• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _B2SPIRIT_BUDDHISMUS
    " Zazen je velka cesta, velka stezka. Je to zniceni nazoru, existence a neexistence, zivota, smrti, je to zniceni viry ve vecnost, v zanik. Je to nedualita. To, cemu nas uci zazen, je prava povaha vsech veci. Zazen odtina vsechny nase pochyby. Musime cvicit s velkou radosti. Toto cviceni je hluboke a tajemne, nikdo ho nemuze zmerit. Svetlo zazenu je jako jas slunce. Toto cviceni je nekonecne. "

    - Mistr Debailly


    "Zazen je nejhlubší odpověď na všechny otázky, které si člověk může položit.“


    - Rev. Debailly









    Zazen (dhyana) - buddhisticka meditace-koncentrace


    Brno


    Dódžó Myo ji

    po: 18:30; čt: 18:30

    Plzeň




    15. července otevíráme nové dojo v Plzni na adrese Němejcova 6.
    Denní praxe bude probíhat pod vedením zenového mistra Seï Yu Debailly.

    Zazeny budou probíhat každý všední den ráno od 6:30 do 7:30 a večer od 18:00 do 19:00.




    Zen dojo Plzeň

    po, út, čt: 19:00-20:00, ranní praxe po domluvě

    Praha


    Zen dojo při Česko-Japonské společnosti

    út: 6:15 - 8:00, 19:15 - 21:00; čt: 6:15 - 8:00


    Daruma

    čt: 18:45 - 21:30









    Zen-buddhismus v České republice


    Škola sótó ( Taisen Deshimaru přenesl praxi zenu v 60.letech do Evropy)

    Zazen v česko-japonské společnosti na Můstku

    http://www.zazen.cz/

    Sangha mistra Kaisena - dojo Praha, Brno, Ostrava

    http://www.sotozen.cz/

    Sangha mistra Debaillyho

    http://www.zen-asociace.cz

    Zen Dojo v Plzni

    http://www.zendojoplzen.cz/
    rozbalit záhlaví
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    KOCOURMIKES:
    KOCOURMIKES:
    Clovek ti to rika celou dobu a stejnak neveris dokud si to nenajdes v anglictine :D
    IOM_NUKSO
    IOM_NUKSO --- ---
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Everyone, everything you meet is Buddha.


    Buddha-awareness (Dharmakaya) spread across the Universe(s)

    Everybody and Everything is Buddha-Awareness, beings and things are Buddha, beings but also seemingly non-alive things like mountains, forests, stars etc. teach Dharma but we do not see it or hear it and feel it - "My deepest conviction is that the whole universe is alive, the entire univere" - words of deepest conviction of Zen master Sei.

    Every, each being is Buddha - the Buddha teaching that a good, skillful deed has good consenquences and the bad, evil deed has bad consequences, results in suffering, everyone is thus both student and the teacher, both giving and accepting, suffering and.... the last words of my Zen master: "Goodbye, there is a lot of Buddha around."
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    From another thread:

    André A. Pais this is easy! In Dzogchen teaching, all beings are fully empowered Buddhas as Samantabhadra right now. They are each creating their own Buddha Universe which is entangled with all all other Buddha Universes. Samsara is the “sport” of Buddhas pretending to be conventional “selves” as game players sharing an entangled single playing field. It’s like a huge holographic game. This view is identical to the view of “Trika”, Kashmiri Shaivism.
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Relax, deeply relax... it’s all already perfect!

    Essential Ati!

    Buddha Nature

    All perceptual and mental phenomena are equally Buddha Nature. Buddha Nature in Dzogchen is explained as being essentially empty of any substance with duration, it’s a quality of knowing vividness, and it always has some texture or energetic formation. These three qualities are not separate qualities occurring in isolation from each other, but are the inclusive qualities included in each.

    All phenomena, as all being equally “Buddha Nature”, means all perceptual, mental and emotional states are equally perfect; right now, not after some kind of purifying transformation.

    It’s only fictional concepts that “prefer” this over that, or believe “this experience should be different”, that produces the discomfort from resisting or rejecting some form of the Buddha Nature appearing as an expression of the Great Perfection. But even that “discomfort” or “resistance”, is also the perfect Buddha Nature appearing as those perfect experiences.

    Each and EVERY moment of conscious experience is another moment of perfect Buddha Nature being known.
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    LECITEL
    LECITEL --- ---
    OGMIOS: Na každém z nás to každopádně je. :) Setkání s Mistrem či Arahatem je však nepochybně požehnáním. Mám rád tenhle pravdivý vtip: "Mistr je pro hledajícího větším požehnáním než Podstata sama o sobě, protože skrz něj proudí Světlo vědomí do světa a vede hledajícího k Sobě." Samozřejmě jakékoli dílčí poznaní, odloupnutá slupka se projeví na našem vyzařování a utvoříme tak svůj osud a ovlivníme život bytostí kolem nás.
    Také to, jestli se nám naskytne možnost se s někým takovým setkat (jsme tomu otevření, chceme takto jít, okolnosti nám to dovolují) souvisí s tím, jak jsme vedli své kroky v minulosti..i té velmi vzdálené..takže i toto vlastně je na nás a ne na tom, skrz nějž Světlo přichází.
    Současně mě ještě napadá, že dílčí poznání, v určitém atributu "přepálené" nebo nedotažené, mylné, etc. může být velmi zavádějící. :))

    Pravda je tu stále, jen si ji musíme uvědomit. Různé ukazatele, včetně energetických signatur všmožných bytostí neudělají nic, pokud není připravenost, otevřenost. Někdo na daršanu s Mistrem nebo retreatu s manifestací boddhisatvy dojde poznání, jiný třeba dojde krize, někteří mohou i zešílet :D
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    Respektive je to na kazdym z nas? Takove odlozeni celozivotni prace na konceptech o nasi svrchovanosti a realizace nasi podstaty se vzdycky odrazi na nasem energetickem vyzarovani. V teto rovine je nase energeticka signatura ctena a prijimana druhymi bytostmi a na teto urovni muze byt pravda rozpoznana a priblizena druhym pouhou svou existenci.
    LECITEL
    LECITEL --- ---
    OGMIOS: Hledal bys svůj nejoblíbenější kabát, když je přece už dávno tvůj, jen ho zrovna nevidíš? To o čem píšeš jako o nějakém rozporu je jen otázka toho, odkud se "na to" díváš. Nauky jsou psány ze stavu poznání. Není se třeba znepokojovat. Je dobré chtít porozumět.

    Svět nám byl nějak předán, my jsme do něj vrženi, děláme co umíme. To neznamená, že vidíme jasně. Nikdo tě však neviní, že nespočíváš v rigpě. Nepřibývá, neubývá, nemizí, stále je.

    Technicky: Já jsem použil slovo původní. To v závorce (přirozený stav mysli, rigpu) jsem použil pro jasné označení toho, co tím slovem původní označuji, podle tradice. Původnost ve smyslu prvotnosti a podstatnosti je rigpě vskutku vlastní. A když spočine sama v sobě, vskutku...přirozenější než kůže vlastního těla.


    INTRINSIC

    vnitřní
    internal, inner, interior, intrinsic, domestic, inward

    vlastní
    own, inherent, intrinsic, proper, personal, respective

    skutečný
    real, actual, true, genuine, effective, intrinsic

    podstatný
    substantial, essential, substantive, fundamental, vital, intrinsic
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    Ono to slovo prirozeny je trochu z kontextu takto pouzito. Hledal bys neco co ti je prirozeny? No nehledal, byl bys tam. Tebe ale vyprdnou na svet a ty na to koukas co se deje a interpretujes si to po svym. Zadnej stav rigpa ti potom neni prirozenej nybrz mas vytvorenou hromadu konceptu o usporadani vesmiru kde jsi stredobodem a prirozeny stav mysli se snad pouze cirou nahodou v nestrezeny okamzik priblizuje do svetla tve pozornosti. Pokud si toho nahodou vsimnes muzes zacit hledat kde se takovyto stav byti nachazi a proc ti neni prirozeny/samozrejmy kdyz ti vsichni ostatni tvrdej ze to je prece tvoje prirozenost. Ale s klidem, lidi toho napovidaj ale stejnak to je vsehno na kazdym z nas.
    LECITEL
    LECITEL --- ---
    KILLIAN: Máme si uvědomit to, co tu stále je původní vědomí (přirozený stav mysli, rigpu) ne snažit se vytvořit něco, nějaký stav, nebo obsah, který tu nebyl.
    KILLIAN
    KILLIAN --- ---
    Irelevantní flegmatizmus tvé interpretace je deskripcí instinktu a racionality do níž signifikuješ dilema.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    Soudim ze to je kopec nepouzitelnejch poucek. Kdybys tam byl tak to nehledas. A co vubec hledas kdyz nevis jak to vypada? Zkousis? Treba by to mohlo byt tohle..? Ukazte..hmm..ne, to to neni. A co treba tohle? Jezis ne fuj to uz vubec ne. Hmm tak ja nevim, ale co kdyz to druzi na me videj ze nevim? Tak budu mlzit at jsou z toho pitomy, hlavne pouzivat cizi slova.
    Hmm, asi by to melo bejt jednodussi. Vzyvam te tedy pravdo, vzyvam te podstato. Projev se a zapal svetlem svym nase srdce. Necht veskere pochyby jsou rozpusteny.
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Dalai Lama |

    The grosser consciousness depends heavily on particles of matter. The subtler consciousness is more independent -- it does not depend so much on the brain. Luminance, radiance, imminence -- the three states of subtle mind -- all of these disappear in the clear Light, the innermost consciousness.
    ~ from THE PATH TO TRANQUILITY by the Dalai Lama
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    The subtlest mind (sems shin-tu phra-mo), known as the clear-light mind (‘od-gsal), has uninterrupted continuity, with no beginning and no end, even when enlightened. Before enlightenment, it is manifest (mngon-‘gyur-ba) automatically for a tiny moment at death. In meditation, it can be made manifest when all the grosser levels of mental activity have been temporarily ceased by means of several different anuttarayoga methods.

    At such manifest times before enlightenment, the clear light subtlest level of mind takes as its object an appearance similar to that which appears when one cognizes voidness – a bareness that is the deep blue color that appears in the sky just before it gets light at dawn, when the sky is devoid of sunlight, moonlight, starlight, and complete darkness. This is the explanation given by Kedrub Norzang Gyatso (mKhas-grub Nor-bzang rgya-mtsho). Some other scholars assert that the manifest clear light mind at such times functions as both a consciousness and as an object of consciousness, but not in the manner of reflexive awareness (rang-rig) as asserted by the Sautrantika, Chittamatra, and Yogachara Svatantrika tenet systems. When enlightened, the clear light mind becomes omniscient awareness (rnam-mkhyen) of the two truths: the extent of what exists (ji-snyed-pa) and the way in which everything exists (ji-lta-ba).

    Dormant Clear Light Mind during Grosser Consciousness — Study Buddhism
    https://studybuddhism.com/...a/tantra-advanced/dormant-clear-light-mind-during-grosser-consciousness
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    jasne svetlo je to vedomi kdyz se do neho podivas, buddhiste tomu rikaji mysl, citta. matlo te slovo mysl, protoze mysl pro tebe je premejsleni.
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    IOM_NUKSO: ani nevidime ani nechape - tedy nikoliv.

    jasne svetlo je lidske vedomi v hlave.
    IOM_NUKSO
    IOM_NUKSO --- ---
    jasne svetlo ale neni ve smyslu, ze neco sviti v hlave jako lampa, ale ve smyslu, ze vidime, chapeme
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    KILLIAN: intrinsic awareness (rigpa) is already present - ma na mysli jasne svetlo tvoji mysli, je to podstata tvoji obycejne mysli kdyz se podivas za ni co ji generuje
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    je pritomna v nasem vedomi, staci se na ni zamerit a divat se do ni. Mysl je jasnym svetlem, staci verit a podivat se do vedomi - kdyz chapes rozpusteni do Prazdnoty sunyata, kde zbyva jen pritomnost svateho absolutniho supervedomi - Absolutniho stavu Diamantove Dharmakaye - je jiz pritomna jako jasne svetlo ve tvem kazdodennim vedomi
    IOM_NUKSO
    IOM_NUKSO --- ---
    KILLIAN: ani k tomu objeveni neni prilis strivingu vhodne. jde tam o ten striving. tedy tak nejak to chapu.
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    KILLIAN: uc se anglicky, slovicka. Tulku rika ze netlacis meditaci abys vygeneroval rigpu, coz by jiste jinak vedlo ke zvysenemu riziku setkani s Chocholousem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam