• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    TAX: A nyní zprávy z domova, jaká užitečná náhoda.

    "Doslova se vyfotím za volantem, ale nepodaří se dokázat, že jsem to auto řídil." Stačí to jako odpověď na položenou otázku?

    DOKUMENT: Turek v kauze rychlé jízdy nechtěl vypovídat | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/dokument-turek-v-kauze-rychle-jizdy-nevypovidal-tvrdil-pritom-ze-spolupracoval_2508191800_vdv
    TAX
    TAX --- ---
    GLOBETROTTER: situaci neeskalovat az do naproste rulety udalosti a nasledku, smejda nechat jet a proste ho vypatrat. elektronicke registry na vsechno, kamerama zasyflena cela evropa – how hard can it be?
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TAX: Co navrhuješ jako alternativu?
    SPM
    SPM --- ---
    MLUKS: na ty co se tam naserou když můžou jsem si už zvykl, těch je spousta. Mě serou tihle co se tam serou ikdyž nemůžou. Jako že do mě fakt násilím najede a já musím buď na plno na brzdy nebo uhnout rychle do toho úplně levého (pokud někdo nepředjíždí i mě), protože on se tam nemůže nasrat o 5 sekund později až ho předjedu (ikdyž kilometr před ním je prázdná dálnice). Hlavně že policajti hledaj zase nějakou formuli... :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    LOPIK: Ten rozdil rozhodne poznas i z vodorovnyho znaceni - prerusovany cary pruhu pro pomala vozidla jsou husteji nez u bezneho tripruhu. A treba prvnich 21 km D1 smer Mirosovice ci cela D0 (nebo na jinem miste diskutovany usek D11; podobne najdes treba i na D5).

    Ano, spousta lidi ma vsugerovano, ze tripruh rovna se automaticky, ze pravej je vzdy pro pomaly vozidla, ale ono to univerzalni pravda neni.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    LOPIK: Mnohde jsou skutečně tři plnohodnotné pruhy (ale zas tam ve všední den bývají taky ty kamiony plus sjezdy a nájezdy, tak tu jízdu v prostředním pruhu vcelku chápu).

    Já teda psal o zkušenosti z nedělního odpoledne a o pruzích pro pomalá vozidla, kdy tam těch kamionů bylo naprosté minimum, ale podobné to bylo i v místech, kde byly tři plnohodnotné pruhy - prostě vláček aut v levém pruhu, zatímco v prostředním jich bylo mnohem méně, s rozestupy. No a v tom případném extra pravém (ať už plnohodnotném, nebo pro pomalá vozidla) bylo skoro prázdno. A hlavně teda se stejně jelo v rozmezí 80-100 km/h.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Víte že se celou dobu bavíte o "jízdním pruhu pro pomalá vozidla", jak se to oficiálně jmenuje a že ta značka znamená doslova:


    Jízdní pruh pro pomalá vozidla
    Dopravní značka „Jízdní pruh pro pomalá vozidla“ (č. IP 18c) vyznačuje počet a uspořádání jízdních pruhů. Značka zároveň vyznačuje přídatný pruh na dálnici a silnici pro motorová vozidla určený pro motorová vozidla, která v takto označeném úseku dálnice nebo silnice pro motorová vozidla nedosáhnou rychlosti jízdy alespoň 80 km/h. Jiná motorová vozidla užívají jízdní pruh pro pomalá vozidla jestliže je jejich rychlost jízdy v daném úseku dálnice nebo silnice pro motorová vozidla výrazně nižší než rychlost jízdy ostatních vozidel jedoucích v témže směru jízdy. Dopravní značka ukončuje platnost značky „Vyhrazený jízdní pruh“ (č. IP 20a), „Omezení v jízdním pruhu“ (č. IP 21) a „Návěst změny směru jízdy s omezením“ (č. IS 10d).


    Slušnost na silnici Ok, to je všechno hezký, ale cpát se za každou cenu doprava mezi kamiony, je trošku jako pouštět na každý přednosti - je to sice hezký, ale můžeš dělat i slušný zmatky..

    MLUKS
    MLUKS --- ---
    SPM: vim o tom a souhlasím, ale praxe ukazuje, že se tam rvou hned jak můžou. Stačí aby to tak měl někdo naučené od "mentora" s bude to tak dělat pořád ("tak tady se to za chvíli rozšiřuje na tři pruhy, ale pravej pak odbočuje, takže jeď prostředním"). Před nějakou dobou tady proběhl příspěvek, kde slečna nedávala blinkry, jelikož jí přítel sdělil, že tím vybíjí baterku, tedy bych se už nedivil ničemu.

    Jen se snažím proniknout do myslí těch tatarů, se kterými bohužel musíme sdílet pozemní komunikace. Je to jeden ze způsobů jak domů dojet ve zdraví :D

    ---

    Abych doplnil ještě jedno setkání s tatarem - ve zúžení jsem byl v levém pruhu, pravý pokračoval. Byl jsem na řadě se zipem, začali jsme se tam přetlačovat s taxikářem a ten řval, že on je vpravo a má tedy přednost. Levý pruh tedy dle něj měl čekat asi až projedou všechna auta v pravém...
    SPM
    SPM --- ---
    MLUKS: Po 3 kilometrech. V místě toho začátku není na ten konec ani vidět, ani tam nejsou jiné pruhy, ani tam není ceduly (ty jsou pak až dvě o kus dále). Rozhodně fakt není jediný důvod na krev vytlačit auto, coho předjíždí, když ke konci toho pruhu pojede ještě několik dalších minut.
    MLUKS
    MLUKS --- ---
    SPM: tam se z toho pravého po čase stáva odbočovací, takže to tam panicky všichni rvou do prostředního. Možná k tomu nabádá i GPS.


    DIVA: neřešil jsem to do hloubky, ale po zběžném projetí netu je to zdá se "nedoporučované" a za specifických podmínek se to dá pokutovat. Zkušenost mám takovou, že podjetí jsem tam zaznamenal pouze v případě že se pravý pruh totál zašpuntoval.

    A pak tam mám ještě zkušenost se zipem. Jsou tam snad ještě horší než u nás - do průběžného se lidi řadili už kilometr před zúžením a pak jeli nárazník na nárazník, aby nepustili zipaře. A to tam na to měli i značky popisující, že se má zipovat...
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    DIVA:
    https://www.highwaycodeuk.co.uk/using-the-road-overtaking.html
    only overtake on the left if the vehicle in front is signalling to turn right, and there is room to do so
    a
    stay in your lane if traffic is moving slowly in queues. If the queue on your right is moving more slowly than you are, you may pass on the left. Cyclists may pass slower moving or stationary traffic on their right or left and should proceed with caution as the driver may not be able to see you. Be careful about doing so, particularly on the approach to junctions, and especially when deciding whether it is safe to pass lorries or other large vehicles.

    To mi přijde víceméně jako u nás? (Samozřejmě s ohledem na rozdílný směr provozu.)

    Ale v USA je předjíždění zprava legální (pokud to není upravené značkami):
    https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_law_in_the_United_States
    On roads with four or more lanes (including divided highways), vehicles may pass to the left or to the right of slower vehicles as long as the maneuver can be completed safely. However, most states either suggest or require that through traffic stay to the right except to pass. The Manual on Uniform Traffic Control Devices includes several signage standards to inform drivers of proper lane discipline, including the "STAY RIGHT PASS LEFT" and "SLOWER TRAFFIC KEEP RIGHT" signs.
    DIVA
    DIVA --- ---
    MLUKS: koukam dopredu az po blbecka a jedu az kdyz vidim cely manevr proveditelny, i s navratem do leveho

    Kdyz to nejde tak delam treba to, ze najedu pravym tesne za prdel posledniho pomaleho levého a dal ne, jen se mu pomyslne nalepim na tyl tim volnym pomalym a az nemuzu pokracovat, vratim se za nej do leveho normalnim odstupem. A v dalsi prave bubline zase. Casto nejprv urputne stahujou svuj odstup, pak pochopi ze nemusi a muzu rict ze docela casto po par takovych najezdech proste uhnou. Zkousela jsem kde co a tohle se mi jevi vcelku ucinne.
    DIVA
    DIVA --- ---
    MLUKS: imho tam neni nelegalni predjizdet z obou stran
    SPM
    SPM --- ---
    MLUKS: zase ono když ten levej jede o 5km/h rychleji, tak je to vlastně jedno, že zůstaneš v pravym, o moc později nepřijedeš... a ten pravej obvykle alespoň každou chvíli brutálně nebrzdí.

    DANYSEK: a úplně nejhorší je, když to rozšíření na 3 pruhy vzniká až někde cestou. Jako třeba zrovna na tý D11 od Prahy, kde kvůli nějakému enviromentálnímu cosi nebo čemu je to sice postavené na 3 pruhy, ale reálně je ten třetí pruh namalovaný až od 5. kilometru. A evidentně existuje sorta řidičů, která má pocit, že na 3 pruhu je s osobákem přísný zákaz jezdit v tom pravém, protože už minimálně 2x mě někdo úplně na krev silou vytlačil z toho levého/středního v místě toho začátku, aniž by měl sebemenší důvod do toho pruhu přejíždět.
    TAX
    TAX --- ---
    TOOMIX: pojdme si hrat na Cobru 11 a zpusobime malem smrt vice lidem, velke materialni skody a draze i cestujicim nejspis i velka casova zpozdeni. v dnesni elektronicke dobe mne fizlovske silnicni honicky pripadaji jako znacne retardovany a bezohledny zpusob chytani delikventu.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Odprásknout na místě takovýhle jelita

    Honička ve Šternberku: pronásledovaný řidič vjel pod vlak - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/policie-nehoda-havarie-vlak-prejezd-honicka-drama.A250819_103544_olomouc-zpravy_hava

    Jednatřicetiletý šofér uvedl, že odmítl zastavit, protože ví, že má blokaci řidičského oprávnění. Navíc měl pozitivní test na amfetamin.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MLUKS: par tripruhovych useku se najde i u nas a ano, lidi v tom moc jezdit neumi.
    MLUKS
    MLUKS --- ---
    DANYSEK: standardně se cpu doprava co to jde, abych neomezoval ještě větší rychlostní piráty než jsem já sám, ale když už vznikne tenhle vláček blbů v levém pruhu, tak je přesun do pravého pruhu značně riskantní záležitost - obvykle už tam člověk zůstane navěky jelikož po dojetí kamionu v pravém pruhu už není možné se zařadit zpět doleva, aniž bych někoho dost omezil či třeba i ohrozil.
    Typicky to zažívám odpoledne/večer na dálnici z Prahy na Hradec. Když už se vláček začne po desítkách kilometrů rozpouštět a člověk se probojuje dopředu, tak je tam na špici ten typický "dobyvatel", který si v levém jede 110 a neuhne ani kdyby za ním jeli policajti.

    Dřív bych řekl, že by to zvládly vyřešit 3 pruhy, ale po zkušenostech z UK, kde jsem před týdnem jezdil i na čtyřproudovkách to už navrhovat nebudu. Nepomůže to. Všichni se tlačí do pravého (rychlého) pruhu a v levém není prakticky nikdo. I v druhém zleva jsou často kamiony šinoucí se hluboko pod rychlostním limitem.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: i zeny se tam najdou... ale ten archetyp jde obecne oznacit jako dobyvatel... dobyvatel pruhu... a kdyz uz ho ma, tak se ho prece nevzda. Ono analogie je videt i u pripojovaku, kdy tihle jedinci se snazi do prubezneho pruhu zaradit co nejrychleji... i kdyz nemaji rychlost a v pripojovacim pruhu prostor ji nabrat...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam