• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MEDVIDEKEnneagram aneb nástroj sebepoznání, který se s člověkem nepáře...
    -
    CO JE ENNEAGRAM?
    ¨
    - nástroj sebepoznání - vycházející ze starého súfijského učení
    - nachází a popisuje 9 různých osobnostních typů, jejich schémata, hlavní rysy, vášně, ctnosti, temné stránky a "finty ega a následné šlapaní do těchto kuřích ok:-)"
    -
    ZÁKLADNÍ STRUKTURA ENNEAGRAMU.
    Devíticipá hvězda - chápaná jako mapa. Zachycuje a určuje 3 základní CENTRA INTELIGENCE (Podrobnosti k ní naleznete, na nástěnce (až to udělám:-)...
    popisuje 9 typů osobností a jejich souvstažnost v těchto centrech
    CENTRUM BŘICHA (orientace na jednání) - typy 1,9,8
    CENTRUM SRDCE (orientace na emoce a cítění) - typy 2,3,4
    CENTRUM HLAVY (orientAce na myšlení) - typy 5,6,7
    ¨
    MÍSTO, KDE VÁM ENNEAGRAM A NEJEN UKÁŽOU, NAUČÍ A VYMÁCHAJÍ VÁS V TOM
    ¨
    ZDE JE DIPLOMOVÁ PRÁCE MOC DOBŘE NAPSANÁ O ENNEAGRAMU (autor Michal Petr)
    Prohlašuji, že autor diplomové práce, souhlasí s publikací své práce v této diskuzi.

    Enneagramový typ IDčko
    1 BAGHICEK (INTP),DADULKA (INFJ)
    2 GEDI, FREYA, SHASHA_KRASTY
    3 -
    4 MIKAEL, YERSINIA, RUTHAN, BROKEN_ARROW, PETRONELA,_JOAN_ (ENFJ)
    5 ANTIHERO, TRUCE, YMLADRIS (ENFJ) , SHEEN(INTJ)
    6 KILIAN, NEKDO_CIZI (kontrafobická), LEXONE, CHIMERA, CHAMPAGNE
    7 JOGINKA, DOGGY, OFFINKAA, ALBERTO, CAMAEL (ENFJ), OVERDRIVE
    8 MONICARDIO (INFJ), DARUMA, DRAGEL (ENTJ), KIM13 (ENTJ)
    9 MEDVIDEK (ES(N)FP), BANSHEE, QUANTI
    INFORMACE , TABULKY, GRAFY A TAKOVÉ TY VĚCI V NÁSTĚNCE
    -
    -
    NOVÝ ENNEAGRAMOVÝ TEST ZDE !!!
    -
    INFORMACE O TYPOLOGII MBTI.
    -
    rozbalit záhlaví
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    KIM13:
    MONICARDIO: poklonu přijímám. :-)
    Prostě mě enneagram baví , je to kus moji cesty.
    Užijte si mě v enneagramu, neb od podzimu se chci dát na systematické konstelace intenzivněji.:-) Dá-li Bůh.
    NEKDO_CIZI
    NEKDO_CIZI --- ---
    KIM13: díky :-)
    KIM13
    KIM13 --- ---
    NEKDO_CIZI: Velmi výstižné!!

    Jinak MEDVÍDEK: Konečně mám víc času vnímat tuhle diskusi a musím vyseknout velkou poklonu za celou diskusi a samozřejmě tabulky!
    KIM13
    KIM13 --- ---
    MEDVIDEK: Hahahahahahhaahhahahahaahhahahahahah

    No tohle je naprosto bezchybné!!!!! To si musím někam uložit!!!:-))))
    NEKDO_CIZI
    NEKDO_CIZI --- ---
    MEDVIDEK: hezká tabulka - díky
    NEKDO_CIZI
    NEKDO_CIZI --- ---
    MONICARDIO: rozdíl mezi 8 a 6 vnímám tak, že v případě pochybností ohledně nějakého činu udělá 8 to co je dle jejího mínění správné nebo pro ní výhodně a 6 udělá to co je správné dle nastavených pravidel a podle toho co si myslí, že je nejbezpečnější pro všechny zúčastněné.
    Je tam ještě mnoho dalších rozdílů. ale ten podstatný je v "motoru" 8 má tento "motor" nebo hnací sílu, v břiše - jedná se spíš o instinkt. Zatímco 6 jsou hnány hlavou - což jsou spíš obavy a dopředu vymyšlené všechny varianty v rámci již zmiňovaných pravidel a společenských mantinelů.
    Co se týče kontrafobické 6 (o které jediné můžu opravdu něco říct) - jak je již napsáno nahoře jsou vždy vztahové - a tak v kritických chvílích brání svého partnera a partner je pro ně současně jedinou osobou, která jim může opravdu ublížit nebo nějak ohrozit. je to dost rozpolcené, ale to zažívají 6 všeobecně - chtějí mít autoritu/partnera kterému můžou věřit, ale zároveň se bojí jim věřit, protože je přece může ona autorita/partner zradit, opomenout nebo jinak ohrozit.

    Ještě drobná poznámka pro váhavé - když nevíte zda jste 6 nebo něco jiného všímejte si při mluvení (nebo v myšlenkách) jak často používáte slovo ALE.
    ALE je pro 6 typické uvozuje podmínky za kterých je daná situace možná, přijatelná atd. často se setkávám s větou: Ano, ale jen když.....
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    MEDVIDEK: vsimla jsem si toho
    ale v navyknute nevire...
    ;)
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    TRUCE: mezi řádky píšu , že jsem to pochopila. Asi je to hodně malým vepsané.:-)
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    MEDVIDEK: chtela jsem se jen analogicky dobrat k tomu, ze se tim nemusi trapit..ze to tak ma hodne lidi
    pripadne k tomu, ze i me pripada 4kove, coz by odpovidalo .. ;o]
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    http://www.youtube.com/watch?v=WNiHRbEDh-8
    našla jsem jedno videjko...tuhle 6 já moc ráda:-). Navíc ten jeho humor....
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    TRUCE: pravidila 5. Amen.
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    CARODEJNICE: co myslis pubertou?
    dospelost je hlavne umeni predstirat produktivitu a zastirat emoce/vrtani se v sobe
    CARODEJNICE
    CARODEJNICE --- ---
    MONICARDIO: Nech si řeči na koledu, vždyť jsme se viděly jen jednou a velmi krátce :-))))

    QUANTI: Bohužel si přijdu v pubertě dodnes.. Pořád čekám "Kdy z toho vyrostu..." a nějak ta kýžená změna a potřebné zmoudření nepřichází... :-)
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    Tak jsem udělala v tabulce ještě lehké úpravy.

    Zapoměla jsem dát mezi slavné 6, moje oblíbené růžové Prasátko z Medvídka Pu...:-)

    Za sebe chci ještě dodat , že 6 mají specifický smysl pro humor, který já ráda.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    MEDVIDEK: na tom logu mi neco tak jako nesedlo, ale v zivote bych to nedokazala vyjadrit takhle :]
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    YMLADRIS: :-)))))))))
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    Spolusprávce této diskuze KILIAN je 6 co na sobě už několik let pracuje. Tak on je ten nejkopetentnější k diskuzi o 6.
    A NEKDO_CIZÍ je výrazná kontrafobická 6 co na sobě maká.Tak zkusím zapojit do diskuze i je "-).
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    DRAGEL: imo 6 je zamerena na budoucnost, ne na minulost.

    rekni jakekoliv sdeleni o tom se stalo v pritomnosti, treba "privezli banany!" tak 6 ve zlomku vteriny vidi ty potize - ze nevi, jaky dat dysko zavoznikovi, ze musi zkontrolovat zda nejsou shnile, ze decka se jich zase precpou a bude jim spatne, ze sousedka si bude stezovat na hluk protoze ten ridic dycky tak troubi, ...

    manager rizik takovy. muj nazor.
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    DRAGEL: hm...jak která asi, pozornost na ohrožení tam je , každopádně - ale "černokronikové" mi přijdou spíš 4. Tak je větší fascinace smrtí a krví a bolestí. To 6 jako taková moc nemá.

    Nebo možná nerozumím přesně tvému dotazu.
    DRAGEL
    DRAGEL --- ---
    Medvídek, dala by se 6 charakterizovat jako "černá kronika" ?
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    www.siena.cz

    rozbor:

    Logo Siena vskutku vyjadřuje něco technologickeho, protože je psáno kolmě, což je známka takové kontrolující se racionality, jež se nenechá ovlivnit nějakými pocity a nátlakem, stojí pevně. Také je "tečkou nad i"zdůrazněná horní zóna - duch, rozum. TO odpovídá technologickému zaměření firmy.

    Na druhou stranu: stojaté písmo vyvolává dojem stagnace, nesměřuje dopravda, do budoucna, je velmi neosobní, strohé, i když na druhou stranu stabilní.

    "Tečka nad i" se mi zdá sporná, protože leží nad velkými písmeny a lidé s diferencovaným myšlením tak nikdy nepíší. Plná tečka, spíše kolečko je totiž znakem fantastů, kteří ducha používají k představování si a to už se od vědeckého hodně vzdaluje.

    Čili logo umocňuje mou představu, že logo navrhl člověk, který nemá diferencované myšlení (spíše cítění) a chtěl stvárnit svou představu o racionalitě.

    Těsnost písmen odpovídá sebekontrole, smyslu pro zodpovědnost, přesnosti, důslednosti atd.

    Do očí mě bije protiklad: tak "logický" nápis a tak nelogický kroužek nad i, ale toho si většina lidí nevšimne.

    Písmo vyvolává tedy dojem solidnosti, že se na vás zákazník může spolehnout, ale působí příliš staticky a konzervativně, pokrokem to zrovna moc nezavání, spíše tak ve smyslu scifi 70. let. Rozvoj to moc nevěstí. Ujasni si, co by mělo logo vyjadřovat a řeknu ti, co by tomu mělo grafologicky odpovídat.

    -------------------------------------------------------------------
    Velké díky ALBERTO!
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    MEDVIDEK: posli odkaz na stavajici logo ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam