ANDY_WARHOL: většinu čísel ohledně svého solárního kola vím líp já, než ty. Ano, výhrady šlo mít ve finále v září v Číně, kdy tam min. týden v kuse nonstop pršelo a skutečně se baterie nenabila ani trochu, ale to bylo naštěstí z větší části už v nížině. Jinak skutečně většinu cesty průměrná produkce byla kolem 1 kWh za den (někdy i víc). Především je ale nesmylná poznámka o "50 kg navíc" - když to celé váží 50 kg, tak prostě nemůže celá hmotnost být "navíc"... proto když o tom chceš něco šířit, tak je potřeba korigovat, aby to nebyly bludy.
Zrovna pro přejezd Alp se solární kolo hodilo výborně - zaprvé bych to bez té elektřiny vůbec nevyjel, za druhé jsem rekuperací do prázdné baterie uložil asi 30% energie spotřebované při stoupání, takže to byl jeden z nejlepších dnů vůbec. V horách taky solární panely dávají víc, protože chladnější a čistší vzduch.. Později se objevily problémy s počasím, to je pravda, ale ty zasáhly kromě jezdce na první pozici, který tomu nějak ujel, i všechny ostatní účastníky.
Samozřejmě, jedna věc je jet nějak na pohodu, kdy si člověk naplánuje trasu podle počasí tak, aby se nenadřel - a druhá věc je závodit, kdy se musí člověk sunout dopředu, i když se mu nechce. To máš jako u každého sportu, že ho pojmeš buď rekreačně, nebo soutěžně. Ale vyvozovat z toho, že solární panely na elektrokole jsou nesmysl, to je prostě zjednodušující zkratka. V letní sezóně na tom prostě ujedeš víc, než na elektrokole za nejlepších možných podmínek (s vyjímkou kola s 2 kWh baterií, jak se snažil dokázat jeden kámoš, ale zase kolik lidí doopravdy má na kole 2 kWh baterii? i ta 1 kWh něco váží..)