• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    WRATA: Mám (i když checkbox v menu je asi rozbitej, jakoby nedrží zaškrtnutej), ale mám pocit, že dřív full control držel zapnutej pořád, dokud jsi ho nevypnul. Ale možná se pletu.
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATEEJ: Hlavne si zaskrtni v gameplay menu "Show phases" pak je totiz jasne videt v jake fazi kola kdo zrovna je a hlavne se tam da bez problemu da nastavit stopka takze tyhle veci pak nemissnes
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: jo, konečně se mi podařilo stisknout Ctrl včas
    MATHES
    MATHES --- ---
    zatimco ve svym kole to udelas normalne v 2. main fazi, protoze ti hra normalne pauzu ve svym end stepu ani nenabidne
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: nejsem si jistej, ale imho je to default setting areny. na tyhle "advanced" triky potrebujes full control, abys dostal prioritu na konci souperovi 2. main faze, jinak ji standardne dostanes az v end stepu
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: To jsem tak nějak vydedukoval, ale děkuji za potvrzení. V tom případě mě zaráží to, že tlačítko na ukončení soupeřova kola funguje jinak než tlačítko na ukončení tvého kola. Proč to tak je? A v papíru to funguje stejně, jako že když soupeř v druhé main nic nedělá, tak nemáš šanci zahrát instant efect před začátkem jeho end stepu?

    Dělal jsem to v tuto chvíli. Proběhne úvodní trigger Liesy, efekty Fleshtakerů, pak kliknu na End Turn a zjevně přejdu do beginning of end step, protože potvora jde hned do ruky.

    vow-51-chill-of-the-grave

    Zatímco když to udělám v tuhle chvíli v soupeřově kole, tak už je pozdě, podle všeho jsem v tomto okamžiku už v end stepu, ne před ním. (Což naznačuje i rozdílný wording těch malých šedých nápisů pod tlačítkem. Jenom nechápu, proč to je udělané rozdílně.)

    vow-26-nurturing-presence
    MATHES
    MATHES --- ---
    Konec kola je velmi tezko zpracovatelnej udaj. Co je presne konec kola? Protoze pokud to ve svym kole "stihnes", tak si to nedelal v end stepu, ale hadam, ze spis ve 2. main fazi.

    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: Kdyz delas na konci souperova kola cokoliv, tak to delas v end stepu. Delayed trigger jasne rika, ze kdyz se splni podminka, tak se akce stane "na zacatku end stepu".

    Takze pokud v prubehu end stepu delas cokoliv, tak fakt nemuzes cekat, ze stihnes trigger, kterej byl na zacatku faze, ve ktery to delas:)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Hm, trochu mě zlobí Liesa. Čím to, že když sacnu svou potvoru na konci soupeřova kola, že se mi jde do ruky až na konci mého? (Když ji sacnu během combatu v soupeřově kole, tak se mi vrátí do ruky na konci soupeřova kola. Když ji sacnu na konci mého kola, tak se mi vrátí do ruky ihned.)

    Je to tím, že oranžové tlačítko My Turn na konci soupeřova kola označuje konec end stepu (takže přeskakuje začátek end stepu), zatímco oranžové tlačítko End Turn na konci mého kola označuje teprve přechod do end stepu, takže včetně začátku end stepu?

    (Zkoušel jsem si proti Sparkymu vynutit si v jeho druhé main phase full control, ale nějak se mi to nedaří.)

    i5f1511-690
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    ASYD: Tak to ti závidím.
    ASYD
    ASYD --- ---
    BURKHAR: Zadne karty z alchemy jsem nepotkal... uz vubec ne nake op kokotiny
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    ASYD: Tak ona to není hysterie, to je spíš o tom, že některý Alchemy karty jsou prostě tak přestřelený, že kurvěj u HB metu. Čili i když ti je nějaká Alchemy úplně ukradená, nutí tě to si pro kompetetivní balík některý ty hnusy pořídit taky, jinak ostrouháš.
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Jako dřív byla Arena i pro lidi co hrají MTG na papíře. Teď mi příjde, že se to začne cílit jen na lidi co to hrajou digitálně (jako kdo by si chtěl pomatovat a řešit, jestli hraje zrovna Omnatha za 4 nebo za 5 nebo jestli level up u Wizard Class je za 3 nebo 5 man)

    Příjde mi to trochu divný, protože kdybych to vzal čistě digital only, tak MTG zase tak dobrá hra není. Možná trochu lepší než Hearthstone, ale horší jak spousta jinej normální her. Moc nevěřím tomu, že by nějak dlouhodobě mohla fungovat bez "podpory z papíru". Speciálně s Wizardím skillem dosrat všechno kromě designu karet. Stačí se podívat na ty jejich hrozný "esports" turnaje. Co ten jejich klient umí (nebo teda spíš neumí) za dva roky od releasu atp.
    ASYD
    ASYD --- ---
    Za 10 minut sem si prosel vsechy historic breal decky a poresil ty dve/tri nelegalni karty kvuli Alchemy zmenam... hotovo, uz me to nijak neotravuje

    Hysterii moc nechapu
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    MATEEJ: S tím rozdělením Historicu na větev Alchemy a non-Alchemy máš velkou pravdu, náčelníku, zrovna dneska jsem přemýšlel, proč to tak neudělali rovnou. Ale bohužel se toho asi nedočkáme proto je pro mne nejzábavnější mód, tj. Historic Brawl, trošku passé.

    A jak říkáš, hra je to skvělá, akorát Hasbro efekt, hemty, hemty, na hráče serem, my chcem prachy.
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    Ještě mě napadá, že by mohlo fungovat to, že by byli edice prvně v Aréně. Kde se řádně otestují, popřípadě upraví a půjdou se zpožděním do tisku. Tím pádem by celý alchemy byl zbytečný. Nemuseli by ani řešit kompenzace, ale duplicitní karty jsou fakt kravina
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    MATEEJ: no tak tlačit na pěněženky je vždycky facka fanouškům a rána pro komunitu. Jako hamižnost lidí mě vždycky dojímá... i tak z toho všeho musí mít hodně prachů.

    Já osobně bych bral klidně 3 formáty, ale ať to je oddělené... (Alchemy upravené karty a třeba komplet všechny edice, nebo jen historic, či standard) Ještě bych zavedl dropy karet v daném formátu co hraješ. A zrušil přece jen wildcarty. Což by jim podle mě i vydělalo dost peněz, ale přineslo do hry pestřejší skladbu decku pač dostat se k ultímtáním deckům by zabralo nějaký čas. Toť moje vize jak bych to bral já :)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    RUNYAR: Na Alchemy je špatně to, co je špatně na Areně obecně, tedy ekonomika a komunikace ze strany WotC (a bugy).

    Čistě digitální formát v zásadě znamená, že v Areně už nebudou bany, ale jenom nerfy. A za nerfnuté karty aktuálně není žádná kompenzace – ani wild cards, ani rozložení na prach jako v Hearthstonu, prostě nic. Vycraftíš si 4x nějakou novou rare kartu, oni ji za 14 dnů nerfnou, deck na ní založený může jít do kopru a ty nic nedostaneš.

    Další ekonomicky smradlavá věc je, že ke každému novému setu budou vydávat doplňkový miniset s čistě digitálními Alchemy kartami. V tom rozšiřujícím Innistrad Alchemy setu je 42 rares a 10 mythic rares (v těch příštích jich má být 30), a nemálo z nich potřebuješ, pokud chceš hrát konkurenceschopný Alchemy Standard deck. Jenže narozdíl od běžných VOW karet je nemůžeš získat grindováním draftů, protože v nich se neobjevují. Buď si je koupíš ve storu, nebo vyměníš za wild cards. Takže Alchemy je bezesporu zábavnější verze Standardu, ale taky nákladnější. Fakin' greed.

    Vedle toho má Alchemy dopad na Historic a Historic Brawl (a asi i běžný Brawl) tím, že se v těch formátech dají hrát pouze nerfnuté karty (tj. narozdíl od Standardu neexistuje souběžný Historic a Historic Alchemy). Hraješ primárně Historic a vycraftil sis do něj 4x Esika’s Chariot nebo Luminarch Aspirant? Teď můžeš v Historic hrát jenom jejich nerfnuté verze. Že ten deck už moc nefunguje? Smůla, žádné WC nebo kompenzaci nedostaneš.

    Alchemy je venku 8 dní a ze strany WotC zatím nepřišla žádná vstřícná slova nebo snaha o uklidnění hráčů. Nic. V penězích se jen válej, takže nějaké ty rozdané WC nebo jiný druh digitální kompenzace by finančně vůbec nepocítili. (Do píči, když už kopíruju Hearthstone, tak se vším všudy, tedy i s kompenzací za nerfy.) A Historic by se klidně dal rozdělit na Historic a Historic Alchemy, obě queue by se velmi pravděpodobně naplnily úplně bez problémů.

    Ale podle všeho se zatím nechystají s tím něco udělat, protože jsou chamtiví a taky proto, že se rozhodli, že jejich filozofie teď bude unifikace všech digitálních formátů dohromady (proto „trvají“ na tom, že Alchemy karty jsou hratelné ve VŠECH formátech, které existují jenom v digitální formě) a jejich výrazné oddělení od papírových.

    K tomu všemu je na místě dodat, že oni moc dobře vědí, že ekonomický model Areny operuje s návykovostí a soft gamblingem, a stejně jim není blbý tomu predátorskému ekonomickému systému ještě víc utahovat šrouby. Ze stejného důvodu serou i na opravování bugů, protože vědí, že ta rozhodující masa si k té Areně stejně každý večer sedne.

    Jako hra, hra je to skvělá. Ale to ostatní je k zblití.
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    MATHES: uvidíme, třeba s tím něco udělají nakonec... tohle asi mít kladné ohlasy nebude
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    MATHES: S tím HB mě to hodně sere. Sotva se člověk dočká toho, že už ten formát v Aréně funguje dobře, tak to zas něčim rozeserou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam