• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    /* Toto je klub především pro lidi, pro které je programování jednou z mnoha massive multiplayer online počítačových her, které lze hrát.
        V tomto klubu hrozí sémantická hereze a nezdravě vysoký obsah syntaktického cukru. Nevhodné pro algoritmické diabetiky.
        Od účastníků debaty se předpokládá automaticky přístup k instalovanému GNU C: sudo apt-get install build-essential
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    C (programovací jazyk)#C99 Heslo na české Wikipedii
    Jazyk C - Základy praktického programování V Praze 2oo7 pro SSPŠ Tomáš Harvie Mudruňka a kolektiv - jak si programování v C představuje většina lidí
    http://stevenkobes.com/ctest.html C Programming Puzzlers - nepouštějte se do flamewars v tomhle klubu, pokud neuhodnete aspoň polovinu správně!
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://en.wikipedia.org/wiki/C99 C99 is a modern dialect of the C programming language.
    http://cprogramminglanguage.net/ C programming language
    http://cprogramminglanguage.net/c-programming-language-tutorial.aspx C programming language - úvod
    http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_C_programming_language C makes it easy to shoot yourself in the foot. (ještě že ne do hlavy...)
    http://en.wikipedia.org/wiki/C_preprocessor
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Variadic-Macros.html C99 makra s proměnným počtem argumentů - __VA_ARGS__
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/ GNU C Compiler
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.2.2/gcc/Optimize-Options.html
    http://bellard.org/tcc/ Tiny C Compiler - prý C99 compliant (min. umí __VA_ARGS__) - vhodný pro skriptování v C - umí #!/usr/bin/tcc -run
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Obfuscated_C_Code_Contest - pokud jste neviděli tohle, tak jste ještě neviděli opravdu nečitelný C zdroják
    http://bellard.org/otcc/ Obfuscated Tiny C Compiler - z tohohle vtípku vznikl Tiny C compiler
    http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_C Jak se střelit do nohy standardizovaným způsobem.
    http://eli-project.sourceforge.net/c_html/c.html ANSI C Specification
    http://www.lysator.liu.se/c/ Různý ANSI C bordel
    http://www.cs.rit.edu/~ats/books/ooc.pdf Object Oriented Programming with ANSI-C - a pak že to nejde
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longjmp co jsou to setjmp()/longjmp() knihovní funkce (pro všechny, podle kterých to bez C++ try { } catch() ... nejde)
    http://groups.google.com/group/comp.lang.c++.moderated/browse_thread/thread/dcdc710c27f47c72 C neumí správně počítat (?)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://www.fastcgi.com/ FastCGI is simple because it is actually CGI with only a few extensions.
    http://www.metalshell.com/source_code/18/Mysql_Select.html How to do a simple connection and select with mysql
    http://xmlsoft.org/ The XML C parser and toolkit of Gnome
    http://curl.haxx.se/libcurl/ libcurl - the multiprotocol file transfer library
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    https://dev.arachne.cz/svn/cll1h SVN/Trac jazyka C<<1 (user-friendly nadstavba nad ANSI C99 - ve stylu JQuery vs. JavaScript)
    Benchmark iterace a serializace stringů v různých jazycích vs. v C
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        moderátor se velice zhruba řídí zvyklostmi moderace, která kdysi platila v řadě konferencí sítě FidoNet ... C != 0xdead */
    rozbalit záhlaví
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: tak zásadně předávej jako parametry všech funkcí v C struktury, a tyto struktury před zavoláním funkce vyplň. efekt bude stejný. - ROFL. Pevne doufam ze tohle je jen projev tveho nutkani se mnou za kazdou cenu nesouhlasit, protoze jestli to myslis vazne, potes pambu. Pro kazdou funkci vytvorit extra parametrovou strukturu, pred kazdym volanim vytvorit jeji instanci, vyplni a pak predat do funkce je mi prijde jako vyrazne jiny efekt nez proste napsat [object setX:x andY:y]. I kdyz pravda, o Cll1 si myslis ze je to dobre a snadno pouzitelny jazyk, takze to vlastne dava zvlastni, hrozivy smysl.... brrrr, uplne me zamrazilo 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ok, no tak pokud ti to vyhovuje, tak zásadně předávej jako parametry všech funkcí v C struktury, a tyto struktury před zavoláním funkce vyplň. efekt bude stejný.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tedy, ten první bod je částečně pravda - prostě budeš potřebovat vědět, jestli to je pro dané prostředí "nativní" funkce, nebo jestli je to externí knihovna.

    ten druhý bod není úplně pravda - resp. bude to asi stejně snadno zdokumentovatelné, jako dnešní chování libc funkcí - některé paměť alokují, jiné chtějí pointer na už alokovanou strukturu, apod.

    zatím jsem popravdě nepřemýšlel, jak by vypadaly konvence pro psaní složitějších knihoven v mém prostředí: je asi zjevné, že funkce po sobě tak či onak uklidí to, co nepotřebuje, a neuklidí jen to, na co vrací nějaký odkaz (to je stejné, jako dnes, řekl bych). a ano - pokud to bude nativní C<<1 funkce, tak nejspíš ovšem neuvolní a bude alokovat v nadřazeném kontextu a ne pomocí malloc.

    víceméně - pokuď místo standardního malloc() použiješ nějaký garbage collector či tak něco - jak to uděláš ? jsi na tom podle mě stejně, ty části programu či externí knihovny používající standardní malloc() místo tvého superalokátoru, budou od tvého systému správy paměti izolované (přiznám se, že na tak rozsáhlém projektu jsem zatím nedělal...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Takze pro kazdou funkci bude potreba navic vedet nasledujici (krome normalnich veci):
    - pokud vraci nove alokovane objekty, jestli je alokovala v remember bloku nebo malloc
    - jestli nejak alokuje pamet v defaultnim kontextu, pred tim nez udela svoje vlastni remember/forget, protoze podle toho bude volajici funkce mozna muset obalit jeji volani extra blokem.

    Je to tak?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: jako že nějaký parametr třeba u funkce se musí povinně jmenovat nějak ? když s tím přijde ObjC, tak je to dobré, když mám něco povinně pojmenovaného já, tak je to špatně ? - ne. Kdyby sis o tom ObjC a iOSu neco precetl, vedel bys, ze to neznamena ze se "parametr musi povinne jmenovat nejak", ale ze metody volam napr. [view insertSubview: sv atIndex:i], kde view je objekt jehoz metodu volam, sv,i jsou parametry metody. Tj. parametry nejsou pozicni, ale pojmenovane (byt musi byt ve spravnem poradi). Neco podobneho jako named parameters v pythonu. Je to ukecane, ale velmi to pomaha citelnosti a kdyz mas dobre ide, nepridava to praci.

    co se setjmp, longjmp tyce - nechapu. Co se stane, kdyz z forget bloku udelam longjmp do remember bloku? (resp. (a) co chces aby se stalo a (b) jak to zaridis)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Ja to vztahl k tem defaultnim promennym, ne k tomu prirazovani jmenem.

    XCHAOS: A ja vim co je fortran, neni to jazyk nasich otcu a nebudiz mu zeme lehka, naprosta vetsiny moderni fyziky se v tom pocita a jeste mnoho let pocitat bude.
    A jo, o tyhle tendenci vim, ty to chces opacne, zajimalo by mne planovany vyuziti takovy moznosti.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: tak já sakra vím, co to dělá, když jsem to zmínil !!!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: ano, a dnes je tendence udělat architekturu aplikace třeba v Pythonu, který je dynamicky vždy zcela nad věcí - a optimalizované moduly psát v C.

    O tom, že Fortran je jazyk specializovaný na násobení matic, se vyprávěly vtipy už v prvních učebicích programování, když jsem byl ještě na základce. (V mém případě bych měl tendenci ten jazyk nazývat "fotran", protože můj fotr v něm velkou část života programoval :-) je to takový jazyk našich otců, budiž mu země lehká :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Bacha, tohle je neco jinyho. Tohle je ze operator prirazeni, krom samotnyho prirazeni, taky vraci to co priradil. Je to ekvivalent:
    if((a=strcmp) != 0){...}
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Pockej, mas pro mne nejaky pouziti?
    Protoze typicky se chce aby se ty vic high level koncepty (cely systemy/programy) delaly v necem s vysokou abstrakci a cim niz se jde, tim vic se pak muzou podle potreby veci specializovat.

    Priklad z fyzikalnich simulaci, velky veci se delaj ve fortranu. Ale kdyz dojde na ty konkretni veci uplne dole, tak ty cally jsou na knihovny psany v Ccku nebo primo v ASM.

    Tj. treba nasobeni velkejch matic atd je hrozne multithreadovany a pres sit a kdesicosi (Fortran, Java apod), pak uz nejakej node dostane matici, kterou teda ma vynasobit a jde (ve Fortranu) rekurzivne na neco jako 16x16, kde nastoupi hyperoptimalizovanej ASM kod kterej to vypocita. (A to Fotran compilery nejsou zadny smejdy)

    To po cem volas mi prijde jako presnej opak tohohle pristupu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ISTEVE: tak zrovna o tomhle se rád dozvím víc, jak to funguje.

    já assemblerista nejsem, ale zase na pre-compilaci do C zdrojáku bych si samozřejmě troufl. jestli mě přesvědčíte, že nemám vyvíjet žádná makra, ale rovnou používat Cython, bude to zajímavé :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: jako v C toto je platné pokud ta proměnná existuje se stejným názvem i uvnitř volajícího scope:

    {
    int a;
    funkce((a=1));
    }

    teď mě samotného zmátlo, jestli jsem tím příkladem v pythonu deklaroval proměnnou i v aktuálním scope - podívám se:

    > a
    Traceback (most recent call last):
    File "<stdin>", line 1, in <module>
    NameError: name 'a' is not defined

    ... takže ne. výrazy předávané jako parametr funkce jsou u C součástí aktuálního scope, v Pythonu je to naproti tomu nějaká elegantní antigravitační magie.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    ANT_39: Videl, nice, dik.

    XCHAOS: Ono tohle Ccko vlastne neumi, co? Ja to nemam moc rad, protoze kdyz se pak snazim lustit kod a nemam naseptavac, tak poznat ze to je call na stejnou fci a ne na jinou verzi je dost neprijemny. (Musi se hodne do dokumentace)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANT_39:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrex_%28programming_language%29
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cython

    .... bohužel, tohle je přesně obrácený směr. mě by se líbilo naopak do programu v C vložit fragment s Pythoní syntaxí, který by se výsledně překompiloval jako součást té aplikace. a protože python je celkově čitelnější než C, tak vlastně to co chci, je něco jako precompiler z Pythonu do C (jenom nevidím důvod, proč by měl být do C++ ...)

    samozřejmě, že vývoj který dělám teď se vůbec nevylučuje s tímhle cílem: v podstatě čím víc toho člověk umí naprogramovat v C, tak z tím většího množství "vyšších jazyků" je pak schopný udělat nějaký jednoduchý precompiler do C ...
    ISTEVE
    ISTEVE --- ---
    XCHAOS: FYI: Pyrex, ani jeho naslednik Cython, nedelaj primej preklad Pythoniho zdrojaku do binarky.
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    XCHAOS: Tak muzes to psat nejakym tim subsetem pythonu a prelozit to do C++.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANT_39: ...si říkám, že nějaká možnost použít tímhle způsobem v C zdrojáku fragmenty Pythonu by právě nebyla od věci :-) a nějaký precompiler by to pak unrollnul do čistého C, a bylo by s tím méně hádek, než u těch mých maker...
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    ANT_39: Eh, a aby byly videt ty pojmenovany parametry :)
    [frac2 setNumerator: 1 andDenominator: 5];
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS: ... a pokud je chceš uvést, musíš je tuším pojmenovat, zapoměl jsem dodat. ale můžeš pojmenovat i ty povinný.
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    DAVIDOWITCH: ObjC je v podstate smalltalk naroubovany na C. Jestlis nekdy videl volani funkci ve smalltalku, tak v ObjC je to hodne podobne. Nejaky nahodny priklad z google:
       Fraction *frac = [[Fraction alloc] init];
       [frac setNumerator: 1];
    
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam