• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DIOJANDREVOSTAVBY
    PEPO
    PEPO --- ---
    CUKI: beru... díky za feedback
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPO: To nesmíš papouškovat věci, co prodávající píše na svém webu. Já myslel reálně...
    1) ..tedy nemáš možnost kontroly a musíš věřit výrobci
    2) 2 by 4 se dá postavit jedno patro za půl den, takže proč toho dosáhnout za takovou cenu?
    3)v tom nevidím ani výhodu ani nevýhodu. Nevýhoda bude v těch spojích navíc hlavně u elektriky. Pozdější úpravy jsou velmi problematické a ty za život stavby prostě budou...
    4)jako fakt? jaký má ta jejich obvodová stěna akustický útlum? Z podstaty věci je problém právě v rámech a proto je potřeba udělat sendvičovou k-ci která ty rámy eliminuje na minimum, což zde asi jen tak nepůjde
    5) i ta 2 by 4 je sama o sobě staticky předimenzovaná, kvůli tepelné izolaci teď se staví 2by8 nebo 2by10..
    Jestli je pevnější nemohu posoudit, ale víc záleží na konkrétním případě.

    pravda je že při tebou uvedených rozměrech už ta drahá mechanizace nehraje roli, ale u normálního RD je to nesmysl.
    PEPO
    PEPO --- ---
    ještě jsem se chtěl zeptat, zda máte někdo zkušenosti s technikou povrchové úpravy dřeva Shou Sugi Ban?
    PEPO
    PEPO --- ---
    CUKI: izolace se dá na to, směrem ven... dovnitř zůstane pohledová strana...akustická izolace by měla být lepší než u 2by4

    zásadní výhodu spatřuju:

    1)řízený system kvality výroby v hale
    2) rychlé sestavení na stavbě
    3) příprava všech rozvodů v panelech již dopředu
    4) větší akustická izolace naž u samotných 2by4 panelů
    5) daleko lepší statické vlastnosti než samotné sendvičové konstrukce - z dlouhodobého hlediska bych řekl že ten dům vydží víc, včetně odolnosti vůči např. požáru...

    jde mi o to, jstli s tím má někdo zkušenost aby mi výše zmíněné výhody potvrdil, nebo vyvrátil...

    rozhodně bych nechtěl sendvič z výrobny, to už bych prefereoval stavbu na místě, popřípadě předpřipravený sendvič z výrobny a dodělat izolaci na místě....

    o kolik dražší si myslíte že to bude na RD s výměrou cca 150m2 a stavbou na patro?
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPO: a jakou to má výhodu u stavby RD oproti 2 by 4? Je to extrémně drahý, potřebuješ mechanizaci (která není zadarmo). Delší doprava pokud nebydlíš u fabriky kde to dělaj. Nemá to žádnou itolaci, nedořešené teplné mosty, pokud na to nedáš další izolaci. Zvuková bariéra je nulová...
    PEPO
    PEPO --- ---
    GECKO: například Novatop.... je to panel, který nemá uvnitř izolaci, ale vrstvený dřevo...



    viz http://www.novatop-system.cz/
    GECKO
    GECKO --- ---
    PEPO: Tak vetsina stavebniko konvencnich tlustocihlovzduchovych staveb ma zkusenost s kombinaci zdene stavby s drevostavbou, protoze obvykle obytne podkrovi v sikme strese neni nic jineho nez drevostavba, tak jak je dnes vetsinou chapana.

    Co presne myslis temi masivnimi drevenymi panely? Obecne budou mnohem drazsi, ale stejne to bude nejaky sendvic s izolaci...
    PEPO
    PEPO --- ---
    Ahoj, zajíímalo by mě zda tu má někdo zkušenost z dřevostaveb stavěných 2by4 vs. masivní dřevěné panely. JAk moc jiné jsou tepelné a akustické vlastnosti?

    Je mi jasné, že masiv bude dražší, ale zase bych od toho předpokládal větší uživatelská komfort...

    Máte zkušenosti s kombinováním dřevostaveb třeba se zděnýma stěnama, popřípadě i s betonovou obvodovou stěnou?
    CUKI
    CUKI --- ---
    NILOR: pěkná k-ce, co to bude až to bude? Jak jsi dělal ty spoje?
    NILOR
    NILOR --- ---
    moje.....

    TSOH
    TSOH --- ---
    CUKI: ostatni prkna budou take svisla... tak by to snad tak hrozny byt nemuselo...

    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: Tak se na tu izolaci vykašli úplně a udělej jen venkovní opláštění. Pak ten trám bude opravdu vidět. udělat ho na úrovni těch prken mi prostě přijde jako zvěrstvo a ten trám bude vypadat jako svislý prkno...
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    TSOH: chlapi, to je masakr takova stena kolika zpusobama na to.., zvolil jsem v podobnym případě (delam ted detem domecek, ale abych si do nej taky lehnul, takze interier 2x2m):
    PODLAHA:
    - dole osb, nad trámky a 12cm zbytků izolace ze stavby, zaklopeno podlahovkama p+d 28mm
    STENY:
    - zvenku palubky 22m p+d svisle, pojistná kontaktni hydroizolace, levný ořezy počítaný na m3 z LNĚNÝ IZOLACE (NATURIZOL - Juta..), zevnitř stavební překližka buk tl.8mm (lze i levnější - tenčí, dostal jsem dobrou cenu http://www.maph.cz/media/files/maph_preklizka.pdf )

    je to dělaný proto, aby do tý přírodní izolace nešel moc hmyz, ale s minerální vatou bych se v případě palubek bál jejího uvolňování skrz vypadlý suky eventuelně.. Střecha neizolovaná, je to na léto.

    právě, že je řešení milion, nechtělo se mi špekulovat, případně jen inspirovat :) fotky možná časem:)

    TSOH
    TSOH --- ---
    CUKI: no vychazi to tak... 25cm bez izolace... drive jsem jezdil dost na čundry a kdyz clovek v zime narazil na nejakou boudu tak to bylo fajn... a to byla jen bouda... nejake tepelne mosty neresim.. zatopim a je to ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    takže 25cm kolem každého trámu bez izolace? To už tam fakt nemá cenu dávat víc než těch pět cm. To jsou tepelný mosty jak hrom. Bude těžký to vůbec zadělat tak aby tam neprofukovalo. Je to dost složitá k-ce která podle mě nebude ani moc hezká (nebo si to neumím dost dobře představit...
    TSOH
    TSOH --- ---
    CUKI: na vikendovy klid, leto, zima, pripedne dle chuti i dele nez vikend... prkna budou palubky (viz foto)... na tramu ktery je siroky 10 cm (obvodova konstrukce) dam dovnitr hranol 5x5cm (nahore, dole a uprostred) do tech tramku pak budu kotvit palubky (zatim pocitam s tloustkou palubek 2,5 cm...
    mezi tramky 5x5 cm bude tedy izolace 5 cm...
    ---
    akorat tedy resim zda tam nacpat tu mineralni vatu... nebo co by bylo nejlepsi tam dat jako tu izolaci...


    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: no a na co to má tedy sloužit? A jakém ročním období?

    prkna zevnitř masivní k-ce zarovnaná zároveň, to si nedokážu dost dobře asi představit, navíc jak je tam budeš kotvit?
    TSOH
    TSOH --- ---
    GECKO: myslel jsem prkna mezi to... ze by ta konstrukce byla pohledová... ale jeste se nad tim zamyslim jak pises ze bych to mohl nahnat trochu tloustkou tech palubek...
    CUKI: dik...
    ---
    furt to porovnavam s maringotkou ktera ma izolaci asi take jen 5 cm a i v zime se tam da ... pravda je, ze se musi furt topit, ale jde to... kazdopadne to nedelam na bydleni...
    -----
    s tou izolaci mezi prkny ? myslite ze kdyz nepouziju zadnou folii tak to bude ok ? asi bych volil mineralni vatu (nehori, nesaje vodu, mysi ji nezerou). ale aby to pak clovek treba nejak uvnitr nedychal kdyz by to bylo bez nejake te folie...
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: tam zrovna ten svislej může bejt slabší... když je použiješ na šířku tam máš 15cm které můžeš vyplnit vatou. přes to dáš na kříž 5cm a budě mít rozumnou izolaci
    GECKO
    GECKO --- ---
    TSOH: a kdyz z obou tean nabijes coulovy prkna, mas 15cm. Nebo chces ty prkna jen nezi to? A to udes delat jak? Obkladovy palubky jsou ezne slabsi nez 25mm, zevnitr dej 12mm, zvenci ych dal silnejsi, sloupky 8x8 cm a ses na tech cca 10 cm tlustky steny. Nebo zvenci cetris hobby 12mm, zevnitr 12mm palubky a mezi konopi... ale je relativne drahy. Zas ho nepotrebujes moc no.....
    TSOH
    TSOH --- ---
    CUKI: spodní vodorovný trám - bude na výšku (u podlahy) a horní(u stropu) bude 10 x 15 cm. Svislé trámy, které je budou držet by asi mohly být 10 x 10 cm, ale to zde v minulosti nekdo psal ze je málo.. tak jsem si rekl ze udelam celou konstrukci z tramku 10 x 15 cm.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam