CABOWITZ: kdyžtak to sem prosím hoď pro větší přehlednost i jako obrázek :)
Jinak — každé písmo má svoji stránku. Co tím chci říci — písmo nefunguje jen „samo o sobě“, ale především v kontextu. Může být děláno se záměrem provokovat (být hodně akcidenční), experimentovat (hledat ještě nezaplněné mezery v tom vší hmotě již hotových písem), být dobrým sluhou („neutrální“ textová písma), „restaurátorským“ počinem atd. Podle toho lze i přikročit k rozumné kritice — lze však jen obtížně hodnotit písmo, pokud neznáme jeho vytouženou stránku, jeho účel :)
Z toho, co zatím můžeme vidět, je evidentní jistá hybridnost (a to nejen v názvu souboru). Nejen mezi kaligrafickým a precizním počítačovým přístupem, ale i mezi účelem, který lze z jednotlivých detailů odhadovat. Relativně nízkým kontrastem a výraznými, jakoby karikovanými detaily by bylo lze se domnívat, že se má jednat o jakousi experimentálnější reinkarnaci lomených písem pro textové použití. Na druhou stranu výrazně úzká mezera mezi patkami u „u“, „y“ či „w“, jakož i celkový charakter abecedy, spíše nasvědčují akcidenčnímu písmu.
S řemeslnějších věcí:
— v písmu je nesmírně důležitá jistá konzistence. Nejen co se týče vertikálních metrik, ale i co se týče jednotného kontrastu, jednotné „hmotnosti“ napojení atd. Pokud srovnáme jen napojení oblouků na dřík u „n“ a „m“, asi vidíš, v čem shledávám problém :)
— šikmení dotahů dříků bez zakončení je velmi výrazné; obávám se, že bude dělat problémy v podobě „skákajícího“ řádku; pokud bys jej chtěl takto výrazné zachovávat, je třeba optimálně vyvážit rozumnými přesahy pod základní dotažnici (a možná o něco přeci jen zmírnit úhel);
— „r“ je příliš široké
— není zvykem dělat horní serif u „t“…a je pro to dobrý důvod :)
— „w“ vypadá spíše jako dvojité „u“; ačkoliv je více způsobů, jak „w“ konstruovat, doporučoval bych v dolní části zachovta nějakou souvislost ze zkosením „v“;
— šířka znaků může být dosti rozličná, zachování jisté textury je však pro „gotická“ písma typická; nejvíce je tomu samozřejmě u (gotické) textury a nejméně u (renesančního) švabachu, nicméně i u (barokní) fraktury (čemuž se nejvíce blíží tvé písmo) hrála důležitou roli; tomu pomáhá nejen sjednocení optické šířky znaků, ale také sjednocení optické velikosti ok;
— horní přetahy byly u těchto písem zpravidla krátké, v tomto ohledu je to tedy i u tvého písma v pořádku; nicméně pokud bys chtěl písmo užívat i pro sazbu češtiny, je potřeba počítat s dostatečným prostorem pro diakritická znaménka; nebál bych se tedy přetahy přeci jen trošku protáhnout :)
Jinak držím palce! ;)