NELLAS: Pak ses jako prvni podivala na ten "except one" :)
Trik je v tom, ze
1) horni nadpis sugeruje, ze jsou vzhuru nohama (teda dnem)
2) vetsinou (i kdyz ne vzdy) je u fotek svetlo spis zleva shora a my jsme navykli cist zleva doprava a tak prvne vnimame osvetlenou sikmou plochu jako plochu osvetlenou zleva z zvedajici se tedy doprava nahoru a jakmile se takto "chytnes" na nekterem z tech oblych v horni casti, tak ti tak pripadaji vsechny
3) pak te navedou hledat jeden jiny (coz jsou treba ty vlevo dole, kde zkusenost napovida, ze jde o klasicke kelimky a protoze dno neni osvetlene, tak musi byt dole, ne nahore a ten prechod tmy a svetla je taky prilis obly, takze musi byt na stene (a ne, ze je vrsek zaobleny)) a tedy je to osvetlene zprava
A jakmile mas jednou zdroj svetla vpravo, tak jsou nahle vsechny jasne dnem dolu.
Pokud se soustredis na to velke uplne nahore a dost vledo, nebo to velke kulate hned pod tim a predstavis si to osvetlene zleva a hodne oble, tak to bude dnem vzhuru a zaroven i ty vedle budou stejne natocene (dokud udrzis mentalne svetlo vzleva)
---
Prakticky to asi lip funguje na anglicany, protoze nejdriv jsou indoktrinovani tim nadpisem, ktery rovnou "vnimnou" misto aby ho cetyli a prekladali, zatimco ostatnti jdou spis po lince "nejaka pismena, hele obrazek ... " a nejdriv si ho prohlidnou, s tim, ze kam se jim zrovna usadi zdroj svetla je spis nahodne a a vetsi sanci ma svetlo zprava, protoze par tam pro svetlo zleva vyzaduje zdroj svetla hodne nizko a zaroven by byly nejspis zastineny vlevo lezicimi vetsimi predmety.
Takze jakmile mas jednou svetlo vpravo a zacnes prekladat text, tak uz ti to svetlo jen tak nepreskoci doleva. (ale s trochou snahy ho tam taky muzes dostat)