• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOMATSUPravoslaví, ορθόδοξη Εκκλησία
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    KOMATSU: Ne, ale kdyby někdo měl, tak by mě to tky zajímalo. tak sem s tím:o)
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    Nevíte někdo nebo nemáte k dispozici v elektronické podobě Filokalii??
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    KOZMA: A tys tam byl?
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    Moc zajímavý článek o monastýru sv. Antonije v Americe naleznete zde:
    http://www.ambon.or.cz/
    (je to hned první příspěvek)
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    Umění ikonáře (Arta iconarului, Rumunsko, 2008, 20 min, dokument, s anglickými a českými titulky)





    Režíe: Maria Filoteanu



    Dokument o materiální a duchovní dimenzi ikonářství, ale hlavně vznornou lekcí skromnosti.



    Projekce: neděle 25. října v 14:43 hod.

    na tomto festivalu.
    http://newwavesnewways.sweb.cz/indexcz.htm
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    Sdružení DAMASKINOS a vzdělávací centrum ORTHODOXIA

    Vás zve na přednášku
    prof. Evžena Kindlera
    Křesťanské hudební památky prvního tisíciletí

    obsah přednášky:
    ►Systematika starobylých křesťanských liturgií, se specielním zřetelem na liturgický zpěv v oblasti řecké, latinské, slovanské a arménské.
    ►Ukázky z dnešních vydání, původních neumových záznamů, vztahy k původní neumové symbolice (doprovázeno zpívanými ukázkami).
    ►Tonální systémy (mody, echy, glasy,…)
    ►Volný rytmus a jeho zásady
    ►Melodické analogie svědčící o šíři a jednotě křesťanské kultury prvního tisíciletí
    ►Zvukomalba v nejstarším křesťanském zpěvu
    ► Analogie s předkřesťanským zpěvem Řeků a Římanů

    ve středu 14.10. od 20 hodin
    v památníku obětí heydrichiády, Resslova 9a, Praha 2 (vstup z ulice Na Zderaze)
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    AACHEN: Bohu žel, to nevím. Asi něco na Moravě, je tam vidět gotické okno.
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    Cesty víry: Dědictví otců

    Pěknej pořad o památkách spojených s misí bratří Kostantina a Metoděje. Pokud to někdo zkouknete, nevíte co je to v 9 minutě za klášter?
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    AACHEN: Nenávidět je tak jednoduchý - a být křesťanem tak těžký:o)
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    CHOMI: Jojo, dobrý doplnění. Bohužel pro mnoho lidí mohl právě sloužit jako další zdroj sebeospravedlńování a neochoty přiznat a vyznat chybu.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    AACHEN: On ten dokument je třeba chápat v souvislostech. Byl natočen ve chvíli, kdy všichni ukazovali na Srby, že špatní jsou jen oni - taže měl dokumentovat, že nejen oni.
    Ale jinak máš samozřejmě pravdu.
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    IQFREE: No určitě, ale my se máme tak nějak víc starat o ty svý trámy, než třísky druhejch.

    Já bych si nebyl tak jistý kde to vraždění začalo..Přece nejsme děti, abysme na sebe pokřikovali: "on si začal!" a tim legitimizovali násilí. To je situace kdy Adam říká Bohu: Eva mi dala jíst! Já nic já muzikant! Z tohohle důvodu se mi např. nelíbí ten dokument co byl natočený o válce v Kosovu pro Ćeskou televizi a nakonec ho neodvysílali..Vykresluje situaci tak, že první si začali oni, čímž je tak nějak pochopitelné proč se pak kosovští albánci zabíjeli a znásilńovali.
    IQFREE
    IQFREE --- ---
    AACHEN: ano jistě, ale to nejsou jen mí souvěrci, ale všichni lidé, když už paušalizujeme. Osmani se chovali v Bulgarii nebo Kosovu jako zvěř. U Vídně také a já si myslím, že celý ten rasismus začal někde tehdy a tam. Nejen proto, že katoličtí kněží je představovali jako ďábly a nějak ideologicky proti nim naváděli lidi, ale proto, že Osmani prostě vraždili, znásilňovali, rabovali a to bez milosti. A dělali to dlouhá léta (až po porážku u Vídně roku 1683). Pak se jim jejich civilizace začal pomalu bořit a toho využila Evropa, která pomocí vědy nakonec vyhrála a toho vítězství se nyní dobrovolně zbavuje, protože jsme přece všichni špatní a vraždili jsme araby při první křížové výpravě...
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    IQFREE: Tak s tímhle souhlasím:o)
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    IQFREE: toto je kvalitní antisemitský názor :)
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    IQFREE: Je zdravý vědět a reflektovat, že moji souvěrci působili a působí spoustu špatnýho (stejně jako já sám), je to prevence abych tak snadno neodsuzoval jinověrce. Když to ale končí v bezpáteřnosti a v tom, že si nechávám srát na hlavu i za to za co to není nutný, je někde problém. Asi se zhruba shodujem..S muslimama ale zkušenosti nemám, tak nemůžu soudit.
    IQFREE
    IQFREE --- ---
    KOMATSU: tak potom s tebou výjimečně souhlasím a neříkám nic jiného. to uzurpátorství některých křesťanských spolku, skupin a jednotlivců se mi také příčí.
    IQFREE
    IQFREE --- ---
    AACHEN: nesnažím se hledat v jedinci zlo, naopak, právě že dobro a to, že je Žid nebo muslim, pokud to není zjevné z jeho oblečení a zjevu, se člověk dozví až později. to nakonec ale jen vymezí určité hranice, přes které není slušné bez svolení druhého přecházet. pak jsi za těmi hranicemi jako "host" a podle toho se máš i chovat.
    Chci celou dobu jen říct, že se vyčítá např. mně osobně, že jsem nějaký a makový a argument je první křižácká výprava a nebo americká válka s Irákem. Co s tím mám ale společného? jedině snad to, že jsem bílej jako oni a taky jsem křesťan jako oni. OK. To holt už nezměním, na černo se nepřebarvím a muslimem se nestanu.

    Ale kdo mi to vyčítá a kde? Jediní muslimové, kteří mi vyčítali křesťanskou minulost a údajné výboje jsou ti, kteří jsou paradoxně nasáčkovaní v Praze po hospodách, kde chlastaj jako dogy a mlsně čuměj na sexy nemuslimky.

    Kdo je kde hostem? Kdo je kde doma? Sedím já v jejich kultuře nebo oni v moji? Přesvědčuji je já o špatnosti jejich kultury, náboženství apod? Ne, ne, ne.

    Jsou to oni, kdo přijeli sem. Jako hosté. Často je ani nikdo nezval, prostě přijeli sami. OK. Jsou tu vítaní. Nejsou tu sice doma, protože se tu nenarodili a nevyrostli tu a dlouho dobu ještě bude trvat, než se tu jako doma začnou cítit, pokud vůbec. Tak jako by to bylo i obráceně.

    Já ale, na rozdíl od nich nemám tolik drzosti, abych jako host v cizí kultuře, která je mi navíc docela otevřená svými příležitostmi, kritizoval nebo dokonce obviňoval nějaké místní lidi z toho, co dělali jejich předkové u Vídně, případně za to, co udělalo pár magorů v NY.
    Proč? Asi proto, že jsem tak vychovaný a když jsem někde na návštěvě, tak je slušné nekritizovat a pokud se mi to tam nelíbí, tak jdu někam jinam.

    Potom totiž přijdeš na to, že je to přesně obráceně. Z Čech se nikdo do Iráku nebo Arábie nesere, a kdyby si tam nedejbože chtěl postavit kostel, tak v lepším případě mu to jen zakážou, v horším ho zabijou. A takový KOMATSU by nad zprávou v novinách řekl - dobře mu tak, co tam dělá misie, hajzl, má sedět doma.
    Stejně tak je drzostí i to neustále předhazování xenofobie, rasismu, antisemitismu paušálně na všechny, kdo se narodil v Evropě a je bílej. Ale to se prý nemá komentovat, páč si to zasloužíme. Páč prý v minulosti jsme byli ďáblové horší Ďábla...
    říkám jen své zkušenosti. Žil jsem v Thajsku 2 měsíce s muslimama, jedl jsem jejich jídlo, učil jejich děti plavat, počítat, radil jsem jim, když byly jejich děti nemocné, co mají dělat. Ani jeden z nich mi nevyčítal nic z toho, co mi vyčítají ti kreténi, kteří se ožírají po barech a hospodách a strašně ten náš svět nenáviděj nebo hned viděj, co je špatně a hned raděj, co máme dělat. Já ale jejich rady nepotřebuji. Jestli jsou tak chytří, ať se vrátí do Iráku, Jemenu apod a tam si je aplikují.

    Jsem xenofob? Nejsem. Xenofobní jsou někteří muslimové v Praze, co mě a nás nemaj rádi, ale jsme prostě menší zlo než jejich vlastní lidi v Iráku nebo v Jemenu. Místo aby si zametali před svým prahem, cití nějaké morální právo zametat na našem...
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    IQFREE: Já nemám problém s křesťany ani s jejich vírou. Víra je individuální záležitost a podle toho s ní taky nakládám. Víra není pro mě jen "víra v...", jakožto jakési přesvědčení o něčem; je to druh existenciálního postoje, který je vždy před jakoukoliv partikulární, konkrétní "vírou v..." a který je vždy v opozici vůči všem formám nihilismu. Tato primární víra může nabývat mnoho podob a "manifestovat" se různými způsoby, a tady už můžu začít nesouhlasit. Křesťanství ale pro mě není jeden velký monolit. Můžu nesouhlasit s křesťanskou soterologií i eschatologií, můžu obsah těchto disciplín považovat za absurdní, ale přesto mě hluboce dojmou křesťanské duchovní zpěvy, atmosféra kostelů, přesto můžu s obdivem číst díla křesťanských mystiků a považovat to za skvost. Protože pro mě vyvěrají z oné primárnější víry, která je před všemi koncepty. Stejně tak se můžu obdivovat advaita-védantě, buddhismu, taoismu, New Age nebo zpěvu manter etc jako jedněm z mnoha "manifestací" této existenciální víry. To, co neuznávám, je, když se z jedné manifestace stává instituce, která si uzurpuje právo soudit manifestace jiné - a to na základě pouze této konceptuální víry. A faktem je, že tohle je rys především západních monoteismů.

    Co se týče viny a sebemrskačství Evropy, ano, to je problém, dnes, v době muslimské expanze, více než kdy předtím.

    AACHEN: "Mám odsuzovat jen spolupracovníky STB, nebo spíš celou tu "strukturu zla" (tuším termín z poslední sociální encykliky B. XVI.). která lámala charaktery lidí"

    Proč ne třeba obojí?
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    IQFREE: K tomuhle je dobrá (už starší) knížka od Jiřího Krupičky: Flagelantská civilizace. Jen myslím, že je zjednodušující zlo hledat (pouze) v jedinci a ne třeba i v ideologii nebo náboženství. Někdy naopak zlo velmi úspěšně vytváří společnost a její uspořádání, viz. jen z nedávné minulosti bolševici v ČR. Mám odsuzovat jen spolupracovníky STB, nebo spíš celou tu "strukturu zla" (tuším termín z poslední sociální encykliky B. XVI.). která lámala charaktery lidí.

    Ale moc nerozumím proč píšeš, že každej běloh je antisemita...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam