• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    CROSS
    CROSS --- ---
    KOC256: ten diesel je zivej dost, jezdil jsem doted 4 roky s 2l benzinem (116 kW) a oproti nemu se ted s dieselem pomalejc rozjizdim z krizovatek (dvojka mi prijde kratka, ale taky je to tim, ze jsem se jeste uplne neszil se spojkou), ale jinak to jezdi pekne, i kdyz papirove ma o par koni min - ale zase vetsi kroutak. Dynamicke zrychleni pri predjizdeni rozhodne neni problem, ani ti to nalozeny nebude v kopcich chcipat. :-]

    K ty spotrebe - kdyz jsem z Prahy na Rozvadov prijel (pravda s prumerem asi 140 podle GPS) za nejakych 9,5 litru na sto, trochu jsem se podivil, ale to dela hodne ten kopcovitej profil a taky Forester ma asi vetsi odpor vzduchu nez Outback (no to jen hadam). V reichu se to pak srovnalo.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    TOMYK: Máš spoustu lidí, co nedaj na Fauvé nebo Forda dopustit. Nemluvě o francouzskejch autech. :)
    TOMYK
    TOMYK --- ---
    KOC256: chtěl jsem jen říct, že tyto auta nemůžeš v parametrech, které si udával, srovnávat....ano, subaru bude asi na cestovní náklady trochu dražší, má "horší"design interiéru ( i když u škodovky je teda dost strašnešj, tam asi ne) atp..
    No offence, vyber jak myslíš..
    do tvého výběru bych tedy dal i BMWX3-5, volvo xc60-70. Ty jsou kvalitou na stejné úrovni jako subaru. ... trochu dražší, ale dobrý!
    KUGa a SCOUT sou opravdu to nejhorší, cos mohl vyjma Sangyongu vybrat..
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    KOC256: No, myslim, ze to jede fakt dobre. Nalozeny to asi nebude trhat asfalt, ale kroutak to ma slusny a do kopce akceleruje :).
    KOC256
    KOC256 --- ---
    COMMANCHE:
    a je to s tim zakladnim motorem 2,0D umerne zive. nechci rict ze to ma trhat asfalt na krizovatce ale jestli to jede do kopce i kdyz jsme umerne nalozeny a tak...
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    KOC256: Nezachazel bych tak daleko, abych tvrdil, ze skodovky jsou spatne. Jsou jine. Jsou vic evropske, mozna pohodlnejsi a maji vetsi kufry. Horsi je to z priplatkovou vybavou a samozrejme nemaji plnohodnotny AWD. A co se tyce staleho phonu vsech kol u Subaru, jak rika Cross, ocenis ho vsude. Vykon motoru se prenasi stale na obe napravy a v mistech, kde se jina auta utrhnou, Subaru jede jako pribite. Outback neni terenak a ackoliv je oplastovany a vysoky, neni staven do drsneho terenu. Ale i na silnici je s nim sranda, zvlast v zime. Obzvlast velkou radost mi dela, kdyz bez nejmensich problemu vyjedu do kopce po ledove silnici, zatimco ostatni auta se ani nehnou a klouzaji zpet.

    Co se tyce spotreby 2.0D, kolega ma uz dva roky dlouhodobe neco pres 7 litru, ale jede opravdu hodne agresivne. Pry by dokazal jet i za 6, ale udajne je to nuda :).
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    CROSS: já mám takovou spotřebu při totální kombinaci .. někdy jedu po městě podle předpisů a po dálnici 120 a jindy to peru co to dá, protože pospíchám a jde mi o minuty..
    CROSS
    CROSS --- ---
    K tomu počítači, u mě se liší průměr tak o půl litru (na poslední nádrži naměřil 6,8, výpočtem to vychází na 7,3).

    Koukám Forestr žere víc než OTB? Fakt je, že jezdim poslední dobou spíš svižně.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    KOC256: 5,4l kombinovaně s tím, že mám podezření, že počítač kecá tak o 10%, takže reálně jezdím za 6 - 6,5 litrů.

    Mám 7/2009, najeto 65 tis., zatím do toho leju jen naftu a chodím na pravidelný prohlídky.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    T_MAX:
    díky!
    No zajimala by me treba konkretni spotreba, a vubec provozni naklady za rok ve vazbe na to kolik rocne najezdis. jaky mas rok vyroby? Toto jsou konkretni cisla ktera nasledne mohu porovnat s necim co znam...
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    KOC256: jinak full time AWD využíváš i při normální jízdě - průjezdy zatáčkama jsou úplně o něčem jiným a to nemusíš jezdit jak Niki Lauda ..
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    KOC256: Pokud máš nějaký konkrétní dotazy, tak se ptej, já S-OTB 2,0D mám .. Recenzi ti tu vypisovat nebudu, na kokrétní dotazy odpovím :)

    Jinak nelze porovnávat AWD od Subaru a 4x4 od VW, nebo Fordu. VW a Ford mají 4x4 asi tak, jako že Tuzemák je Rum :)

    rozdíl mezi full time a part time AWD je hezky vidět například tady (ikdyž se jedná o volvo, ale systémy mají stejnou funkci).

    Subaru Outback versus Volvo XC70 - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=De0RstOO_iY
    KOC256
    KOC256 --- ---
    TOMYK:
    jo presne takovym komentarum jsem se chtel vyvarovat.
    TOMYK
    TOMYK --- ---
    KOC256: srovnávat škodovku a subaru. Sorry, troche out- škoda, simply never..
    CROSS
    CROSS --- ---
    KOC256: nemám Outbacka, mám Forester (diesel). I proto doporučuju zajít na Subaru fórum.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CROSS:
    mas outbacka? jak se da realne zajet dalnice pri jake rychlosti? a jak se jezdi mesto?
    CROSS
    CROSS --- ---
    KOC256: recenze - zajdi někam na fórum, třeba sem:
    SubaruFanClub.cz - Zobrazit téma - OUTBACK 2010
    http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=191

    Gumy – to se asi nebude zase tak moc lišit, hádám to všechno jde postavit v základu na nějakých 17", ale ukazatel nákladů na provoz to jistě je. Teď jsem kupoval zimní 225/55 R17 a vyšla mě jedna na cca pět tisíc.

    4x4 neni žrout paliva, to je pověra. Já taky jezdim většinu tras po silnici či přímo po dálnici, a svoje dojmy bych shrnul tak – dobrá trakce se hodí i na asfaltu, když sněží, prší a podobně, koneckonců i na suchu. Spotřebu ovlivní víc styl jízdy, než další diferenciál. Samo pokud nejde člověk extrémně po spotřebě, pak se počítá všechno, ale takovej nebude vybírat auto v této kategorii.

    Keyless entry jsem si taky myslel, že nemusim mít, ale je to super. Kór u Subaru – nevim, jak u současných generací, ale můj ročník 2007 měl normální masivní klíček zapalování (ne zaklápěcí jako třeba VW) a člověk sezná, že to neni pohodlné.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KROTITEL:
    nevím co básník svým příspěvkem chtěl říct

    CROSS:
    já nejsem zastáncem toho nekonečného dovýbírání vin. Akorat me pak sere ze z auta za 550k kc je najednou moloch za 900k kc :(. Takze to ze subik ma v "zakladu" vsechno za cenu "v zakladu" mi prijde super... jedinou zminku jsem nasel a tou je key free ze je za priplatek :) ale tak to je vec bez ktere se obejdu...

    asi zalezi na pouziti. pokud budu travit 97% casu na cestach tak 4x4 bude spise jen zrout paliva ne (pocit neznalce)?

    CROSS:
    To asi jo. Jakoze na KUGU neo SCOUTA jsem se porad nemohl rozhybat ale jak vidim toho OUTBACKa tak přemýšlím no... :o)

    ---

    Jeste si zkusim najit neco o realnem provozu. Nejakou recenzi... Podivat se za kolik sezenu gumy, kolik bude stat pojistka, atd. To jsou taky zajimave ukazatele...
    CROSS
    CROSS --- ---
    CROSS: abych se doplnil, ceny teď nesleduju, vzhledem k tomu, že jsem koupil auto v listopadu, ale není nic divného, když prodejci zlevní loňské skladové zásoby. Řekl bych, že je skoro ideální doba na nákup. :-]
    CROSS
    CROSS --- ---
    KOC256: nejsem si jist, na co se přesně ptáš, ale výbava popsaná v prospektu v tom autě vždycky je. :-] Obvykle se to pokládá za nevýhodu (?!) japonských aut – výbava v několika balíčcích, žádné přiobjednávání toho či onoho, ale sám to beru spíš jako plus (znám ale lidi, které baví si to vybírat z rozsáhlých seznamů třeba u koncernu).

    U Outbacku jsem to nezkoumal, ale u Foresteru jsem zkoušel třeba Škodovku nakonfigurovat několikrát (jako argument do debaty, nikdy jsem neuvažoval o pořízení) a vždycky mi vyšla dráž i přes nižší startovací cenu. Je to normální.

    Spotřeba u jakého „velkého” motoru – 2.0 D? Ta asi nepřekvapí, ale podle toho, co píšou majitelé, ani benzínové třílitry nejsou nějaké drama.

    Jinak ke Škodovce a Fordu – jejich systém pohonu všech kol se se Subaru nemůže měřit, ale samo ne pro každého je to klíčový parametr. Osobně sdílím názor pána, kterému jsem prodal svůj přechozí Forester – když u Octavie sepne 4x4, už je pozdě. :-]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam