MARTYYNO: tady máš makrofoto starého CRT
![](https://kayakfari.wordpress.com/wp-content/uploads/2018/01/kayakfari-photography-pixel-macro-rgb-crt-tv-5.jpg)
TV s nízkým rozlišením (PAL nebo NTSC) měly svislé subpixely. Bylo to snadno viditelné i pouhým okem. Jediný detail, že dva sloupce vedle sebe byly posunuté o 1/2.
![](https://kayakfari.wordpress.com/wp-content/uploads/2018/01/kayakfari-photography-pixel-macro-rgb-crt-tv-4.jpg)
![](https://kayakfari.wordpress.com/wp-content/uploads/2018/01/kayakfari-photography-pixel-macro-rgb-crt-tv-3.jpg)
![](https://preview.redd.it/ab6wsgjdoa981.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=3947ec9b6b7a82787ff50d2bc68efef6ffdb1661)
Až pozdější CRT s vysokým rozlišením změnily způsob zobrazení a už neplatilo, že jeden fyzický pixel tvoří vždy tři samostatné subpixely, ale subpixely mohly být sdílené. Např. takto:
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4d/Pixel_geometry_01_Pengo.jpg/800px-Pixel_geometry_01_Pengo.jpg)
Reálně to znamenalo, že svislá nebo vodorovná bílá linka byla při pohledu zblízka zubatá.
Každopádně kombinace starých analogových CRT a pomalých převodníků v 8bitových počítačích dokázala divy a schopný programátor toho dokázal využít. Daly se pak třeba zobrazit barvy, které daný počítač fyzicky neměl umět, daly se "animovat" sprity bez skutečného pohybu, kreslit mimo vymezenou plochu apod.