• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • zobrazit sekci
    Zdravý pohled na GP Brazilie





    Letošní poslední velká cena formule 1 měla určit, kdo se stane celkovým nefér vítězem šampionátu a kdo bude mít tu smůlu a zůstane aspoň čestným poraženým. A aby byl závod zajímavější, vše začalo prudkým lijákem. Bohatší týmy, které si mohly dovolit hostesky i s deštníky, neměly větší problémy. Chudší týmy s hosteskami v základní výbavě zareagovaly na déšť až po deseti minutách urychleným půjčením šnorchlů pro své bublající jezdce v kokpitech. Déšť ustal stejně rychle, jako začal a mohlo se startovat. Ještě v zahřívacích kolech ubezpečovali technici z boxů své jezdce vysílačkami, že už se nemusí deště bát, během následující půl hodiny by pršet nemělo. Kromě Alonsa. Toho jeho mechanici nemají zrovna v lásce a tak ho připravili na prudký déšť s hromy, blesky a magnetickou bouří během celého závodu. Alonso jim španělsky poděkoval. Aspoň si mysleli, že jde o poděkování.


    I přesto, že šlo o poslední závod sezóny, všichni se tak trošku radovali. David Coulthard, známý imitátor nesmrtelného Schumachera, totiž ohlásil svůj definitivní konec a tak tu byla velká šance, že už příští rok nebude své kolegy otravovat svými věčnými prosbami o malý finanční příspěvek na zemní plyn. David sám se asi nemohl dočkat konce své tzv. kariéry a hned v prvním kole spáchal svou profesní sebevraždu do svodidel. A aby toho nebylo málo, pomocný režisér závodu Adamec si ho prozíravě vytipoval jako adepta na nový typ kamery na hlavě, kterou si David po útěku ze zrušeného monopostu zapomněl vypnout. Všichni tak mohli vidět, jak ve své maringotce hořce pláče do kapesníku a vzpomíná na své úspěchy: „Dvě stě čtyřicet špatných závodů v kariéře. Tenhle byl ale definitivně nejhorší.“ O svou další práci se ale bát nemusí, podle zákulisních informací bude pro Red Bull testovat nové otevírání plechovek.


    Po prvních třech kolech se pořadí ustálilo. V čele kraloval Massa, za ním pak supěli Trulli, Räikkönen a Hamilton, kterému by tato pozice k celkovému vítězství stačila. V sedmém kole udělal Barrichello ve svých boxech něco tak nechutného, že to po něm museli jeho mechanici uklízet ještě půl hodiny. Podle Rubense šlo o následek najetí monopostu na minimax, ovšem podle jednoho z jeho techniků šlo o následek dvou knedlíků navíc k obědu. V osmnáctém kole přišla všem jezdcům zpráva, že se deště nemusí obávat už vůbec. Opět kromě Alonsa. Toho měly na trati čekat deště žab, ryb, trakařů a kousky monopostu Davida Coultharda.


    Během závodu všichni spekulovali o psychické odolnosti adepta na titul Hamiltona. K tématu se vyjádřil i známý jezdec Janák, podle kterého má každý závodník F1 svého psychologa. Výjimkou je právě Hamilton, který zaměstnává ve dne v noci tým deseti psychiatrů, tří neurochirurgů a jednoho imitátora doktora House, jen kvůli tomu, aby mohl vůbec usnout v cizí posteli. Což se, bohužel, během série závodů stává poměrně často. McLaren ovšem investuje kromě do zdravotnictví také do vývoje svého vozu. Jak potvrdil šéf týmu Ron Dennis, jenom namontování červeného tlačítka TURBO BOOST do nového stroje stálo několik miliónů euro. „A v příští sezóně ho možná i propojíme s motorem,“ libuje si Ron.


    V 33 kole zapomněla televize Nova oznámit pořadatelům závodu, že zrovna zařadila reklamní blok do vysílání a jezdci tak mimo české televizní obrazovky zajížděli do boxů, jak se jim zrovna hodilo, což způsobilo, že po návratu průměrného českého závodníka – teoretika od lednice, se Hamilton pohyboval už na čtvrtém místě. A mělo být hůř. Třináct kol před koncem byl ohlášen déšť. Domyslel si to i Alonso, neboť mu mechanici vysílačkou vzkázali, ať si užije krásný zbytek slunečního a teplého dne. Šest kol před koncem pršet skutečně začalo, z čehož měli největší radost komentátoři, kteří mohli zesílit svůj hlasový projev až na úroveň 90 decibelů, čímž překonali i neviditelné Gripeny na prvomájovém říjnovém průvodu Prahou.


    A komentátoři si skutečně užívali. Těsný souboj Hamiltona s Vettelem moderovali tak zuřivě, že si vůbec nevšimli outsidera Glock, který se šikovným manévrem dostal až za Hamiltona a ten tak mohl slavit své tak trošku nefér vítězství, zatímco rudí borci, zmatení sledováním televize Nova, o titul mistra světa přišli. Zkusili se zaradovat aspoň nanečisto, ale nebylo to ono. A tak, zatímco začátečník Hamilton měl problémy najít po závodech v monopostu volant, Button vyjádřil své znechucením z výsledků protestním podpálením své Hondy. A nebyl to jediný zklamaný z tohoto závodu.


    http://www.strach.cz
  • PRAVIDLA F1
    Following unfortunate misunderstandings in the Grands Prix at Valencia and Spa, the FIA has revised the Red Car Rule for Formula 1. These amendments will be applied with immediate effect:

    1) Overtaking a Ferrari is not permitted under any circumstances.
    2) In the pit lane, a Ferrari always has precedence over other cars.
    3) Any driver finishing less than 25 seconds ahead of a Ferrari will be penalized 25 seconds.*
    4) If neither Ferrari finishes in first place, the stewards reserve the right to declare the result null and void (or to adjust it as necessary).
    5) Only Ferrari drivers are permitted to use anything other than ‘designated’ parts of a circuit.
    6) If forced off the ‘designated’ part of the track by a Ferrari, the guilty driver should immediately crash his car and return to the pits
    7) Any driver or team appealing against any FIA decision in favour of Ferrari may be subject to a fine and/or the deduction of points.
    *Subject to post-race adjustment by the stewards.
  • +
    = VSL :D :D :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam