• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    /* Toto je klub především pro lidi, pro které je programování jednou z mnoha massive multiplayer online počítačových her, které lze hrát.
        V tomto klubu hrozí sémantická hereze a nezdravě vysoký obsah syntaktického cukru. Nevhodné pro algoritmické diabetiky.
        Od účastníků debaty se předpokládá automaticky přístup k instalovanému GNU C: sudo apt-get install build-essential
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    C (programovací jazyk)#C99 Heslo na české Wikipedii
    Jazyk C - Základy praktického programování V Praze 2oo7 pro SSPŠ Tomáš Harvie Mudruňka a kolektiv - jak si programování v C představuje většina lidí
    http://stevenkobes.com/ctest.html C Programming Puzzlers - nepouštějte se do flamewars v tomhle klubu, pokud neuhodnete aspoň polovinu správně!
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://en.wikipedia.org/wiki/C99 C99 is a modern dialect of the C programming language.
    http://cprogramminglanguage.net/ C programming language
    http://cprogramminglanguage.net/c-programming-language-tutorial.aspx C programming language - úvod
    http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_C_programming_language C makes it easy to shoot yourself in the foot. (ještě že ne do hlavy...)
    http://en.wikipedia.org/wiki/C_preprocessor
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Variadic-Macros.html C99 makra s proměnným počtem argumentů - __VA_ARGS__
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/ GNU C Compiler
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.2.2/gcc/Optimize-Options.html
    http://bellard.org/tcc/ Tiny C Compiler - prý C99 compliant (min. umí __VA_ARGS__) - vhodný pro skriptování v C - umí #!/usr/bin/tcc -run
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Obfuscated_C_Code_Contest - pokud jste neviděli tohle, tak jste ještě neviděli opravdu nečitelný C zdroják
    http://bellard.org/otcc/ Obfuscated Tiny C Compiler - z tohohle vtípku vznikl Tiny C compiler
    http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_C Jak se střelit do nohy standardizovaným způsobem.
    http://eli-project.sourceforge.net/c_html/c.html ANSI C Specification
    http://www.lysator.liu.se/c/ Různý ANSI C bordel
    http://www.cs.rit.edu/~ats/books/ooc.pdf Object Oriented Programming with ANSI-C - a pak že to nejde
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longjmp co jsou to setjmp()/longjmp() knihovní funkce (pro všechny, podle kterých to bez C++ try { } catch() ... nejde)
    http://groups.google.com/group/comp.lang.c++.moderated/browse_thread/thread/dcdc710c27f47c72 C neumí správně počítat (?)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://www.fastcgi.com/ FastCGI is simple because it is actually CGI with only a few extensions.
    http://www.metalshell.com/source_code/18/Mysql_Select.html How to do a simple connection and select with mysql
    http://xmlsoft.org/ The XML C parser and toolkit of Gnome
    http://curl.haxx.se/libcurl/ libcurl - the multiprotocol file transfer library
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    https://dev.arachne.cz/svn/cll1h SVN/Trac jazyka C<<1 (user-friendly nadstavba nad ANSI C99 - ve stylu JQuery vs. JavaScript)
    Benchmark iterace a serializace stringů v různých jazycích vs. v C
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        moderátor se velice zhruba řídí zvyklostmi moderace, která kdysi platila v řadě konferencí sítě FidoNet ... C != 0xdead */
    rozbalit záhlaví
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: sčítání čísel obsahujíích různý počet nastavených bitů prostě trvá různě dlouho - ale kdeze. Delka scitani integeru je konstantni, na poslednich intelech trva tusim dokonce efektivne 0.5 taktu. Navic ty cisla co scitas jsou stejna, jen v jinem poradi. A konecne tuhle teorii lze snadno vyvratit tak, ze si to vyzkousis scitanim jinejch cisel.

    nebo trváte na compile-time optimalizacích - netrvame, protoze compile-time optimalizace s tim nemaji nic spolecneho (*) a nikdo tady nic takoveho nerikal. Naopak, tohle je nasledkem v podstate run-time optimalizace, ktera probiha primo v procesoru. Podrobne vysvetleni i s obrazkama: http://stackoverflow.com/questions/11227809/why-is-processing-a-sorted-array-faster-than-an-unsorted-array

