• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXCanon EOS xxxD a xxxxD Canon EOS 1000D, 1100D, 400D, 450D, 550D, 600D, 650D, 40D, 50D, 60D)
    Klub všech majitelů a příznivců Canonu 450D (a 1000D, jelikož má podobné parametry a shodné příslušenství). Rady, tipy, triky, zkušenosti.

    Majitelé fotoaparátů hlaste info pro nástěnku

    , do pošty nebo ve formátu *INFO_EOS* a zde informace
    rozbalit záhlaví
    VASAX
    VASAX --- ---
    POMPO: Fakt supr :-)
    POMPO
    POMPO --- ---
    Skoro jedina zmena sou Mpix...
    NJAL
    NJAL --- ---
    VASAX: A cos cekal? Firma, ktera neni 8 let (od D30) schopna (rozumej "ochotna") vydat digitalni ekvivalent EOS-3, by se nejdriv musela zmenit, a pak az by prekvapila.
    VASAX
    VASAX --- ---
    Teda žádnej zázrak...
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    3x jj 1x nn
    POMPO
    POMPO --- ---
    GHOSTSTALKER:
    Karty pocitam SDHC
    AF pocitam z 450D?
    FPS pocitaj pro JPGy?
    Vi se velikost bufferu?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    500d Specs
    mp: 15.1
    ISO: 100-3200
    Proc: DIGIC IV
    LCD: 3″ VGA LCD
    crop: 1.6
    FPS: 3.5
    AF: 9 Point AF
    AF: Face Detection
    Battery: LP-E5
    Feature: LiveView
    Feature: Movie Mode w/contrast detect AF
    Announcement: January 24, 2009 (?)
    LAPAK
    LAPAK --- ---
    KAPPI: ehm, doplnuju: "u vsech NORMALNICH fotaku" :):)
    KAPPI
    KAPPI --- ---
    LAPAK: btw, viděl jsi patici na Sony A300 DSLR? Sony snad nikdy neudělalo něco podle standartů, alespoň že to má objektiv na správný straně :-D
    LAPAK
    LAPAK --- ---
    QUIP: to zakladni odpaleni funguje furt stejne, proto i na dnesnich zrcadlovkach tyhle stary vpohode odpalis, jedinej problem je to napeti, ale to uz sme se bavili... veskera ostatni komunikace mezi bleskem a telem (a ze ji neni malo) pak probiha po tech ostatnich pinech na patici, ale to zakladni odpaleni je u vsech fotaku pres spojeni okruhu stredovej pin-kontakt na patici
    KAPPI
    KAPPI --- ---
    QUIP: myslim, že to bylo v delvitě na proseku ve fotokrámě když tam jdeš zezadu
    _AMBRA_
    _AMBRA_ --- ---
    KAPPI:
    NJAL:
    thnx
    QUIP
    QUIP --- ---
    KAPPI: kde? Nasel jsem akorat nejaky za 200,-
    KAPPI
    KAPPI --- ---
    QUIP: ted jsem kupoval hotshoe kostku za cca 60Kc tusim od Hamy, ma z boku PC konektor, takze patice no problemo :-) vemes 2 kostky, cvaknes je izolovane na sebe a elektroniku pripojis pruchozi na kablik stranou :-)
    QUIP
    QUIP --- ---
    LAPAK: Propojenim (zkratovanim) to tak fungovalo u mechanickych spinacu analogovych fotaku, to je pravda, ale tady u tech elektronickych uz si nejsem jisty, jaky proud to snese, jak je to s polaritou atd. Nicmene podle toho schematu, co jsem nasel by to mela byt brnkacka postavit. Problem bude jen s mechanickou casti (konektory / patice na blesky atd.)
    LAPAK
    LAPAK --- ---
    QUIP: co vim, tak to odpaleni blesku probiha uplne jednoduse, ze spojis okruh mezi tim stredovym pinem blesku a kontaktem, kterej je na blesku "v patici", alespon tohle kdyz jsem pri tom mereni udelal, tak se vzdy odpalil...

    tak jestli to budes nekdy vymejslet, tak urcite pak dej vedet...

    ACID: jj, presne o tom jsem mluvil, s nejakym starym analog bleskem asi tezko rozjedes canonackej ttl s predbleskem, tudiz s nim musis pocitat sam... ale tak snad kazda zrcadlovka ma manualni rezim ze :) ja takhle s tim soligorem odfotil vpohode celej ples...
    NJAL
    NJAL --- ---
    _AMBRA_: Osobne rawuju tak pul roku, driv jsem mel pocit, ze mi to za to nestoji, ale stoji - zejmena vyvazeni bile je ohromne plus, ktere si clovek uvedomi, az ho vyzkousi. Jisteze, na nejakych beznych fotkach z venku pri slunicku to smysl nema, ale fotky z interieru pod zlutymi svetly, nebo kde se blesk odrazi od ruznobarevnych sten, ty prokouknou - a vsechno ziskava zpet barvy takove, jake by byly pod svetlem bilym.
    Dalsi plus je 12-14 bitova barevna hloubka, ktera se oceni zejmena pri hrani si s nastroji typu "Krivky" pri postprocesingu - na tyto nastroje 8bitovy JPEG reaguje mnohem hur, nez obraz se 12-14 bitovou barevnou hloubkou - tim padem je vetsi sance na zachranu ci vylepseni fotky, ktera se expozicne prilis nepovedla.
    Navic mam take pocit, ze Canon castecne zakryva sum tim, ze ponekud snizi kontrast cele sceny - fotky z rawu jsou jednoduse takove "zivejsi", tezko to presne popsat. Pravda, sum je trochu vic videt, anebo ho lze odfiltrovat jinak.
    KAPPI
    KAPPI --- ---
    _AMBRA_: RAW ti dává víc možností při pozdějších úpravách fotky, např. vyvážení bílé, srovnání expozice - když se ti třeba povede přeexponovaná fotka atd. tady je víc http://www.paladix.cz/clanky/je-raw-pro-vas.html
    _AMBRA_
    _AMBRA_ --- ---
    omlouvam se za lama dotaz, ale jak je to s tim RAWem?
    (proc RAW? - zkousela jsem fotit v rawu, ale nejaky extra rozdil jsem tedy nenasla...) nj, zacatecnik....
    QUIP
    QUIP --- ---
    QUIP: takze ten oddelovac s optoclenem nemusim ani vymyslet, uz je vymysleny a je to v podstate jak jsem popsal (optoclen + triak + par drobnych okolo :))
    http://repairfaq.cis.upenn.edu/Misc/strbfaq.htm#strboaof
    ACID
    ACID --- ---
    LAPAK: ten SL 199A je odpalovany normalne fotakem, problem je jedine v tom ze fotak s nim nepocita, resp vi ze ma blesk, ale nedokaze ho ovladat... + ten blesk ma cidlo, takze kdyz ho zapnu a umistim do prostoru, interni blesk ho odpali..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam