• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    RUFF23
    RUFF23 --- ---
    TOMYK: osobně bych šel do 16", s 17"budes mít (kor u nás) tvrdší svezení, nehledě na to, že guma na 17" je dražší. Taky si zvýšíš valivý odpor, ale tak to je jasné. 17" bude vypadat na autě o chlup líp, ale praktičtější nebude.

    Ja mám 16" na Forestrovi - je to original SUBARU, ale myslím, že dnes je na trhu fakt z čeho vybírat a najdeš i lepší model za lepší peníz...

    TOMYK
    TOMYK --- ---
    4PTO: Díky!
    Cross: pošlu
    jinak je to psaný jen ve velkym TP, takže namátková kontrola nezjistí nic, pojišťovna už horší..STK přezout a jedině v zimákách:-)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: A abych odpověděl na tu otázku s homokloubama: Já to poznal tak, že při rozjezdu do zatáčky mi tam něco klapalo s frekvencí podle rychlosti. Když jsem jel rovně, tak nebyl problém. A pak jsem zjistil, že jedna manžeta je prasklá a uvnitř nalepený zrnka písku. Tak jsem ho radši vyměnil. A po rozborce jsem koukal, jak jsou ty kuličky krásně ohlodaný. Můžu vyfotit. Ještě je mám schovaný v garáži. A když už to bylo všechno venku, tak jsem radši vyměnil i ten druhej kloub a všechny manžety. A mám klid. Ony ty součástky na tyhle auta nejsou zas tak drahý, aby mě to zruinovalo. To mě dřív oškubou moje dvě dcery a manželka. Hlavně na to nemám čas, takže když už se k tomu dostanu, tak to vezmu z jedný vody na čisto. :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: Já tam mám tyhle klouby. Byly i s manžetama a tubou vazelíny.
    Homokinetický kloub SUBARU (2205563464) - Aukro - největší obchodní portál
    http://aukro.cz/homokineticky-kloub-subaru-i2205563464.html
    Vnitřní manžety jsem koupil u Automedika nějaký obyčejný. A taky byly i s vazelínou.
    Radši jsem to všechno opatlal grafitovou vazelínou, kdybych to náhodou musel znova rozebírat, tak aby to už nebyl problém.
    Kuláky stojej nějaký tři stovky kus. Na jejich demontáž jsem nakonec použil velkej šroubovák a kladivo. Žádnej stahovák mi nepomohl.
    Ono se to všechno dá udělat i na ulici, ale musíš mít po ruce všechny součástky a vercajk.
    A chce to momenťák. Zvlášť na těch nápravách se mi vyplatil. Některý věci se tam nedaj dotáhnout jen tak s citem. Musíš věřit příručce a utáhnout to všechno pořádně i když už si řikáš, že něco urveš.
    Kde to máš, že bych se přijel kouknout. ;-)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    a jeste k tem manzetam... ma smysl kupovat nejaky ty drazsi (dvojnasobne misto dvou set stojej ctyri stovky jedna) z termoplastu?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    IKSIK:
    IKSIK:

    libi se mi tvuj styl a rekl bych ze jsem asi magor jako ty... problem je ze ty jak rikas mas aspon tu garaz a asi i trochu vic vybaveni... ja mam na pomery amatera docela dost naradi ale jeste to neni to co bych si predstavoval, 3/4 mam ale jak rikas, je to minimum s cim bych na tyhle veci sel a radeji rovnou palcovku ale tu jeste prave nemam... dalsi vec je ze momentalne ani nemam nejakej vhodnej cajk na ty kulace a kdyz o nich tak mluvis tak si uvedomuju ze cas od casu uz slysim trochu loupnuti takze musej stopro taky ven a tam uz je to uplne v haji to delat na zahrade bez poradneho lisu nebo aspon sveraku... kotouce, bubny, oleje, filtry, to vsechno si ted muzu sam v pohode... po tom co jsi mi tu rikal o tech rozvodech tak asi s nekym sikovnym k ruce bych si na ne tady taky uz troufl ale tohodle se ted fakt bojim ze by to byl moc velkej pank a nasledky ktere by to mohlo mit kdybych to dokurvil jsou pro me prilis velke riziko...

    jeste se zeptam, napada tebe nebo nekoho dalsiho jak zjistit ze jsou ty homoklouby pred smrti? kdybych to totiz delal sam tak to neresim a proste vymenim manzetu a budu cekat co se stane... kdyz za to ale nekomu budu platit, bojim se situace kdy mu dam za praci ktera je prakticky stejna, za pul roku se ozvou homokinetaky a mi z toho jebne ze se to bude delat cely znova :o) koukal jsem ze sada stoji 1900 s moji slevou u stangla coz se mi ted teda vubec nechce ale pokud bych dokazal zjistit a zjistil ze jsou kousek pred smrti tak to radeji udelam hned nez dvakrat...
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: Jo a tlumič jít ven nemusí. Jenom je potřeba odšroubovat tu velkou matici v náboji a kulovej čep dole na rameni. Pak se celá ta těhlice i s tlumičem dá odklonit tak, že můžeš vysunout vnější konec poloosy, pokud tam není tak zatuhlej jako ten můj. Ten vnitřní je pak už brnkačka. Na tý impreze, se kterou jsem pomáhal tomu klukovi, to šlo celkem dobře.
    A ještě doporučuju koupit hned při tom i ty kuláky. Zas tak moc nestojej a pokaždý jsem je zničil i když jsem použil jeden takovej hezkej "stahovák kulových čepů".
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: Ono s tím zas tak moc práce není. Já to rozebíral u sebe v garáži a skládal jsem to doma na kuchyňským stole. Největší problém byl drážkovanej hřídel vnějšího homokloubu, kterej byl zarezlej do náboje. To jsem musel odvézt známýmu do servisu, aby to vyrval za pomoci lisu. Byl docela div, že to vydržela ta těhlice. Na Fabiích se jim prej stává, že rozlomí těhlici a homokloub v ní zůstane. :) Možná by pomohlo to ohřát v troubě, těžko říct. Ale pak už to byla sranda.
    A je potřeba ořech 32 na minimálně 3/4" čtyřhranu. Ukroucenej 1/2" čtyřhran mám v kanclu na stole jako památku. :)
    Jestli nejsi magor jako já, tak to radši dej do toho servisu. ;)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    IKSIK:
    IKSIK:

    jj to je ono, ja to nejak asi pochopil tak ze to navliknu z boku na poloosu a pritahnu k prevodovce, takze to jsem byl prilis optimista a stejne to musi ven? no jestli musi tlumic pryc atd. tak pak je to fakt asi blbost to je fakt...

    Uf no tos me uplne nepotesil... to vidim tak ze to snad asi zavezu radeji do servisu, v tech mejch podminkach se bojim ze bych to stejne nebyl schopen vymenit v nejake pozadovane cistote...
    CROSS
    CROSS --- ---
    TOMYK: no mně to vadit nebude. ;-] Otázka je, kdo tě pak bude popotahovat - přinejmenším STK, policajti při náhodný kontrole, pojišťovna při nějaký havárii. Zápisy jiných rozměrů kol do TP se řeší v různých diskusích co chvíli.

    17" by tomu asi slušely - koneckonců kdo ví, co to bylo obutýho na Foresteru STI, kterýho Evropani záviděli Japoncům, to byl určitě nějakej brutální rozměr. Jestli to zlepší jízdní vlastnosti, těžko říct, s českými silnicemi.

    Až to dořešíš, dodej foto. :-]
    TOMYK
    TOMYK --- ---
    CROSS: no, je pravda, že tam psaný jsou jenom 16ky.. v TP.. ale 17 by tomu slušely.. Si myslim, že nevadí.Co?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IKSIK: Dik
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Jo takhle...nemusí se sundavat kloub. Přes něj se to přetáhne i ten úzkej konec, protože je to hodně pružný. Poloosy ale, imho, musej ven a ten binec v kloubech stejně zůstane. To mi přijde dost na prd.
    Když už bys měl poloosy dole, tak není nic snažšího než ty vnitřní klouby sundat a aspoň trochu umejt. S vnějšíma je to těžší. Ty jsem měnil na svým autě a musel jsem je rozřezat flexou na tři půlky, abych se jich zbavil a mohl dát nový.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO:
    Tohle?
    http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=1791051&path[]=1791052&path[]=1791094&path[]=1791369&path[]=1793331&path[]=1799909&product=153106
    Přiznám se, že ani nevim jak to funguje. To jako necháš všechen ten písek a bláto v kloubu a přikryješ to novou manžetou? Nebo jak to uděláš, abys nemusel sundavat poloosy?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    CROSS: kazdej den 500 metru hrbolaty "polnacky" dvakrat a netaham nic... auto jezdi vetsinou jen s dvema pasazerama bez zateze, jednou tydne vetsi nakup ve vzdalenosti 15km.... asi cajk no ale tak radsi z toho mam preventivne blbej pocit a pak vlastne vymenim vcas nez abych na to sral a nakonec menil v 17kkm :o)))
    CROSS
    CROSS --- ---
    JESSE_MORENO: myslim, že pro tuhle generaci je taky 15 tisíc. Způsobem použití myslim spíš věci jako tahání přívěsu, častej pohyb v terénu a podobně. Co píšeš je podle mě docela nenáročnej provoz (mám to dost podobně).
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    IKSIK: vim vim, a utikat tomu nemuzu, denne dojizdim 35 do prace a 35 zpet takze si nemuzu dovolit to auto oddelat... jen proste to nekdy nejde hned no :o)

    ted uz je tepleji takze aspon muzu nektery veci udelat sam na zahrade... ale popravde s tema manzetama se mi moc v prachu dealt nechce, kdybych aspon sehnal ty prevlikaci kvuli kterym nemusej ty poloosy ven... ale co jsem zatim koukal tak vyprodano vsude...


    Kdybyste nekdo meli typ kde je sehnat (stangle nema, kelly taky ne) tak budu rad


    CROSS: tezko rict ja se neumim moc hodnotit :o) nekdy tomu trochu prislapnu ale pravda velmi vyjmecne a taky velmi kratce (ostre projeta zatacka a pak treba kilak svizneji), do prace po dalnici jezdim 90 - 110, do Brna po dalnici jezdim 100 - 120, mesto jezdim stabilnich 60 na 4ku a tempomat :o)

    ted ani nevim co je ten servisni interval, 15kkm?
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: to žádnýmu autu. Když jsem ještě měl Nivu... první majitel měl i vlastní jámu, garáž, furt o to pečoval, olej každejch 5-7k, okna v elektrice, 6 repráků, CD changer, přídavný světla, zvuková izolace, prostě po 4 letech leštěnka. Já jsem s tim parkoval na ulici v hromadě sněhu, myl jsem to jen pokaždý v servisu (ok, tam jsem měnil olej 2x ročně nejpozdějc po 10k), lil jsem do toho benzín a hotovo. Za 3 roky byla pomalu na odpis. (Ale je možný, že to je prostě vlastnost nivy ;-])

    JESSE_MORENO: s tim olejem záleží na způsobu použití. Jako určitě neškodí měnit častějc, ale pokud to člověk nějak extra netýrá, dodržování předepsanýho servisního intervalu bych se nebál, resp. nemám výčitky.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Pěknej, no. Víc péče by mu ale neškodilo. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam