JULIAN: Přinejmenším v kombinaci Jaya+Neheb+jeho trample to celý funguje fakt prapodivně. Útočil jsem s Nehebem a počítal jsem s tím, že když mu předhodí všechny blockery, což udělal, s toughness 3-1-1, tak že je to všechny zabije 1 bonusový dmg od posledního blockera v pořadí přeteče do soupeře jako trample. Jenže nepřeteklo vůbec nic. Tak jsem se podíval na oracle u Jayi a tam se píše, že vlastně každý z těch blockerů dostal o 1 víc, tedy 4-2-2, ale ani bodík tramplu. Je to sice v souladu s tím, jak jsou nastavená pravidla, ale přijde mi to nelogický a neintuitivní, zejména v kombinaci s tramplem. Podobně jako že můžeš Shield při tramplu obejít, i v případě jediného blockera. Shield fakticky staví tyhle dvě věty z pravidel o tramplu do protikladu:
When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that's being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that's actually dealt (tj. Shield nemusíš při udělování dmg brát v potaz).
The attacking creature's controller need not assign lethal damage to all those blocking creatures but in that case can't assign any damage to the player or planeswalker it's attacking (tj. můžeš kašlat na Shield a blocker může přežít, nicméně v rozporu s druhou částí věty můžeš přetramplovat do hráče).
Ono je na tom možná nejvíc matoucí to slovíčko lethal, spíš by to mělo být formulované tak, že musíš přidělit tolik dmg, kolik je stávající toughness potvory, než přistoupíš k dalšímu blockerovi. Protože u indestructible blockera není lethal žádná dmg, a přesto po naplnění jeho toughness můžeš přejít k dalšímu blockerovi nebo do tramplu.