CHOMI: Zdá se, že v pravoslavné církvi panují dost divné poměry:
http://www.ikonapress.info/index.php?option=com_content&view=article&id=305%3Ajaky-je-rozdil-mezi-li-a-pravdou-&catid=60%3Astalo-se&Itemid=184&lang=cs
Současné samozvané vedení Pravoslavné církve v českých zemích a na Slovensku ve svém konání došlo již tak daleko, že se nestydí bohapustě lhát pravoslavným věřícím, široké veřejnost i zástupcům státních orgánů. Lžou dokonce i o událostech u kterých byly desítky zahraničních svědků.
Téměř všichni pravoslavní věřící a desítky pravoslavných duchovních, kteří jsou silně nespokojeni se současným samozvaným vedením Pravoslavné církve v českých zemích a na Slovensku žádají, aby protichůdné informace byly uvedeny na pravou míru.
Dovolte nám, abychom na několika příkladech ukázali, jaký je rozdíl mezi pravdou a lží. Jací představitelé dnes samozvaně reprezentují Pravoslavnou církev v českých zemích a na Slovensku před pravoslavným světem, širokou veřejností i státními orgány? Jsou to shodou okolností tytéž osoby, které před rokem očernily a donutily abdikovat vladyku Kryštofa a následně se snažily neúspěšně odstranit z pozice metropolitního správce vladyku Simeona.
Vše, co tito samozvanci činili a činí, směřuje pouze k tomu, aby se mohli dostat k vytoužené miliardě korun, kterou má církev obdržet od státu.
A následuje moc veselé počtení:
Ve svém projevu na úvod zasedání moskevský patriarcha uvedl na naši adresu: "Není však přítomen ani představitel církve, jejíž autokefalitu uznávají všichni. Blažený arcibiskup prešovský, metropolita českých zemí a Slovenska Rastislav, který byl zvolen zákonně místním sněmem církve v souladu s její ústavou…“
Pravda:
Není žádným překvapením, že moskevský patriarcha podporuje vladyku Rastislava a uznává ho za našeho metropolitu (víme o tom z oficiálních zpráv z Moskvy a od vladyky Ilariona). Tento názor patriarchy patrně vychází z jednostranných informací o průběhu událostí v naší církvi.
To je zřejmě také důvod, proč se shromáždění představitelé místních církví s postojem patriarchy Kyrilla neztotožnili a nepodpořili jej.
Zvolení vladyky Rastislava není Konstantinopolským patriarchátem uznáváno, a proto nebyl na setkání hlav světových pravoslavných církví pozván; a přítomné hlavy místních církví to ve své většině akceptovaly.
Jak se zdá, orodování Moskvy za platnost ustanovení metropolity Rastislava lze považovat za jeden z neúspěchů moskevského patriarchy, které na zasedání utrpěl. Na tuto zmínku totiž nikdo kladně nereagoval a postavení vladyky Rastislava zůstalo v očích většiny zástupců světového pravoslaví beze změn.
Na vladyku Simeona hledí světové pravoslaví dál jako na metropolitního správce naší církve.
Takže odkud fouká vítr? Ano, správně, z Kremlíku!