    (*) tedy, c-t-o s tim maji spolecneho to, ze maji vliv na to jak vyrazny je ten efekt a pokud mas fakt hodne chytrej prekladac, dokazou ho eliminovat. Ale na ten rozdil v casech vliv nemaji.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: scitani cisel obsahujicich ruzny pocet bitu trva uplne stejne, jeden takt.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    dobře... tohle už vypadá jako signál mimozemské civilizace "WTF" (zachycen po velkém úspěchu předchozího signálu "WOW")

    xchaos@tartarus:~$ ./test WTF
    Sum: 403504454559365000
    Time: 1.53202
    xchaos@tartarus:~$ ./test
    Sum: 403504454559365000
    Time: 3.59716

    můj návrh interpretace: sčítání čísel obsahujíích různý počet nastavených bitů prostě trvá různě dlouho - prostě CPU nějak ví, kolik je max. platných bitů v registru a pak i mikrokód sčítačící různý počet bitů trvá různě dlouho, to je celé.... prostě se mi to jeví, že asm instrukce ADD už není "atomická" (či jak to nazvat) - prostě už na soudobých architekturách netrvá vždy stejný počet taktů CPU (resp. možná trvá na úrovni jednoho vlákna, ale ten čas se může využívat např. pro NEVÍM způsobem NEVÍM JAK)

    je možné, že je to tímhle? (testováno zatím jen na 64bit platformě), nebo trváte na compile-time optimalizacích?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ok :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Aaaaaaaaaaaargh. To proste neni mozny. Ty proste nejsi skutecnej. Ty jsi ve skutecnosti sdruzeni nekolika spickovejch komiku s extremne bizanim smyslem pro humor.

    Co jsem napsal v puvodni zprave?
    - "pokud mu na prikazove radce reknete "WTF"
    Co se pise v kodu?
    - "if (argc == 2 && !strcmp(argv[1], "WTF")) {"

    Co potom napsal xchaos?

    - "xchaos@tartarus:~$ ./test wtf"

    Najdi tri rozdily...

    Jak si z tebe potom nemam delat srandu?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: myslím, že vidět v hlavním cíli mých pokusů "mikrooptimalizace" je trochu nepochopení mojí motivace k tomu, o co se snažím...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: dvě setinky sekundy. hmm, zajímavý.

    xchaos@tartarus:~$ ./test
    Sum: 403504454559365000
    Time: 3.50986
    xchaos@tartarus:~$ ./test wtf
    Sum: 403504454559365000
    Time: 3.52524
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Protoze to vede ke (spatnemu) zaveru, ze mikrooptimalizace (ala ty ktery delas ty) jsou dobrej napad.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: mě to přijde jako zajímavý zadání... nevím proč se do mě musíš obouvat i v případě, že to je zajímavý téma který nijak nesouvisí s mýma ujetýma nápadama.

    až budu mít chvilku, vyzkouším to.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    Ostatne, funguje to i ve skalarnim kodu, zkus to samy na tohle (kdyz je v #if 1, je to maskovani, kdyz 0 je to starej kod):

    for(j = 0; j < ITERS; j++) {
    for(i = 0; i < ASIZE; i++) {
    #if 1
    unsigned mask = (prdel[i] >= RAND_MAX/2);
    mask = unsigned(-mask);
    sum += (mask & prdel[i]);
    #else
    if (prdel[i] >= RAND_MAX/2) {
    sum += prdel[i];
    }
    #endif
    }
    }
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    REDGUY: Jak ktery. Ale vetsinou mas instrukci ktera ti nastavi masky podle nejaky podminky a pak instrukci co je resetne do nejakyho stavu.

    v SIMD by to bylo cca takhle (kdyby se tohle odehravalo v jedny lane, takze de facto SIMT prave ala CUDA).

    const __m128 treshold = _mm_set_ss(RND_MAX/2);
    __m128 acc = _mm_set_ss(0);

    for(int i=0; i < ASIZE; i++)
    {
    // hezky
    __m128 datai = _mm_set_ss(data[i]);
    __m128 mask = _mm_cmp_ge(datai, treshold);
    datai = _mm_and_ps(datai, mask);
    acc = _mm_add_ps(acc, datai);
    }
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    DAVIDOWITCH: To maskovani funguje jak? Na pristi instrukci, pristi store, dokud ho nevypnu, nebo jinak?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    REDGUY: Jako, je husty jak mi tohle vubec nedoslo, protoze ted programuju pro GPU a tam se takovyhle maly tela resej maskovanim.
    tj. if by jen nastavil predikat jestli zapsat vysledek nebo ne, a tudiz skok by vubec neprobehl (to samy bych delal v SIMD)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    DAVIDOWITCH: Rekl bych ze jo. Navic stejnej efekt je udajne videt i v Jave.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    (ne, necekal sem to, myslel sem ze to bude opacne)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    REDGUY: Tyjo, ze by se tohle CELY dalo svyst na branch prediction?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Hehe, tohle je docela legracni. Sice se desim ze si z toho XChaos vezme uplne spatne pouceni a bude z toho zase zaplava jeho zmatecnejch vizi, ale je to tak zajimavy ze to risknu:

    [C] WTFC - Pastebin.com
    http://pastebin.com/E2vHyXjU

    Cckovej program kterej vygeneruje pole nahodnejch cisel a pak ho mnohokrat projizdi a pocita soucet tech nahodnejch hodnot, ktery jsou vetsi nez RAND_MAX/2. Na zaver rekne jak dlouho mu to trvalo. Nic slozityho. Jedina vec zajimava vec je, ze pokud mu na prikazove radce reknete "WTF", tak predtim, nez to pole zacne projizdet a scitat ho setridi, coz na vysledny soucet nema zadnej vliv.

    Za domaci ukol se na ten kod podivejte a zkuste si odhadnout, jak se bude vysledny cas lisit v zavislosti na tom, jestli tomu programu reknete nebo nereknete "WTF". Pak si to vyzkousejte a uvidite 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANT_39: dík, to jsem možná teď napodruhé přehlédl, už jsem to ale měl nastudovaný... řetězící alokátor get_str() a formátující alokátor get_strf() u mě každopádně budou hlavní stringové nástroje (začal jsem diplomaticky používat označení "můj toolkit", protože cokoliv jiného působí jako rudý hadr :-)

    (jo a připomínám, že rozhodně nečekám reputaci, dokud to nereleasnu...)
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Dokazal byste nekdo prekompilovat Cckovou knihovnu LUA do WinRT / C++ ? WinRT jak asi vite je novy runtime ve Windows 8 pro beh Metro aplikaci. Lze v nem programovat pomoci C++, C# nebo HTML5/JavaScriptu.
    Pro zkusene C++ matadory by to predpokladam nemel byt takovy problem, neni tam skoro nic platform-specific, jen obecne algoritmy :)
    Dik
    LUA library compiled in WinRT C++
    http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/winappswithnativecode/thread/f4621710-2cdf-4fc5-a04e-44ecb25c6769
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    XCHAOS: ten asprintf se da naemulovat celkem trivialne, pustis vsnprintf(NULL, 0) abys zmeril, kolik to potrebuje, alokujes bafr dane delky + 1, a pak podruhe vsprintf(buf).
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: něco, co se použije místo malloc() když programátor uzná za vhodné - jen tak pro kontrolu, vis ze malloc sam o sobe je dost chytrej a jaksi kondenzuje zkusenosti a znalosti spousty programatoru? A cilem tveho pry na uziti jednodussiho alokatoru je tuhle chytrost zahodit a nechat na programatorovi at premejsli co pouzit? Chapu to spravne?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Ja chtel rict, ze i uplne obycejnej vanilla malloc co se provede kdyz proste vemes gcc a udelat malloc, je zatracene draha sranda.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam