• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: jo, ten náš stájovej mechanik taky říkal něco takovýho, že dokud to jde přeřvat rádiem, tak to neni kritický :-D
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: tak zalezi, jak dobry mela v aute stereo, to prerve ledacos ;-)
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: no otázka jak moc kritický to taky bylo, žejo... :-) Ono ve chvíli, kdy je to obložení sjetý tak, že by se fakt mělo rozpadnout, tak to fakt vydává hrozný zvuky. Pravda, ne všichni je asi slyší, kamarádova nevlastní dcera mu takhle přivezla auto, že tam něco drhne, po tom, co se ten kotouč úplně rozpadl. Rozpadl se, protože tam došly destičky a nějakou dobu brzdila o kotouč přímo brzdičem. Což musí dělat šílenej kravál, ale ona to asi neslyšela :-)) Druhá věc je, že při mizernym stavu obložení to prakticky pořád brzdí dost dobře na to, že to na těch válcích na STK projde. Když to nebrzdí na válcích, tak je většinou problém někde jinde, typicky se zasekne pístek nebo vodící čep na tom brzdiči, eventuelně destička v tom držáku třmenu. Což se zase děje proto, že při servisech se na tohle sere. Když se sjedou destičky, tak se tam bouchnou nový a hotovo. Když jsou sjetý kotouče, tak se k tomu vymění kotouče. Ale na nějaký výměny čepů, pístků, čištění a podobně se sere. To není kritika tvého servisu. Moje zkušenosti s opravováním brzd přes servisy byly takové, že jsem si to pak taky začal dělat sám, ačkoliv to můj obor není.

    Jinak jestli chceš ztratit iluze úplně, tak na STK na ty auta, co tam přiveze servis, se většinou nekouká vůbec nebo dost povrchně :-) Takže u tebe možná štěstí, že to na ty válce vůbec vzali a něco to ukázalo :-) Na tomhle se mi líbí, jak se u nás argumentuje, že STK nemůžou dělat servisy, protože by to byl střet zájmů. A pak ve finále stejně drtivá většina lidí nechá STK vyřizovat svůj servis, protože když tam jedou sami, tak je vyrazí za nějakou úplnou hovadinu (mnohdy i vymyšlenou), skejsnou tam několik hodin, pač všichni kamarádi od servisů jdou na řadu před nimi a když je s tou hovadinou vyrazí, tak s tím stejně běží zase zpátky do servisu.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    MARASAN: očividně jo.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    TRISSIE: a tos najela kolik tisic, ze se ti stihly rozpadnout brzdy, ktery byly pred pul rokem v rodinnym servisu 100 % v cajku?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    MARASAN: technická vyšla v půlce cyklu ročních kontrol, mívala jsem to spojený, ale když za covidu zavřeli STK a prodloužili intervaly, tak se mi to nějak rozjelo :-)
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    TRISSIE: "kdybych to neřešila přes servis, kde se ke mně chovaj jak k vlastní rodině" - jestli ti pri kazdy prohlidce v servisu (aspon 1x rocne kvuli vymene oleje) nezkontrolujou peclive brzdy, tak se k tobe chovaji mozna jako k nevlastni rodine, ale pekny to od nich teda neni.

    Muj obycejnej garaznik si vede vsechno v servisnim sesitu a meni podle interalu nebo stavu a za rodinu ho teda nepovazuju.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: zvuky to nedělalo, poškození bylo na brzdových kotoučích, destičky vlastně docela OK. Takže ano, brzdilo by to dobře do chvíle, kdy by to nebrzdilo vůbec.

    já na technickou chodit odmítám, nechávám to plně v režii servisu (zčásti časové důvody, zčásti nesnáším to přezíravé "paničko, koukněte na to" - já jim taky nestrkám pod nos smlouvy s tím, že "no koukněte na to, jak to máte blbě", že - a taky organizačně, protože když tam něco bude, tak stejně budu muset do servisu, takhle předám auto s papírama a vyzvednu si auto s papírama a jen mi to sečtou, na kolik to teda vyšlo), ale přijde mi, že je to technicky to úplně přidanou hodnotu nemá, a co se emisí týká, tak tam zas nevěřím, že to není šmelený, takže taky vlastně nic moc z toho :-(
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: Na autě to většinou kontrolujou a vybavení na to maj. Teda měli by; já mám aktuálně v držení 2 auta, u nichž je v manuálu měření na válcích zakázáno a třetí, u kterýho je to povolený dost specifickým postupem, kterej samozřejmě nikdo nezná a nedělá (a stejně tak i to auto, u kterýho se to nesmí, mi skrz ty válce už vzali žejo...). Nicméně běžně tam mají válce, na ty najedou, pustí je, čímž se roztočí kola na nápravě a do toho zkouší v autě brzdit. Jim to pak ukáže jak moc to brzdí a eventuelně jak moc ty kola brzdí stejně (protože když jedna strana bude brzdit výrazně více než druhá, tak je to taky blbě). Nicméně tohle jim v zásadě jenom ukáže, jestli to brzdí nebo ne. Stav toho obložení můžou zjistit akorát vizuálně. Ale pokud na tom autě jsou plechový disky, tak je přes ně vidět úplně kulový. Sice tě samozřejmě zbuzerujou a vyhodí, když na nich budeš mít poklice, protože to mít nesmíš, ale ani bez poklic na ty kotouče typicky vidět není, dokud se to kolo nesundá.

    U toho vleku je to ale jiný - tam je problém s tou aktivací brzdy. Ta nájezdová brzda totiž funguje čistě jednoduchým mechanickým principem - když začneš autem za jízdy brzdit, tak zpomalování auta způsobí, že přívěz zezadu se do něj snaží narazit. A na té tlamě, kterou je to chycené na kouli u auta, je mechanismus, který tuhle sílu přenáší na brzdy v tom vleku. Takže najíždění vleku na auto způsobuje brždění vleku, který tím začne zpomalovat a méně najíždět na auto a v ideálním případě se ty síly požerou nějak dostatečně na to, aby ten vlek do toho auta netlačil celou svojí silou. Jenže když s tím stojíš na lince, tak tohle vyvolat nejde. Když se ten vlek i s autem postaví na ty válce, tak se budou kola volně točit a brzdit to nebude, protože nedojde k tomu přitlačení vleku k autu. Na tohle by museli mít nějaký vehement, který se tam cvakne místo koule auta, zašprajcuje se o ten vlek a stlačí to. Jenže to většinou nemají... Já třeba vím, že ten vlek alespoň nějak brzdí. Protože se v tom nechci zabít, tak jsem to řešil sám tak, že jsem kurtou přikurtoval auto k vleku (když byl zapřažený) a pak se s tím zkusil rozjet. Ale pak mi úplně uniká ten smysl, proč mám s bržděným vlekem jezdit každé dva roky na STK (nebržděné jezdí po 4 letech), když prostě tohle tam nejsou schopni vyzkoušet...

    Jinak ohledně toho auta, varovné zvuky při brždění to nedělalo? Mně se to ještě dostat do katastrofálního stavu nepovedlo. Dosavadní zkušenost je zatím taková, že když se ty kotouče sjedou někam k tomu minimu (myšleno minimu, co je specifikované výrobcem, že to má vydržet), tak to při sérii prudších brždění (typicky stačilo ve 130 najet do sjížděcího pruhu a začít do něj brzdit) začalo vydávat takové zvuky, že jsem to šel vyměnit dobrovolně :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: jako ty brzdy potvrzuju, že nezkontrolujou - nebo teda maj nastavený ty limity nějak prapodivně.

    Prošlo mi na podzim auto v pohodě, jen technikovi z mýho servisu řekli, že brzdy jsou sice v limitu, ale blížej se k němu. Tak to v servise sundali, a pak mi akorát volali, že to bude hodně drahý, protože jsou v háji i kotouče.

    Tak jako o čem to je? kdybych to neřešila přes servis, kde se ke mně chovaj jak k vlastní rodině, tak mi za měsíc mohl disk při brždění rupnout brzdovej kotouč (ty praskliny na vyměňovaných byly fakt děsivý), a já bych celou dobu byla v dobrý víře, že přeci všechno je v cajku :-(
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: jako obzvlášť vtipný mi přijde, že na tom vleku se daj zkontrolovat asi tak 3 věci: jestli to svítí, jestli to brzdí a jestli to má správný kola. Jestli to brzdí zkontrolovat neumí, pač na to nemaj vybavení (ironicky bržděný vleky musí na STK 2x častějš, ale zkontrolovat to přitom neumí...). Jestli to svítí si umim zjistit sám no a to třetí doteď asi taky nekoukali. Jako kdyby mi alespoň minule řekl, že to tam být nemá, tak jsem měl dva roky na to to řešit a nemusel jsem si hrát na pneuservis teď, když je venku -15.

    NJAL: no lidi je ještě otázka, prej těch vlastníků stanic je ve finále poměrně dost málo :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: To samý já před rokem, vyhozenej za spatnej rozměr kol, předtím to cca 3x prošlo na těch samejch kolech na ty samy stanici stk (dokonce to dělal ten samej technik :) )

    Neuvěřitelná pakárna a pozůstatek sociku, nemyslím si ze stk samo o sobě je špatně ale současnej systém téhle kontrol je zlo.
    NJAL
    NJAL --- ---
    SPM: Buzerace je k tomu, aby z toho lidi meli byznys. Aneb se STK jsme to mysleli dobre, a dopadlo to jako vzdy.
    SPM
    SPM --- ---
    PISTA1: neni (ačkoliv kdyby mě za to vyhodili z evidenčky, tak mu na tý lince ty kola sundám a postavim to tam na špalky, ať si to nafotí, protože nevidim jedinej důvod, proč by auto na evidenčce mělo být pojízdný). Ale tim spíš mě měl vyhodit před 2 rokama. Takhle si řikám za co jim tam ty peníze platím. Necháš tam 8 kil, strávíš tam několik hodin, oni ani tuhle základní věc nezkontrolujou, vyjedeš tam odsud, zastaví tě policajti a pokutu dostane kdo? Samozřejmě že ty, protože je to tvůj problém. Ale k čemu tahle celá zasraná buzerace teda je doopravdy nechápu...
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    SPM: správný rozměr gum není žádná novinka. Za to mě vyhodili před šesti rokama z evidenčky.
    SPM
    SPM --- ---
    Zpřísňování STK v praxi: právě mě vyrazili s vlekem z STK. Mám v techničáku napsaný jiný gumy, než tam jsou obutý. Jako jo, jsem vocas, že tohohle jsem si nevšim, ale před 2 rokama na tý stejný stanici s těma úplně stejnýma gumama to prošlo a nikdo mi k tomu ani nic neřek. O tom, jak je můj 35 let starej vlek svařenej z jeklů teď hrozně technicky nebezpečnej a nemá na silnici co dělat, když jsou na něm o 10 milimetrů širší gumy, než by měly být, taky radši pomlčím...
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    ADAMIRA: když tam občas jedu, tak mi to případne Ok, ale taky tam nezdím 200, že. Takže při rychlosti a kapacitě aut, na jakou to bylo projektované to je asi v pohodě, a jak píše DIVA, různě se to zatáčí, jsou tam navíc protihlukové stěny ve směru zatáčky a v jednom místě jde hůř vidět přes horizont, takže u předjíždění si člověk musí dávat pozor (ale kde ne?). Neznám ani příčiny většiny nehod, co se tam staly, je dost možné, že to byla nepřiměřená rychlost, nebo nedodržení bezpečné vzdálenosti.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DURDIN: Tak je špatně navrhnuty nebo přehledný?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SITH: Dcerka zemřela v rámci boje proti tyranii z Bruseli! Budeme na ni vzpomínat, ne tolik jako na toho frajera kterej to nadal Grete a Ekoteroristům (chad jak svine), ale budeme vzpomínat!
    DIVA
    DIVA --- ---
    Teda prehledny usek to podle me neni a predjizdi se tam vylozene blbe. Ruzne se to zdviha a uhyba a protihlukove steny zuzujou rozhled. Cimz samozrejme nerikam ze 200kmh neni pricina havarie, jasne ze je.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam