• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Přijde mi, že ta abilita by měla fizzlovat, protože ta potvora přestane být enchanted, ale chyba v mém uvažovaní je asi v tom, že změnit vlastnosti původce ability a dosáhnout tím i změny ability na stacku při jejím resolvnují lze jen tehdy, když v tom hraje roli power původce (což tady nehraje).

    Pokud tomu dobře rozumím, tak instantní efekty modifikující power/toughness fungují takhle:

    1) Na stack jde bite nebo ping abilita.
    2) Na stack jde abilita, která modifikuje původce ability č. 1 tím, že mu dá deathtouch nebo snížení power.
    3) Ability se vyhodnotí, napřed č. 2 a pak č. 1, nicméně ten bite nebo ping už „letí vzduchem“, tj. sám o sobě není nijak modifikován.
    4) Dojde na vyhodnocení dmg a v tu chvíli se checkuje, jak je na tom původce ability č. 1 s výší power nebo deathtouchem.
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: teda tu prvni cast mas blbe, dokud nedojde k oziveni, tak se nic nemeni, protoze awareness se pta explicitne na bytost. v tom je prave to jadro pudla :D
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: jj je to tak. obe akce nastesti probihaj ve stejnym layeru (set power & tougness) a tim, ze v textu explicitne napsany "except it's a 4/3" tak novy timestamp prepise pt z 1/1 na 4/3.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Tough one. :-)

    Imo dokud nedojde k oživení, tak je to 1/1 Vehicle, ale jakmile do něj vleze crew, tak se aktivuje to "except it's 4/3" a bude z něj 4/3?
    MATHES
    MATHES --- ---
    btw my jsme ted naposled docela intezivne behem prevka resili tuhle interakci



    nevim komu z R&D prislo jako dobrej napad vydat tyhle dve karty ve stejnym setu, souper to zahral na muj vehicle a zacala dlouha diskuze :D
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: a co je na tom divnyho? abilita na stacku je nezavisla na svym zdroji
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES:
    1) Aktivuješ abilitu "exile enchanted creature"
    2) zahraješ Flicker na Apathy
    3) Apathy jde do exilu a vrátí se, takže ji můžeš plácnout na jinou creature
    4) abilitu "exile enchanted creature" se vyhodnotí a exilne původně enchantovanou potvoru (ale Apathy je už mezitím na jiné potvoře)
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: tak to ti nepovim, hledal bych to nekde v triggerech. a nechapu jakou interakci myslis
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: V jaké sekci pravidel je tohle popsané? (Vím, že to funguje takhle, ale zajímalo by mě, jak je to definované v pravidlech.)

    Divná je i interakce Dreadful Apathy + Flicker of Fate, kdy vlastně zmizí cíl té odpálené ability (nebo spíš přestane platit jeho definice, o targetu se tam nemluví).
    MATHES
    MATHES --- ---
    (death + leaves the battlefield, nez do toho zacne zas nekdo stourat:))
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: nechtel jsem to komplikovat, ale ano - vyjimkou jsou veci ptajici se na power, kde zase ale zalezi, jestli je to death trigger, nebo abilita. v pripade death triggeru se bere "last known state" v jinem pripade fizzle
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Nicméně když dáš tomu zdroji instantně deathtouch, tak je ten granát, co už letí vzduchem, najednou deathtouchovej. :-)
    MATHES
    MATHES --- ---
    RUNYAR: tady pomaha jednoducha mantra

    Abilita na stacku je nezavisla na svem zdroji.
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    HARDY: hezké přirování... pořád se učím. Každopádně hezké vysvětlení
    HARDY
    HARDY --- ---
    RUNYAR: efekty abilit jsou nezávislý na svém zdroji. Udělal jsi to vlastně úplně nejhůř, jak jsi mohl. Jak už tady někdo použil příměr - když po tobě někdo hodí granát a ty ho zastřelíš, furt jsi nevyřešil ten hozenej granát. V tomhle případě přichází skyclave, jeho ETB efekt jde na stack, ty reaguješ zničením skyclave, spouští se dying efekt, jenže ten nic nevidí, protože ještě nic neexiloval, takže nic nevyrobí; vyhodnotí se ETB efekt na stacku bez ohledu na to, kde je skyclave.
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    Vím, že otravují z blbostma, ale mám dotaz. Pravděpodobně je to věc efektů.

    Dneska, hodím na stůl vlka 3/3, soupeř vytáhne Skyclave Apparition, spustí se efekt skycleave, ale zareaguji instant, buch vlk roztrhá skyclave na kusy. Ale přesto se spustí efekt Skyclave a o vlka přijdu. A co horší, nedostanu za něj ani token náhradu. Proč? Jako ligicky, bych čekal, že skyclave, který už není na stole v době kdy příjde řada na jeho efekt by už neměl nic udělat.

    Dík za vysvětlení
    MATHES
    MATHES --- ---
    ROBIN_SNNS: min bytosti a vic direct dmg
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    HEERO: Na to využívám you see a pair of goblins, battle cry goblin a hobgoblin bandit lord. Meathook je docela showstopper, protože vybílí pole a než postupně něco dolíznu tak mě umlátí černého bytosti a kumulativní efekt.
    Problém s instanty v červené je buď přidávání jen na útok, nebo musíš zrovna útočit, anebo se vztahují jen na jednu bytost.
    HEERO
    HEERO --- ---
    ROBIN_SNNS: o tom ale fritka není, aby ničila enchanty, prostě ho musíš zničit dřív, zkus nějaký instant, který přidá všem bytostem +/+, to dokáže meethooku zkazit náladu, plus to jde využít i při útoku
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    Potřebovala bych poradit, jak upravit gobliní fritku (monoR), aby se mohla zbavit Meathook Masacre. Bo1 v aréně mi ji často staví právě proti balíkům s touhle kartou a o červeném kouzlu/bytosti co by toho dokázala zbavit nevím.
    Už efekt příchodu na bojiště je nepříjemný, ale největší problém tkví v kumulativním užírání životů...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam