Mě by teda zajímalo, když tak ten stvořitel velkýho třesku existuje, kdo stvořil jeho, nebo jestli on je teda ten nestvořenej a věčnej od času bez počátku, do času bez konce. A jestli jo, tak jestli je absolutní. A jestli je absolutní a ve všem obsaženej, tak proč dělá takový nesmysly (např. něco vytvoří a pak se na to hněvá), jak se tedy píše v těch knihách knih? A proč soudí, když vlastně ve výsledku (pokud je absolutní) soudí sám sebe? A pokud není absolutní a nestvořenej, kdo stvořil toho Aláha a kdo bude soudit jeho? Protože jestli tenhle pán stvořitel není absolutní a nezrozenej (nestvořenej), tak je na tom v zásadě stejně jako my, chycenej v samsáře. Počítám, že odpověď je ta, že tenhle chachar je věčnou podstatou všeho... v tom případě mi přijde zbytečný si ho personifikovat a věřit v něj a těšit se (?) na jeho soud, neb je jen jinym pojmenováním absolutní podstaty (dharmaty) veškerý existence od času bez počátku do času bez konce. K tý se praktikující snaží dostat skrze praxi (v nejširším slova smyslu) a do tý mi víra v pána stvořitele nezapadá. Ale pokud to funguje někomu dohromady a přináší ovoce - radost, štěstí a naplnění a třeba i přání dělat něco pro druhý, tak jen do toho :)