs. v C
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        moderátor se velice zhruba řídí zvyklostmi moderace, která kdysi platila v řadě konferencí sítě FidoNet ... C != 0xdead */
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: a ještě jednou - pokud vůbec něco vyplývá z [ XCHAOS @ ANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API ] tak to, že kdo není vůbec zvídavý, ten se vůbec nenaučí programovat - jakkoliv !

    fakticky - měl by ses zdokonalit v reverzním inženýrství textů cizích lidí... vůbec nechápeš jejich sémantiku :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: já jsem ale neřekl, že ta předchozí možnost je špatně. prostě někdo uvažuje spíš kreativně, a rád staví věci z existujících dílků stavebnice, a nebo si třeba pomaluje budík veselými barvami - a někdo spíš analyticky a chce ten budík rozmontovat a podívat se jak funguje vevnitř.

    já se snažím kombinovat kreativní i analytické myšlení současně, což tedy pochopitelně vyvolává nepochopení u obou hlavních táborů ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Zda se mi to, nebo sis prave vynalezl zduvodneni, proc to ze jsi se nenaucil poradne objektove programovat je vlastne dukaz, ze jsi zvidavejsi nez ti co se to naucili? Protoze pokud ano, je to monumentalni vykon kteremu je treba zatleskat 8)

    (Bohuzel pro tebe, ve skutecnosti je to tak ze se proste voli spravny nastroj na konkretni ukol. Na neco se hodi objektove jazyky, na neco ne. Pokud vsechno pisu v C, neznamena to nutne ze jsem zvidave dite pidici se po podrobnych odpovedich, ale mozna spis ze jsem trouba, ktery umi zachazet jen s kladivem a proto mi vsechno prijde jako hrebik. A v soucasne dobe je problemu pro ktere je C nejlepsi volba uz fakt hodne malo.)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    A nebo ještě jinak.

    Zvídavě děti se ptají "a jak funguje magnet ?".

    Správná odpověď je, že ve skutečnosti nefunguje o nic více záhadně, než cokoliv ostatního v realitě, ve které dítě vyrůstá - jejíž podstata je a celý život zůstane záhadná, a lidé kteří se naučí na to zapomínat, se o hodně připraví. Správná odpověď možná zní, že dítě se na to ptá proto, že je to příklad jevu, který je v rozporu s kognitivní intuicí, která se formovala už od narození - dávno před tím, než se dítě naučilo mluvit a zeptat se. Jenže této odpovědi by dítě nerozumělo.

    Oficiální odpověď je "kolem magnetu se rozprostírá neviditelné magnetické pole - jeho siločáry uvidíme, když dáme magnet pod papír s železnými pilinami". Hle, už to není neviditelné, už je k tomu jakési vizuální API - záhada vyřešena. A navíc: kromě záhady permanentního magnetu existuje ještě záhada elektromagnetu - tím pádem co se vyskytuje "více způsoby", to už není záhada, to je všední, lze s tím počítat, spolehnout se na to, apod. Časem přibude matematika, která jev přesně popíše. Z dětí, které uspokojí takováhle odpověď, se stávají objektoví programátoři.

    Ovšem z dětí, které se zeptají "dobře, ale jak funguje to magnetické pole ?" vyrostou programátoři v Céčku.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    a tedy... rozhodně zde nejsou offtopic meditace na téma "jak naprogramovat intepreter funkcionálního jazyka v C" nebo "jak napsat precompiler, který ze zdrojáku s funkcionální syntaxí vygeneruje přeložitelný C zdroják".

    Python zde je víceméně offtopic - pokud se nebavíme o vnitřnostech /usr/bin/python, což je interpreter naprogramovaný mimochodem v čistém Céčku, ne v C++. zajímavé je třeba pozorovat, jak jsou implementované nativní datové struktury Pythonu, apod.

    JavaScript jsem tady zmiňoval spíš z recese - to, že má příbuznou syntaxi, to tu opravdu nehraje roli - to spíš C++kaři nebo Dčkaři by se měli zamýšlet, jak se přiblížit objektové syntaxi Javascriptu - ale co by stálo za to, by bylo bavit se o tom, jak budou vypadat datové struktury Javascriptu v paměti.

    Začínáme si trochu rozumět ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: pokud přijdeš na to, jak funkcionálně programovat v ANSI C99 tak jistě ne :-)

    (podle mě by samozřejmě klíčem mohlo být předávat funkci nějaký handler na jinou funkci... vlastně by mohla být zajímavá hra předvést, že to jde...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    [ jQuery - the 'write less, do more' javascript library ]
    .. dobře, javascripty obecně a JQuery zvláště přesunem sem, ok ? oni si tam s tím už nějak poradí :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: funkcionalni jazyky zde nejsou OT?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    [ Programovani v C#, F# a dalsich jazycich pro .NET, Mono a ostatni CLI implementace ]
    ...zajímalo by mě, jestli to F# je spíš síťová verze Forthu, nebo Fortranu :-)
    VITEX
    VITEX --- ---
    XCHAOS: Ja jsem proti. Nedělej malýho. Céčko bude vždycky potřeba.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Dobře, tak tenhle klub teda uzavřu, s tím, že se všichni naučíme programovat v Javascriptu... je někdo proti ? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Nedá mi to.. ale zase jeden javascriptový offtopic (snad mě omlouvá, že originál byl původně v Céčku :-)

    Doom Ported To the Web - Slashdot
    http://games.slashdot.org/story/11/05/31/1833239/Doom-Ported-To-the-Web
    https://developer.mozilla.org/en-US/demos/detail/doom-on-the-web/ Legendární hra #doom od #idsoftware portována do #javascript - u mě 20 FPS

    (trik je samozřejmě v tom, že VGA rozlišení bylo jen 0.064 Mpx :-) a dnešní PC jsou snad o několik řádů rychlejší, než 386ky v 90tých letech...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: spíš je to duplicitní. už jsme si to tady vyjasnili...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Mala douska k tomu ze "javascript na serveru neni". Dostanu ban za offtopic?
    JavaScript conquers the server | Application Development - InfoWorld
    http://www.infoworld.com/d/application-development/javascript-conquers-the-server-969
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    já s tím realloc() plánuji cosi zcela pekelného... ale nejdřív musím pochopit, jak funguje ten fine-tuning u mallocu (viz man mallopt)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Pockej, jak se chova realloc dnes je uz nejakejch 20-30 let stejny. Zvetsi ten flak pameti a vrati pointer na zacatek zvetseneho flaku, nebo NULL pokud selhal.

    Pokud chces vedet vic, tak z definice chces vedet jak se to chova vevnitr. A to uz je implementation specific a glibc se ti bude na x86 chovat jinak nez na Sparcu a jinak nez na PICech a jinak nez na MicroBlazu a jinak nez na ARMu. (Ne nezbytne jinak, ale rozhodne ne spolehlive stejne).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: teď popravdě ani nechápu, jestli polemizuješ se mnou nebo s někým jiným. to není můj nápad, to s tím přehazováním pořadí stránek.

    v DOSu ani žádné dělení na userspace a kernel nebylo, a jak to bylo s možnostma řazení bloků paměti v reálném módu, to si fakt nejsem jistý a ani už dnes po tom nechci pátrat

    mě každopádně zajímá zjistit, jak se to přesně chová dnes (ani ne nutně, jak je to udělané vevnitř). a nějaké indicie mám viz [ XCHAOS @ ANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API ]
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    ANT_39: No fakt. Sice to funguje az od dostatecny velikosti, ale je to tak. Jdu snist svuj kloboucke. (Chahahaha, zadnej nemam 8) )
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    Mno, to se da snadno overit, ze...
    $ cat realloc.c #include <stdlib.h> int main(int argc, char *argv[]) { void *x = malloc (10000000); malloc (10000000); x = realloc (x, 20000000); return 0; } $ make realloc cc realloc.c -o realloc $ ltrace -S ./realloc [...] __libc_start_main(0x400514, 1, 0x7fff34c36568, 0x400560, 0x4005f0 <unfinished ...> malloc(10000000 <unfinished ...> SYS_mmap(0, 0x98a000, 3, 34, 0xffffffff) = 0x7f18029f6000 <... malloc resumed> ) = 0x7f18029f6010 malloc(10000000 <unfinished ...> SYS_mmap(0, 0x98a000, 3, 34, 0xffffffff) = 0x7f180206c000 <... malloc resumed> ) = 0x7f180206c010 realloc(0x7f18029f6010, 20000000 <unfinished ...> SYS_mremap(0x7f18029f6000, 0x98a000, 0x1313000, 1, 0x1313000) = 0x7f1800d59000 <... realloc resumed> ) = 0x7f1800d59010 SYS_exit_group(0 <no return ...> +++ exited (status 0) +++

    IMHO by kernel mremap mohl tim premapovanim i resit... Pochopitelne porad plati, ze to musi byt velky blok alokovany pres mapovani.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No, presvedceny byt muzes. Ale pokud mi ukazes konkretni implementaci libc ktera realloc obecne implementuje pres nejake sachovani s mapovanim logickych adres na fyzicke a ne tak jak jsem rikal (mam shodou okolnosti misto za tim blokem? Pokud ano, zvetsim velikost bloku, pokud ne, malloc + memcpy), budu prevelice prekvapen. Uz proto, ze ?alloc zije v libc a libc zije v userspace, kterej o nejakem strankovani a fyzicky adresach nic netusi.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no pravděpodobně jí měl jak říká [ DAVIDOWITCH @ ANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API ] - skrze kopírování paměti jinam. tedy alespoň v reálném módu. zase tý kopírovaný paměti nemohlo být ani tolik :-)

    jsem přesvědčený, že programy vyvíjené pro win32 nebo pro DOS extendér DOS4GW měly už v půlce 90tých let k dispozici v podstatě stejné možnosti, jako dnes. Ale Borland C byl nižší level. určitě to měli implementované divně.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Btw: Borland C libc v dřevních dobách DOSu jí podle mě neměla, a z toho vyplynula moje averze k polím a preference spojových seznamů Hmm. Dokumentace rika neco jineho: http://bitsavers.org/pdf/borland/Turbo_C_Reference_Guide_1987.pdf , strana 214 a 173 (cislovani pdfka, ne knihy). Mozna kdyby sis to poradne nastudoval uz tenkrat, usetril sis dvacet let zbytecne averze 8))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam