• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    spoiler - klikni sem


    PROMO KODY DO MTG ARENA NA NASTENCE

    ODKAZY NA ZAJIMAVE ZDROJE INFORMACI O MTG NA HOME

    Jestli chces neco sehnat / prodat / vymenit, tak ses tu spatne a nasleduj odkaz nize.

    [ MAGIC THE GATHERING: Nákup / Prodej / Výměna ]

    Zajimaji te storyline? Chtel by sis precist pozadi jednotlivych sad? Pokracuj prosim ZDE

    NYX MtG Arena IDs na NÁSTĚNCE
    rozbalit záhlaví
    NECRO_BUTCHER
    NECRO_BUTCHER --- ---
    KUTAS:
    JULIAN:
    já osobně: https://mtgadecks.net/
    doporučení kamaráda: https://aetherhub.com

    export funkci jsem po chvíli debilingu taky pochopil.. doporučuji.. :-)
    MATHES
    MATHES --- ---
    KUTAS: ja to nemyslel jako trolling. ja realne hledam "mtg arena decklists" s kazdym novym setem, protoze vsechny zavedeny stranky to berou z vysledku turnaju, ktery proste s novou sadou jeste nejsou a tyhle decky se objevujou pokazdy na jinym miste.
    YETTY
    YETTY --- ---
    KUTAS: mtgtop8.com
    MATHES
    MATHES --- ---
    KUTAS: google:)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Kde čerpáte decklisty do Areny?
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    MTG Arena is temporarily suspending players for clicking on the Mastery Pass cat | Dot Esports
    https://dotesports.com/...n-cat?fbclid=IwAR0i6EafSmmtsYCAEWEwdlJcx06ke23kiMwd_tgJqNxULCAuTwnWykeeSYM
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    MATHES: ale on to chape, jen mu to prijde dementni, ze bez deathtouche nemuze do potvory dat 4 dmg tak aby to jaya dorazila na 5.
    MATHES
    MATHES --- ---
    a kdyz se vratime k puvodni otazce s Jayou, tak tam jde o ten wording. funguje to presne tak jak je to napsany, nemas duvod protramplovat, protoze to +1 nemaj tvoje bytosti a spelly, ale ten samotnej dmg, kterej delaj a nema to nic spolecnyho s combat dmg, dokud nedas dmg do hrace, protoze pak vznika ten cervenej dmg, kterej "se prihlasi" o svuj +1 bonus
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: pokud mas 5/5 bytost, ktera ma na sobe Shield of realm a ja mam tohodle vaska, kteryho bloknes a ja mu dam nejakym zpusobem trample, tak mam nekolik moznosti jak to vyresit

    a) 1 dmg do blockera 4 dmg do tebe (assignuju lethal dmg, to, ze se pak vypreventuje, neni momentalne relevantni)
    b) 2 dmg do blockera 3 dmg do tebe (2 dmg se vypreventi, muj vasek umre, tvuj zustane na stole)
    c) 3 dmg do blockera 2 dmg do tebe (bytosti se vymeni + protrampluju za 2)
    d) 4 dmg do blockera 1 dmg do tebe
    e) 5 dmg do blockera

    all clear now?:)

    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    JULIAN: Přinejmenším v kombinaci Jaya+Neheb+jeho trample to celý funguje fakt prapodivně. Útočil jsem s Nehebem a počítal jsem s tím, že když mu předhodí všechny blockery, což udělal, s toughness 3-1-1, tak že je to všechny zabije 1 bonusový dmg od posledního blockera v pořadí přeteče do soupeře jako trample. Jenže nepřeteklo vůbec nic. Tak jsem se podíval na oracle u Jayi a tam se píše, že vlastně každý z těch blockerů dostal o 1 víc, tedy 4-2-2, ale ani bodík tramplu. Je to sice v souladu s tím, jak jsou nastavená pravidla, ale přijde mi to nelogický a neintuitivní, zejména v kombinaci s tramplem. Podobně jako že můžeš Shield při tramplu obejít, i v případě jediného blockera. Shield fakticky staví tyhle dvě věty z pravidel o tramplu do protikladu:

    When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that's being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that's actually dealt (tj. Shield nemusíš při udělování dmg brát v potaz).
    The attacking creature's controller need not assign lethal damage to all those blocking creatures but in that case can't assign any damage to the player or planeswalker it's attacking (tj. můžeš kašlat na Shield a blocker může přežít, nicméně v rozporu s druhou částí věty můžeš přetramplovat do hráče).

    Ono je na tom možná nejvíc matoucí to slovíčko lethal, spíš by to mělo být formulované tak, že musíš přidělit tolik dmg, kolik je stávající toughness potvory, než přistoupíš k dalšímu blockerovi. Protože u indestructible blockera není lethal žádná dmg, a přesto po naplnění jeho toughness můžeš přejít k dalšímu blockerovi nebo do tramplu.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    MATEEJ: to by ale museli predelat jak funguje Trample napriklad. a ovlivnilo by to zas dalsi veci. ve vysledku je to jedno, spis ta Jaya je spatne nadesignovana prave proto ze ve vetsine pripadu moc nefunguje.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    JULIAN: Souhlas, je to stejná situace se stejným pravidlovým mechanismem, který tě ale v jednom případě nutí dát o 1 víc dmg, než je zapotřebí jako lethal, a v druhém případě nenutí (ať už má útočník deathtouch nebo ne). V případě Shieldu můžeš tomu blockerovi assignovat o 2 víc (protože to můžeš vždycky), tj. dovolí ti to vzít ohled na určitý další efekt, zatímco s Jayou ne.

    Chápu, že je to takhle zavedený už desetiletí, ale přijde mi, že to pravidlo je nelogický, nesystematický.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    MATEEJ: no to je ale prave stejna situace, udelujes to combat zraneni uplne stejne, bez ohledu na jakekoliv dalsi efekty
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Ok, máš pravdu, ten vytučněnej text se týkal abilit ovlivňujících výši damage, ne její kvalitu.

    Nicméně druhá část tvého tvrzení je sporná. V mnou popisovaném případě

    lethal dmg = blocker's toughness - 1

    a imho není nic, co by to ve hře mohlo změnil, s výjimkou věcí, jako je Shield of the Realm, ale ten zneguje i deathtouch (do 2 dmg).

    Ale s tím Shield of the Realm je to vlastně stejná situace jako s Jayou - obojí nevyhnutelně ovlivňuje letalitu zranění (pokud se nepletu, ani jeden z těch permanentů nelze po určení pořadí blockerů a přidělení dmg odstranit), nicméně s Jayou musíš do blockera narvat dmg ve výši jeho toughness, zatímco do blockera se Shieldem můžeš narvat jenom 1 dmg, i když ho to nezabije, a přejít k dalším.
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: deathtouch nepredstavuje vyjimku - musis vzdy udelit lethal dmg. pokud bytost nema DT, tak lethal dmg = tougness potvory (pripadne snizena o nejaky predchozi dmg, ktery mohl byt udelen pred combat dmg). pokud bytost ma DT, pak lethal dmg = 1, protoze to proste staci:)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    ICARUS: Ok, teď už to je jasný (i když nespravedlivý :-) ).

    Přičemž deathtouch představuje něco jako výjimku, vůbec se neřeší v kapitole 510. Combat Damage Step, ale až v kapitole 702.2. Deathtouch, konkrétně 702.2c "Any nonzero amount of combat damage assigned to a creature by a source with deathtouch is considered to be lethal damage for the purposes of determining if a proposed combat damage assignmentis valid, regardless of that creature’s toughness. See rules 510.1c–d."
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    MATEEJ: Jasny, nejsme ve pri, mym cilem je, abys tem pravidlum rozumel :) Ale ano, je to tak, jak pises.

    510.1c A blocked creature assigns its combat damage to the creatures blocking it. If no creatures are currently blocking it (if, for example, they were destroyed or removed from combat), it assigns no combat damage. If exactly one creature is blocking it, it assigns all its combat damage to that creature. If two or more creatures are blocking it, it assigns its combat damage to those creatures according to the damage assignment order announced for it. This may allow the blocked creature to divide its combat damage. However, it can’t assign combat damage to a creature that’s blocking it unless, when combat damage assignments are complete, each creature that precedes that blocking creature in its order is assigned lethal damage. When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that’s being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that’s actually dealt. An amount of damage that’s greater than a creature’s lethal damage may be assigned to it.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    ICARUS: Abych nebyl špatně pochopen - já se nepřu, protože přesně takhle ten block v MTGA proběhl a je to zjevně v souladu s pravidly, jenom těm pravidlům pořád nerozumím.

    Já měl za to, že v okamžiku kdy assignuji damage, ji i uděluji (tj. že obojí se odehraje v combat damage fázi) - pokud se nepletu, mezi rozdělením dmg mezi blockery a jejím udělení už není možnost ničím reagovat.
    Ale zjevně to není současně, protože když assignuji dmg tak se ta bonusová dmg, která se projevuje při jejím udělení (deal), ještě neobjevuje.

    ("if red source would deal damage to a permanent or player, it deals that much damage plus 1 to that permanent or player instead")

    Nebo ještě jinak - deathtouch potvora s power 3 zabije 3 blockery tím, že každému assignuješ a udělíš jenom 1 dmg, protože už ta 1 dmg je lethal, což je podmínka pro to, abys mohl assignovat dalšímu blockerovi. Ale v té situaci s Nehebem a Jayou to udělat nemůžeš, i přesto, že 2 dmg potvoře s toughness 3 jsou tady nevyhnutelně lethal (a ten bonusovej dmg dostane přesně ve chvíli, kdy dostane dmg od Neheba, není to žádný instatní doťuknutí).
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    MATEEJ: Nejsou to mikrofaze, poradi urcovani blokeru se deje ve fazi deklarace blokeru a to po te, co druhy hrac urci blokery. Tady se jen urci poradi. Az ve fazi combat damage se urci skutecny pocet damage do konkretnich potvor. Zde zase plati, ze se musi potvory zabijet v poradi urcenem v prechozi fazi.

    Ale zpatky k tvymu prikladu - Neheb ma 5 power, souper ho zablokoval potvorama, co mely v souctu 5 toughness -> neheb musi "utratit" vsechnu power na zabiti blokeru (respektive prideleni minimalne lethal damage), Jaya se tu vubec neresi. Trample funguje tak, ze muzes nejakou "extra" damage ktera ti zbyde po pozabijeni blokeru pridelit do hrace, jenze tady prave zadnou extra damage nemas.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    JULIAN: Takže pravidla rozlišují dvě mikrofáze, assign dmg a deal dmg? V té první musíš přidělit tolik, abys zabil, ale bonusová damage od Jayi přiskočí až v té druhé?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ASYD: ale zase jen vizuály, ne?
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    JULIAN: Nicmene je mozne pridelit nejake potvore vice damage, nez je jeji aktualni toughness. Typicky priklad je, kdyz utocis 4/4 do dvou 1/1 devilu, kteri daji 1 dmg, kdyz umrou - v pripade doublebloku das jednomu devilovi vsechny 4 dmg, aby ten druhy neumrel a tvoje potvora tak prezila.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    MATEEJ: pridelovat damage musis vzdy tak, aby jsi je zabil, nez muzes dat damage dalsim. Tj pokud nemas deathtouch a on blokuje dvema 3/3/ potvorama, tak musis te prvni dat 3 damage te prvni nez muzes dat te druhe. to neni o full control modu ale o mtg pravidlech.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Dotaz: můžu v MTG Arena jít do nějakýho full control módu při rozdělování damage několikanásobným blockerům? A pokud ano, můžu jim assignovat o 1 méně?

    Příklad ze života: Měl jsem na stole Jayu a útočil jsem Nehebem championem. Vykryl to potvorama, co měly celkovou toughness 5, on je zabil a vůbec nepřetramploval. Já počítal, že přetrampluje za bonusový 1 přes posledního blockera, ale to jsem se spletl, protože (podle oracle) se jeho damage rozdělí a pak se každému blockerovi přidá 1 damage - ale ten se u každého blockera jakoby ztratí, nepřechází do tramplu. Dalo by se tedy v nějakém full control módu (pokud v této fázi vůbec je) přidělit každému blockerovi o 1 méně (s výjimkou těch, co mají 1 toughness) a dostat se tak k trample damage, ke které by ještě přiskočila 1 bonusová od Jayi?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam