• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: to žádnýmu autu. Když jsem ještě měl Nivu... první majitel měl i vlastní jámu, garáž, furt o to pečoval, olej každejch 5-7k, okna v elektrice, 6 repráků, CD changer, přídavný světla, zvuková izolace, prostě po 4 letech leštěnka. Já jsem s tim parkoval na ulici v hromadě sněhu, myl jsem to jen pokaždý v servisu (ok, tam jsem měnil olej 2x ročně nejpozdějc po 10k), lil jsem do toho benzín a hotovo. Za 3 roky byla pomalu na odpis. (Ale je možný, že to je prostě vlastnost nivy ;-])

    JESSE_MORENO: s tim olejem záleží na způsobu použití. Jako určitě neškodí měnit častějc, ale pokud to člověk nějak extra netýrá, dodržování předepsanýho servisního intervalu bych se nebál, resp. nemám výčitky.
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    CROSS: no takhle to mel nastaveny ten servisak co to delal minulemu majiteli (a pak auto sam pul roku vlastnil nez mi ho prodal) a kdyz jsem to konzultoval na subaru fan clubu tak souhlasili ze subarum je dobry davat olej v tech kratsich intervalech radeji nez v tech 15ti tisicovych...

    Jinak diky za pochvalu, ja k tomu autu pristupuju podstatne pragmaticteji, aby se mi to libilo muselo by to bejt 2003 s tema trojuhelnikovejma zadnima svetlama, tohle co mam povazuju za velmi neutralni a zaroven jsem rad ze nemam ten model pred faceliftem zadnich svetel kterej si nemuzu pomoct vypada jak hodne osklivy kacatko zezadu :o)))
    CROSS
    CROSS --- ---
    JESSE_MORENO: pěknej (jako každej Forester ;-])
    Jak to myslíš prase s olejem na 10500 km, nevypadla ti tam nula? Nebo to má 10k interval?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    IKSIK: nene uplne jsem na tendle klub zapomnel... naposled jsem tu blouzinil o subaru cca rok a pul zpet a kdyz jsem si ho konecne ted v prosinci koupil tak jsem se chlubil jen ve fotkach aut...



    rv. 2001, 92kw, jsem prase na oleji mam najeto uz 10500km, prdly mi manzety u prevodovky na prednich poloosach cca pred tremi tydny a porad na tom jezdim a nemam cas to dat dokupy, od koupe vim ze mam zkrouceny predni kotouce a mam je vymenit a ze nejakej chytrak vymenil na prdeli mrtvy samonivelacni tlumice za obycejny ale uz tam nedal ty silnejsi pruziny takze to trochu sedi na zadku... ehm, pak ty rozvody co uz jsem tu zminoval, budik jsem doted nerozebral a neprepajel tam ty kontakty takze nevim kolik je a cumim porad na mobil, uz cca dva tydny beham po kramech a shanim dvouvlaknovou zarovku do zadni pozicky/brzdovky a vsichni na me koukaj jak na tele.... a cas od casu mi poblikava check engine ale to je prej normalni, mam si koupit diagnostiku a vyblikat to ale na toj sem taky nemel uplne cas :o)))

    Jo a asi pred tydnem mi nekde trochu prdl vyfuk takze ted jeste delam zvuky jak stara plechovka....



    Ale jinak je to super auto, miluju ho a hned jak budou love a cas tak to vsechno poresim! :o)))
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: Už ses tady pochlubil s fotkou?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    IKSIK: tak to jsem rad! o duvod vic zustat u znacky! :o)))
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: Prostě je ten spalovací prostor udělanej tak, že se ventily s pístama nepotkaj. Když jsem měnil rozvody, tak jsem to taky zkoušel. Dal jsem jeden píst do HÚ a vačkou jsem mohl točit jak jsem chtěl. Těžko říct, co by to udělalo kdyby ten řemen rupnul ve vysokejch otáčkách, ale teoreticky by ten motor měl jenom chcípnout a po výměně řemenu by měl zase jet. To už jsem ale radši nezkoušel. :)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    IKSIK: uz mi to nekdo jednou asi vysvetloval ale zapomnel jsem to ... jak je to mozny? ;o) to i v pripade ze by prask se nic nedeje? udela to hroznej zvuk a chcipne nebo co?
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: Neměl by.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    AXTHEB: Vodící a napínací kladky 40Nm, kladky na vačkách 80Nm(ale s těma se jenom pootáčí) a hlavní kladka na klikovce 110Nm.
    A potřebuješ velkej svěrák nebo aspoň malej lis na zmáčknutí napínacího pístu.


    2-03_Engine.pdf (2802356 B)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    AXTHEB: a zadnej fatal nasledek nebyl jo?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Veselá historka z natáčení: Do motoru se mi dostal nějakej binec, možná se uvolnil někde nějakej jinak nepotřebnej šroubek. Následkem toho poskočil klíňák od klimatizace, prodřel kryt od rozvodů a kus se ho do těch rozvodů nastrouhal. Prozatimní výsledek je, že na jedný straně byl řemen přeskočenej o 3 zuby.
    IKSIK: Prosimtě jaký sou potřebný momenty na utahování? ;)
    CROSS
    CROSS --- ---
    T_MAX: podle mýho má TOMYK rv 2007, stejnej jako byl můj, akorát AT, proto se ptám.

    Na novým Forestrovi mám psaný oboje a jelikož stál na 17" (Limited ;-]) držim se jich.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    CROSS: asi záleží kterej rok, ne? Nebo já teda nevim, ale na starým OTB jsem měl 16" a na tomdle mám 17" ..
    CROSS
    CROSS --- ---
    TOMYK: nevim, ale zvědavost mi nedá - 17" jsou na to psaný? Já jsem měl na SG zapsaný jenom 16".
    TOMYK
    TOMYK --- ---
    Kucí, rád bych se hnal nová litá kola, rozměr 17 na svého forestra. Ideálně originál Subaru. Nevíte o něčem?
    4PTO
    4PTO --- ---
    blik z valašky a jdu spat

    RUFF23
    RUFF23 --- ---
    CROSS: njn mě to taky moc neoslovilo :) jakože človek + 4 kopyta = AWD :)

    Tady je galérka už polepené rezy: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150674202888400.420253.264962988399&type=1
    CROSS
    CROSS --- ---
    RUFF23: jelikož se pohybuju v marketingu, dovedu si představit, jak na toho kentaura přišli (teda pro Japonce mi to moc typický nepřijde), ale zdá se mi to trošku přitažený za vlasy. Asi pustili kreativce trochu moc z řetězu. ;-]

    Když jsem to viděl viset nad stánkem Subaru, první co mě napadlo bylo, že se někdo splet ;-]

    Ale ta barevná kombinace je pěkná. Ne že by modrá byla okoukaná, ale beztak do modrý laděj BRZ.
    RUFF23
    RUFF23 --- ---
    CROSS: Je to kentaur viz. info / vysvetleni zde: http://www.rallylife.cz/valaska-2012-stajf

    Oslava 40 let AWD
    CROSS
    CROSS --- ---
    4PTO: zajímavej design, nějakej marketingovej přesun od modrýho STI k ambicióznímu oranžovýmu XV?

    A co maj s tim střelcem / kentaurem / WTF, toho jsem si všim na veletrhu taky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam