ELENFANT: Za mě:
1) Barvy i barevné páry jsou relativně hodně vyrovnané, je tu
minimálně 12 hratelných archetypů.
2) Je tu relativně málo aggro decků. (Když v setu aggro decky dominují, tak to pokřivuje celý formát směrem k menší pestrosti.)
3) Je tu relativně málo bomb.
4) Díky snadnému splashování a off-color kickerům nejsou žádné dva decky stejné, což mimo jiné znamená, že se ten set jen tak neohraje (což ocení ten, kdo hraje Magic primárně kvůli draftům).
5) Díky spoustě otevřených možností jsou zajímavé jak drafty, tak hry (což zase přispívá k tomu, že se to jen tak neomrzí).
Přijde mi, že mnohem spíš než "tady máte 10 archetypů a v jednom z nich musíte během draftu skončit" to je set "tady máte 350 karet, ze kterých můžete postavit cokoli".
Můžeš postavit WU deck, kterej bude heavy W, jako go-wide s win con Heroic Charge a Argivian Phalanx.
Můžeš postavit WU deck, kterej bude heavy U, kde z bílý budeš mít primárně instanty a sorcery a jako win con budeš mít evasion potvory a Tolarian Terrory.
Já jsem uhrál trophy s WU mid range flyers, kde jedna z nejužitečnějších karet byla Stall for Time, která se v těch předchozích dvou WU variantách tolik nehraje.
A to jsou tři různé balíčky založené primárně na commonech a nějakých uncommonech, ne na rare build-arounds, který ti přijdou jednou za uherskej rok.