• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: V Maďarsku jsem platil o hodně víc za známku, podle všeho rozlišuje se podle kategorie N1/M1(G) (jejich web se na to vysloveně ptá). V Rumunsku myslím úplně to samé, byť ta známka byla alespoň celkem laciná i tak. Ve Slovinsku, alespoň pár let zpátky, byl rozlišující parametr výšky vozidla nad přední nápravou, limit byl něco jako 1,2m a cena známky x2.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: To by mě zajímalo kterou zemi myslíš - co se týká EU tak mě nenapadá země, kde by byli auta do 3,5 takhle řešený a nad 3,5 tuny to většinou bývá o počtu náprav.

    Ale rád se nechám opravit.
    SPM
    SPM --- ---
    Zase na druhou stranu, v ČR známka pro auta do 3,5 tuny platí pro auta do 3,5 tuny, kdežto po různu v zahraničí lze nalézt také dobré švejkoviny, kdy se sazba, obvykle v násobcích, mění podle napsané kategorie vozidla v techničáku potažmo podle výšky auta nad přední nápravou :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    No ono ty desetidenní známky byli super žejo, cizinec co jenom projede zaplatí X krát víc než český řidič - nakrmí to kasu a všichni (kdo tady volí) jsou spokojení. Pak přišla zlá EU která se snaží tohleto eliminovat (naprosto správně) a tady místní to prostě nasralo, tak si řekli "tady máš přes držku" a nejen že dali povolené maximum za známku (potažmo o 7 korun mín, maximum je 9% roční známky) ale ještě takhle debilně, at si jako nikdo nemyslí.

    Ano roční známka BYLA na kalendářní rok, ale to do doby než se zavedla elektronická známka dávalo tak nějak smysl (policajt viděl známku na skle, musel by každýho zastavovat) a ano o roční a desetidenní tak nějak dává smysl že to bude na kalendářní dny, ale u denní je to prostě nesmysl.

    Švejkovina.


    Úplně nejlepší by bylo mít celoevropskej systém mýtnejch krabiček i pro auta pod 3,5 tuny - pomocí kterých by jsi na konci nějakýho období prostě dostal účet z té dané země - ale to nikdy neprojde, portože by lidi museli platit reálně za to co ujedou.
    SPM
    SPM --- ---
    FRIZER: no, flexi jízdenka na vlak taky platí jenom do půlnoci daného dne :-) Ale je fakt, že neni marketingově označována jako denní nebo 24 hodinová a je tam snad i nějakej threshold čas po kterém platí do půlnoci následujícího dne.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    FRIZER: mně plně stačí občanský zákoník s tím, že o téhle části platí "není-li uvedeno jinak, platí toto"

    Počítání času
    § 605
    (1) Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek.
    (2) Konec lhůty nebo doby určené podle týdnů, měsíců nebo let připadá na den, který se pojmenováním nebo číslem shoduje se dnem, na který připadá skutečnost, od níž se lhůta nebo doba počítá. Není-li takový den v posledním měsíci, připadne konec lhůty nebo doby na poslední den měsíce.

    § 606
    (1) Polovinou měsíce se rozumí patnáct dnů a středem měsíce jeho patnáctý den.
    (2) Je-li lhůta nebo doba určena na jeden nebo více měsíců a část měsíce, počítá se část měsíce naposled.

    § 607
    Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

    § 608
    Lhůta nebo doba určená v kratších časových jednotkách, než jsou dny, se počítá od okamžiku, kdy začne, do okamžiku, kdy skončí.


    hledat se mi to nechce, ale s výjimkou toho, že měli jinak vymezenej konec dne, tak nějak podobně počítali lhůty už staří římani. Ale chápu, maj to tak všichni už x tisíc let, ale u nás v Čechách bychom to měli mít jinak.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    TRISSIE: Jo takhle...tak to je fikany. Jednodenni, je jinak ve slovniku jako trvajici jeden den. VZP ma napriklad jenodenni peci jako peci trvajici max 24. hodin...takze si pravni principy ujasnete.
    PIVECEK
    PIVECEK --- ---
    Chtěl bych se také umět smířit s nelogičností všech těchto záležitostí, co nám překládá státní správa s tím, že je to přeci normální zážitý právní princip :))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    FRIZER: přesně tak, koupíš-li si jízdenku na 24 hodin, platí 24 hodin. Koneckonců jmenuje se přesně tak - 24hodinová jízdenka, nikoli jednodenní jízdenka. Počítá-li se cokoli na dny, končí to ve 23:59.
    Je to normální zažitý právní princip.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    TRISSIE: Rocni versus denni je trochu rozdil ne. V mhd nebo ve vlaku kdyz si oznacis a koupis na 24 hodin, tak tech 24 hodin plati....u dlanicni znamky rekli soudruzi ale ne. Treba je nejaky sofistikovany duvod proc to nejde...ale proc ho tedy nesdeli?! Takhle to pusobi jen jako smira a vobloz na ty co jen projizdi. To ze v Rakousku nebo jinde to je taky tak, prece neni argument...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SAMOUT: tj. to je hrozně složitý crcání s časem známka na 24 hod :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ADAMIRA: Imho to tak bude vsude, nikdo se nechce crcat s casem, tak resi pouze datum.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SAMOUT: gratulki, maj to stejně debilní, alespoň nejsme sami ;)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ADAMIRA: Kdyz uz jsi zminil Rakousko, ma to uplne stejne (ze stranek Asfinagu):
    The digital 1-day vignette is valid for one calendar day.

    For example: If you buy a digital one-day vignette on 10 July at 15:07 for immediate use, it is valid from 15:07 until 23:59.
    If you buy a digital day vignette on 10 July for 15 July, it will be valid from 0:00 to 23:59 on 15 July.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ADAMIRA: mno... jednodenní známka platí na kalendářní den po celou dobu, co se u nás dá koupit. Koneckonců není to tak dávno, co roční známka platila taky na kalendářní rok bez ohledu na to, kdy sis ji koupil. A uměli jsme s tím žít všichni, včetně matematiky, co se ti vyplatí koupit.

    To zas někdo vytáhl ne-téma...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SAMOUT: Ano, místo toho aby si jako normální člověk koupil jednodenní známku, což je pro 99% obyvatel týhle planety 24 hodin - bude si muset koupit desetidenní > 70 CZK rakousko-normalizační poplatek.

    Realita bude taková že:
    - většinu lidi fakt nenapadne že když si koupí jednodenní známku ve 22:00 tak platí 2 hodiny - takže s největší pravděpodobností dostanou poutu
    - menší část lidí pochopí že jsme halt trošku jiná země - nebude nad tím dál přemejšlet a za těch 250 km permanentního zúžení zaplatí 400 CZK
    - uplně nejmenší část chápe že je to taková vekslo-hádanka a přistoupí na hru s desetidenní známkou

    Pokud ti to příjde v pořádku a cesta kterou se vydat - ok
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ADAMIRA: Ne, bude mit prujezd za 270 kc.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SAMOUT: Ale tady vůbec nikdo nerozporuje že by měli řidiči kupovat dálniční známku, tohle je ale prostě typickej poděl na cizince co jenom projíždí.

    Ale teda argument excelentní "no tak se nepo a připlať si"
    - výborně, takže když nějakej cizinec přijede na čáru ve 22:00 a nebude chtít čekat 2 hodiny tak bude mít průjezd ČR za 400 CZK - takže cca dvojnásobek Rakouský jednodenní známky a o 3 EUR dražší než desetidenní Slovenská známka.

    To nás opravdu posouvá dál z východního Kafkovskýho vekslu - ale co, si připlať!
    SPM
    SPM --- ---
    nebo těch aut má třeba víc a známku je potřeba koupit na každý, ikdyž najednou může jet jenom s jedním...
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    SAMOUT: Tak to je spis pro tranzit co jede jen skrz...zadne objektivni vysvetleni se taky nikdo neobtěžoval poskytnout...chujovina
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam