LODBROG: Něco na ten způsob, jenom nikoli odpověď, ale přístup.
(Řekněme, že by student byl již zasnouben a zamilován a rabiho dceru by za ženu nechtěl a slušně jí odmítnul. A že by se tato historka rozkřikla.
A rabi by přijel do jiného města, byly by mu předhozeni jiní studenti a na tu otázku unisono odpověděli "nevím, pouč mě". Rabi není hloupý, tak by jim prostě něco řekl, oni by si to zapsali do sešítků a rozešli se, memorujíce jeho výrok. A on by je do taxíku necpal. Cpal by do něj studenta, který by s ním o té odpovědi začal debatovat (a třeba ji i vyvracet, či označovat za neplatnou, vyhýbavou, neurčitou - protože taková by asi byla).
Vážně věřím, že rabi svou testovací otázku promyslel tak, aby na ni nebyla jasně správná odpověď. A ten test nebyl o nabiflovanosti a o konkrétních slovech, ale o bystrosti a zvídavosti studentů.
)