• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CALTROPType Design — tvorba autorských písem
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    JOBLO_: přiznávám, zatím jsem to nikdy nevyužil, leč (mimochodem geniální) Glyphs app dle všeho umí s bitmapovými fonty pracovat a k tomu je ještě korektně exportovat. Má třicetidenní zkušební verzi, tedy vzhůru k testování ;)
    JOBLO_
    JOBLO_ --- ---
    nevíte nahodou někdo jak vyrobit font složený z fotografií (bitmap) ?

    Našel jsem tohle, jen je to pouze pro CS4. (mám CS5)
    Fontlab Typographic Tools - font editors and converters - Photofont Start
    http://www.fontlab.com/photofont/photofont-start/

    Jde mi hlavně o to že budu skenovat/fotit litery nasprejované přes šablonu a nechci to překreslovat do křivek, aby si to zachovalo charakter. Každý znak bude mít (doufám) hodně alternací, aby se neopakovala písmena se stejnými cákanicemi.

    díky za jakýkoliv postřeh.
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    BINARY_PARANOIC: Diky za skvely postrehy. S temi proporcemi bojuju zasadne uz od zacatku. Puvodne to bylo cely jeste kondenzovanejsi. Pak jsem trochu roztahl ten tenky a kdyz jsem zacal delat tucny, tak mi spousta veci proporcne nevychazela. Takze jde spis o nekoncepcnost, nez koncepcnost. =) S tim hackem je to na povazenou. Zkousel jsem i tu druhou variantu a nakonec jsem skoncil na podobnosti s carkou.

    Kolik bys doporucil delat masteru? Rekl bych, ze tohle, co mam by mohlo byt 100 a 800. 900 povazuju za samostatnou kapitolu. Urcite si chci jeste udelat 400 regular. Dopocital bych 200, 300 a 500, 600, 700. Slo by to takhle?
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    CHARVYBURGER: a teď k Tvému písmu :))

    Domnívám se, že ona „nevýraznost“ tučného řezu je dána jeho tradičnějšími proporcemi. Pokud porovnám vlasový a tučný řez, pak vlasový působí mnohem zúženěji (a není to jen těsnějším prostrkáním, které je tedy na můj vkus poněkud na hraně a může působit problémy). Pokud je to koncept, asi bych ho ještě více zdůraznil (tedy vlasové řezy zúžené, tučné našířené). Pokud ne, myslím, že by stálo za to optickou šířku sjednotit.

    Na každý pád bych s „nevýrazností“ asi neměl problém…nemyslím si, že by při tomto charakteru muselo být nutně „akcidenční“. Bude to holt takový humanističtější DIN :)

    Pak jen pár drobností, co mě letmým pohledem praštily přes brýli:

    — výběh „t“ má krapítko bouli;
    — u „k“ bych možná zvážil výraznější optické korekce (uprostřed je hodně hmotné);
    — vyvážení „s“ trochu kolísá; dle Davida prý nevadí, pokud nenápadně padá doprava, ale mám dojem, že optické osy u vlasového a tučného řezu nejsou úplně ve stejném úhlu;
    — háček u „ř“ bych cítil o fous více vlevo;
    — přeškrtnutí u „ł“ by mělo být níže;
    — „ß“ mi k tomuto písmu více sedí z horního obrázku…ale asi by to chtělo méně výráznou křivku „s“;
    — charakter vertikálního háčku jsi asi zvažoval…nicméně nějak bych se přikláněl k nekapkovitému tvaru;
    — pozor na kontrast tahů u „z“ (ne nadarmo je u klasických patkových písem „obrácený“).

    Jinak to má ale příjemný charakter, nějak z toho dýchá estetika Type Together :) Tak hodně zdaru!
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    CHARVYBURGER: celý systém je postaven na šesti masterech, tedy Hairline, Semi Bold (sic!) a Heavy, k nim samozřejmě odpovídající italiky. Posunutí prostředního masteru až na Semi Bold není náhodné, umožňuje mi déle držet nižší kontrast. V Heavy masteru (který ani není exportován, nejsilnější exportovaný je o stupeň lehčí) samozřejmě dochází k optickým korekcím a zvětšení kontrastu. Pravdou ale je, že těmto nejsilnějším řezům jsem zatím věnoval nejméně péče (ostatně v kurzívě zatím vůbec není), tedy možná ještě k nějakým korekcím dojde. Díky tedy za připomínku :)

    Stran přejmenování...důvod je prostý. Holt se s tím patlám příliš dlouho a mezi tím již jeden Dumpling vyšel :) http://www.myfonts.com/fonts/positype/dumpling/

    Sice bych asi mohl dokázat, že jsem tohle označení veřejně používal dříve, ale považuji to za takovou prkotinu, že jim jméno Dumpling bez sebemenšího pocitu křivdy přenechám :) To mě víc palí vlastnil dodělání písma :)
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    BINARY_PARANOIC: Neuvazujes u toho uberboldu trochu zvetsit kontrast tahu? Opticky zkompenzovat to /a a /e. Jestli nebudou prilis tucny, tim jak maji vertikalne tri tahy? Ale mozna mam jen vecerni vlci mlhu.

    Btw. co ze knedlik uz nebude knedlikem?
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Já na tom dělám, já na tom makám… :)

    DISEN
    DISEN --- ---
    Dnes v 19:00 proběhne v HUBu seminář ohledně digitální typografie!

    29. seminář UGD: Písma pro web | Unie grafického designu
    http://unie-grafickeho-designu.cz/seminar/davidbrezina/#.USs7cVpabTp
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    Zdravím písmaře.
    Mám tu jedno písmo, se kterým mám pocit, že se trochu točím v kruhu. Nejsem si jistý, že další změny vůbec něco přináší. Chtěl bych udělat pomyslnou čáru a věnovat se dalším fázím vývoje písma. Protože už do toho ale zírám měsíce, tak by mě zajímal názor i jiných očí.

    Vím, že mám problém s nevýrazností tučného řezu. Asi to bude tím, že vznikal jako druhý, což, jak jsem zjistil, není optimální cesta.


    testovací PDF:
    http://jancharvat.cz/projects/type%20design/own/anje/data/test130213.pdf
    WAKO
    WAKO --- ---
    nebo ještě více odlišit rameno f a t

    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    WAKO: U toho F bych posunul dělicí rovinu výš. Podle mého oka do úrovně C. I když to zase vytvoří světlou plochu dole. Tak nevím.
    WAKO
    WAKO --- ---
    Tak další pokus. Stavebnicová modelace jednoho tvaru pro firmičku, která sestavuje vybavení do Fitcenter...posilování, ohejbání, kondice...Fitcon = Fitness consulting

    HANES1
    HANES1 --- ---
    ahoj, chtěl bych jen avizovat, že se účastnim se svojí knížkou "Metrovagonmash" o podzemních metro systémech a vagónech metra v projektu hithit, která vychází pod vydavatelstvím BiggBoss na jaře 2013, takže kdyby někdo chtěl, může si ji předplatit a na jaře ji držet v ruce. Nejedná se o charitu,)

    Speciálně pro knížku jsem vytvořil i monospace písmo. Všechny informace o knize a můj hereckej výkon najdete v rámci crowdfunding projektu hithit.com zde:

    https://www.hithit.com/cs/project/16/metrovagonmash

    rád cokoliv zodpovím na horcik.honza@gmail.com

    díky
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    uf... jsem se lek...
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    _KOFILA_: používáme .:)
    ZIGI
    ZIGI --- ---
    Brousek ma novy web... http://www.suitcasetype.com/ ... webfonty, blog, online obchod... kdyby to nekoho zajimalo :-)
    ABBE
    ABBE --- ---
    _KOFILA_: Zamluvit Glyphs? To by byla věčná škoda, ten používáme!
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    Ten Glyphs jsme tu zamluvili, nebo to nikdo nepoužíváte?
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    WAKO: Jo a jeste bych uplne zapomnel doporucit Ale Paula - http://sudtipos.com/home - to je uplnej skriptovej buh. =) Btw. prijede 18. do Prahy.
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    WAKO: hele třeba pro inspiraci když jde o ruční hledání východiska pro nápis i abecedu je dobrý koukat po americe kde se udržela forma napsat si fakt pěknej nápis rukou, štětcem atp... na výlohy obchodů... pro zajímavost jedna pismolajna, která ktomu má taky blízko http://www.houseind.com/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam