FRAKTALEK: já jsem jela do Německa jen jako obyčejná erasmus studentka, která musí mít otevřený konto v německý bance kvůlu nájmu. Vubec jsem netušila jakou banku mám zvolit, tak jsem si nechala poradit od mýho tutora (nemec, kterej se o mě v prvních dnech staral). Mám konto, kde neplatim poplatky, což je pro mě samo super, ALE! - po prvním měsíci jsem mela zablokovanou kartu, nikdo z pracovníků mi nebyl schopen říct, co se deje. Nemohla jsem si vyzvednout peníze z účtu a ani s kartou zaplatit v obchodě. Když to šla do banky řešit, tak mi řekli, že to sedmi pracovních dnů to bude fungovat. Nic nefungovalo další měcíc, takže jsem si musela vybírat peníze jen na kase na pobočce. Chvíli to fungovalo a po dalších pár týdnech jsem šla večer do banky pro peníze z bankomatu a bankomat mi tu kartu sežral. Arogantně mi na kase hned druhý den ráno řekli, že fakt netuší, co se stalo. Do týdne mi přišlá nová karta, poplatek za ní (8EUR) mi vzali z účtu. Když jsem za nima šla, aby mi vysvetlili, co se stalo, že mi ten bakomat sežral kartu a já musela zaplatit za novou, tak mi nedokázali říct, co se stalo. Pak se nejak přišlo na to, že všechny problémy souvisí s tim, že něco asi špatně opsali z pasu, tudíž jejich system mi to vždycky bloknul. Nikdy se mi neomluvili, naopak se chovali pekne arogantně. Ted si chci konto uzavřít a zase nejaký problémy. Kdyby řekli, pardon, proste jsme vám neco špatně opsali z pasu, tak ok, je mi to jedno, ale celkove jejich přístup ke klientovi se mi fakt nelíbil. Jinak ted jsem videla nejaká hodnocení bank a Commerzbank byla na jednom s posledních míst s hodnocením 4,4. Deutsche bank měla hodnocení nejlepší a i ostatní studenti, kteří jsou u DB nemaj žádnký problém.
Jak jsem psala, třeba to je jen idiotama na pobočce a někde jinde mohou bejt služby CM super, ale já jsem z nich fakt otrávená... :-)