TRISSIE: Na autě to většinou kontrolujou a vybavení na to maj. Teda měli by; já mám aktuálně v držení 2 auta, u nichž je v manuálu měření na válcích zakázáno a třetí, u kterýho je to povolený dost specifickým postupem, kterej samozřejmě nikdo nezná a nedělá (a stejně tak i to auto, u kterýho se to nesmí, mi skrz ty válce už vzali žejo...). Nicméně běžně tam mají válce, na ty najedou, pustí je, čímž se roztočí kola na nápravě a do toho zkouší v autě brzdit. Jim to pak ukáže jak moc to brzdí a eventuelně jak moc ty kola brzdí stejně (protože když jedna strana bude brzdit výrazně více než druhá, tak je to taky blbě). Nicméně tohle jim v zásadě jenom ukáže, jestli to brzdí nebo ne. Stav toho obložení můžou zjistit akorát vizuálně. Ale pokud na tom autě jsou plechový disky, tak je přes ně vidět úplně kulový. Sice tě samozřejmě zbuzerujou a vyhodí, když na nich budeš mít poklice, protože to mít nesmíš, ale ani bez poklic na ty kotouče typicky vidět není, dokud se to kolo nesundá.
U toho vleku je to ale jiný - tam je problém s tou aktivací brzdy. Ta nájezdová brzda totiž funguje čistě jednoduchým mechanickým principem - když začneš autem za jízdy brzdit, tak zpomalování auta způsobí, že přívěz zezadu se do něj snaží narazit. A na té tlamě, kterou je to chycené na kouli u auta, je mechanismus, který tuhle sílu přenáší na brzdy v tom vleku. Takže najíždění vleku na auto způsobuje brždění vleku, který tím začne zpomalovat a méně najíždět na auto a v ideálním případě se ty síly požerou nějak dostatečně na to, aby ten vlek do toho auta netlačil celou svojí silou. Jenže když s tím stojíš na lince, tak tohle vyvolat nejde. Když se ten vlek i s autem postaví na ty válce, tak se budou kola volně točit a brzdit to nebude, protože nedojde k tomu přitlačení vleku k autu. Na tohle by museli mít nějaký vehement, který se tam cvakne místo koule auta, zašprajcuje se o ten vlek a stlačí to. Jenže to většinou nemají... Já třeba vím, že ten vlek alespoň nějak brzdí. Protože se v tom nechci zabít, tak jsem to řešil sám tak, že jsem kurtou přikurtoval auto k vleku (když byl zapřažený) a pak se s tím zkusil rozjet. Ale pak mi úplně uniká ten smysl, proč mám s bržděným vlekem jezdit každé dva roky na STK (nebržděné jezdí po 4 letech), když prostě tohle tam nejsou schopni vyzkoušet...
Jinak ohledně toho auta, varovné zvuky při brždění to nedělalo? Mně se to ještě dostat do katastrofálního stavu nepovedlo. Dosavadní zkušenost je zatím taková, že když se ty kotouče sjedou někam k tomu minimu (myšleno minimu, co je specifikované výrobcem, že to má vydržet), tak to při sérii prudších brždění (typicky stačilo ve 130 najet do sjížděcího pruhu a začít do něj brzdit) začalo vydávat takové zvuky, že jsem to šel vyměnit dobrovolně :-)