• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    TAX: Já jsem se zkusil na tohle téma (léta řvaní že musíme mít cyklostezky, načež je po vybudování z 90% pumpičky ignorujou) v bike auditku a těch pár odpovědí ve mě (jakožto v někom, kdo nejezdí na kole ale byl vždy pro infraskruturu pro kola) vyvolalo přesvědčení, že značná část cyklistů chce prostě jenom srát lidi okolo, něco v co jsem nikdy nevěřil ale mýlil jsem se.
    SPM
    SPM --- ---
    COWBOY: Já nepsal že jsou těžší než auto. Ale že si ho přehodíš přes kapotu a když ti proletí čelním oknem, tak tam taky už moc deformačních zón nemáš...

    Ano, lepší je nebourat vůbec. Tak mi prosím poraď, jak to mám na úzké silnici, kde se jakžtakž ty auta vedle sebou vejdou, udělat, když proti mně vyjede protisměrem auto. Rád se nechám poučit. Protože hodit to do škarpy, jak jsem psal, rozhodně není nebourat a může to skončit ještě hůř.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    SPM: Aha, takže tam, kde žiješ ty, žijí težší losové, než Octávie?
    Za mě je prostě lepší nebourat vůbec, než bourat v nižší rychlosti.
    SPM
    SPM --- ---
    o COWBOY: nám radili, že vyhnout se máš v případě, že máš před sebou losa nebo něco podobného. Protože je to strašně velký, těžký, má to nohy a celkem hrozí, že si ho přehodíš přes kapotu do kabiny a to už nerozchodíš. Ohledně vyhýbání se do příkopu je to taky dost kontraproduktivní. Když pominu tuhle situaci, že bych měl auto na sračky a ten dement ujel, tak v autě máš obecně zepředu mnohem větší deformační zóny a celkově nárazy z boku jsou dost blbý. Statistiky vzato bych měl asi větší šanci vylézt živý z čelního střetu, než kdy v tom příkopě potkám blbě strom a poletím přes boudu.

    Ohledně brždění: já upřímně čekal čelní střet, takže jsem tu brzdu zadupnul co to šlo a pak tam zůstal stát jako opařenej (on ten širokoúhlej objektiv kamery to taky dost zkresluje... den předtím jsem v zúžení na D5 předjížděl kamion, co jel kolem po té středové čáře a proti tomuhle jsem tam měl královsky hromadu místa). Užším tě to samozřejmě neudělá, ale když už řešíš to, že to nejspíš skončí nárazem, tak je furt lepší bourat v menší rychlosti.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    SPM: Radili ti v případě kolize (předpokládám hrozící) brzdit? Tak mně radili se vyhnout. Občas si říkám, jestli ti co zastaví mají pocit, že se stanou užšími nebo neviditelnými. Jako jo, ti dva jeli jako hovada, oba.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    DURDIN: i ten první měl s předjížděním počkat. je vidět, že měl vidět, že se proti němu řítí SPM.
    SPM
    SPM --- ---
    DURDIN: Tak to nejspíš bylo... Tak či tak, nejsem zrovna nějakej milovník cyklistů, ale i to co udělal ten první mi přišla jako dost velká prasárna... Notabene na silnici s provozem 3 aut za hodinu do stoupání, kde kdyby jenom trochu chtěl, tak se ty cyklisti dají předjet velice rychle anebo teda těch 10 sekund počkat...
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    SPM: ten první se ti imho snažil uhnout a tak se na ně natlačil, ale ten druhej mi připadá, že byl z kategorie "předjíždí ten přede mnou, tak sice tam nevidim, ale jedu taky"
    SPM
    SPM --- ---
    THEODORT: Protože když ti do protisměru proti tobě vyjede auto, tak správný řešení je asi přidat plyn, ne? Holt na těch kurzech bezpečné jízdy, kde mě učili v případě kolize brzdit, jsou taky debilové, co o tom nic neví.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    hm, clovek co ma palubni kameru, nahrava to na weby, zastavuje v silnici a troubi na mraky. 3 experti.

    jinac jsem po x mesicich otevrel mistni auditko a opet jsem se smal kontrastu mezi nazvem a realitou. klub "slusnych"... wtf
    SPM
    SPM --- ---
    Když jsme u těch cyklistů, tak tady máte zase dva experty z opačnýho konce. První kripl je málem vytlačil do příkopu, druhý je má asi radši, tak do toho příkopu tlačil mně. Jediný kdo se pak vůbec ohlédl byli ti cyklisti. Měl jsem 100 chutí to otočit a tomu debilovi s Octavií přetáhnout prdel přes hlavu.

    F20230910
    https://www.youtube.com/watch?v=t7jE4k7ogoM
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: to myslíš ty statistiky podle kterých mi pojišťovna každoročně zvedá pojistné, protože se více bourá, ačkoliv za mě nikdy nevyplatila ještě ani halíř? :-) Zatímco borcům, co autem najedou pár kilometrů ročně a pak nechápou některé běžné návyky, jako že když blikám doprava, najedu doprava a pak to najednou strhnu a otočím se vlevo, že nebude ten za mnou úplně happy, to zlevní? :-) A ještě na to udělají hromadu reklam typu neumíš řídit, teda pardon, jezdíš málo, platíš málo. Ty samé pojišťovny, které mi na moje 4 auta počítají jiné pojistné lišící se i o stovky procent, protože když přesednu do druhého auta, tak jsem hrozně nebezpečný? :-) A obzvláště, když tu nejdražší pojistku platim víceméně za to jízdně nejlepší auto, ve kterém je šance alespoň ty krizové momenty zvládat? :-)
    TAX
    TAX --- ---
    jeden incident s cyklistama. cekam na semaforu za baumaxem na odboceni doprava na Zabehlickou (bezejmenna zkratka Chodovska-Zabehlicka). zleva po Zabehlicke si to hasi 2 cykliste v nalezitych obleccich. stara slepice se skoro dospelym mladetem. suverenne procadili svou cervenou a v momentu, kdy jsem ja mohl slapnout na plyn a vyrazit, byli presne v me jizdni draze. vytroubil jsem je svym vytunenym klaksonem a od obou se dockal fakace. kousicek dal po zabehlicke je cernozluty betonovy mantinel, ktery oddeluje CYKLOSTEZKU od silnice (cyklostezku, ktera se vybudovala prave pro tyhle mrdky, aby ji pak naprosto ignorovali). jako, nejet zrovna ve svem nejhezcim voze, tak jsem ten mantinel vyuzil, abych te stare píči dokazal, ze jako cyklistka se nema s autama pretlacovat.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    TRISSIE: Ja nerozporuju statistiku, jen poznamenavam osobni zkusenost z cest....je to podobne, jako kdyz prijdes do maleho mestecka a zacnes s tim ze prumer platu je celkove takovy a takovy...ano, je to pravda, ano, jsou na to data...nicmene realita cloveka z maleho mestecka kde je jedna fabrika s platem polovicnim je tomu nahony vzdalena a statistiku si muze vylepit v obyvaku.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    FRIZER: statistiky nehodovosti jsou jeden z nejprozkoumanějších oborů lidské činnosti, protože se v tom točí strašné peníze.
    v povinným ručení je obrovská konkurence, pojišťovny si navzájem tlačí ceny hodně dolů, až tak, že dokonce zákon stanovuje, že pojišťovny tohle nesmí poskytovat "pod cenou" (aka že vyberou dost na to, aby to pokrylo, co vyplatí). A není to úplně sranda to dodržet, jak by ti potvrdil libovolný pojistný matematik (i velké pojišťovny s tím občas mají problém, o malých ani nemluvě, tam se velká pojistná událost prostě přes kmen nerozloží).
    takže data o nehodovosti jsou zpracovávaný do neskutečnýho detailu, všechno, co na sebe pojišťovně práskneš, se uchovává a vyhodnocuje ze všech úhlů pohledu. tam opravdu není prostor pro to, aby to v realitě bylo jinak, než co říkaj statistiky.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    PIVECEK: Samozrejme ze ne, jen ti co prasi a pak maj jeste potrebu gestikulovat nebo stahovat okenka jsou vynerveni jedinci stredniho veku....to ze maji kvalitnejsi auta ktere je casto uchrani od nehody narozdil od mladocha v postarsim BMW se sice ve statistice promitne...ale to neznamena ze jezdi naramne. Nadavat na vsechny stejne je ovsem taky relevantni taktika...
    PIVECEK
    PIVECEK --- ---
    FRIZER: A když se nezařadí dobře v zipu, tak je pak dojedeš a necháš je vyplnit dotazník? :) Faktem zůstává, že ti, kteří ti sice nejsou sympatičtí způsobují méně nehod, a to je za mě důležitější ukazatel, než subjektivní pocit za volantem. Já osobně nediskriminuji a nadávám na všechny ostatní stejně:)
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    COWBOY: Ne, tezko obsahnu celou CR a jak to chodi na okreskach...ale v Praze a na hlavnich dalnicich je moje zkusenost takova...kazdy bude mit zkusenost jinou, dle toho jake jezdi trasy....duchodci jezdi mozna pomaleji a mladosi mozna zmatkuji...ale pokud nekdo neumi zipovat, nedava blinkry, telefonuje, najizdi ti na prdel a celkove se chova agresivne a jako nejvetsi king, tak je to za me tato skupina....
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    FRIZER: Statistiky jsou asi pravdivé, ale moje zkušenosti... Fakt tam necítíš ten rozpor?
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Statistiky jsou asi pravdive, na druhou stranu z me zkusenosti a "okenkovych interakci" jsou nejvetsi dementi chlapi mezi 40-60...kdo vi co vse si kompenzují...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam