• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXCanon EOS xxxD a xxxxD Canon EOS 1000D, 1100D, 400D, 450D, 550D, 600D, 650D, 40D, 50D, 60D)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    VASAX: nejak podobne to mam. Kdyz bych mel terovy diskovy pole, tak do tech rawu i fotim, takhle fakt jen dulezity veci.
    CUCHULAIN
    CUCHULAIN --- ---
    VASAX: jo.. teď jsem myslel jpegy v AdobeRGB :-)
    VASAX
    VASAX --- ---
    CUCHULAIN: Abych neměl terabajt RAWů tak ukládám ve vysoké kvalitě jpegy v AdobeRGB. Vyloženě jen u spešl fotek si nechávám RAWy... zase nejsem nějaký profi fotograf abych tohle hrotil...
    CUCHULAIN
    CUCHULAIN --- ---
    VASAX: no jasně. v tom případě je fajn si zálohovat originál :-)
    VASAX
    VASAX --- ---
    CUCHULAIN: NO já bych do sRGB nepřeváděl, kdybych nemusel.. bohužel prohlížeče a spoustu programů s nějakými profily nepočítá a všechno to interpretuje jako sRGB... pak se stane to, že vypadají jinak.
    VASAX
    VASAX --- ---
    CUCHULAIN: U focení je to fuk protože stejně fotím do RAWu...
    No já občas zpětně s tím ještě něco dělám a tak, takže všude pracuju v AdobeRGB, a když pomineme ztrátu jpeg komprese tak dochází k redukci při přechodu na sRGB, opačným směrem ten rozsah už nedoženu.
    Do tisku je myslím jedno jestli posíláš ARGB nebo sRGB, tak pak stejně proběhne u nich přechod do CMYK a ten záleží už od výbavy co tam mají
    CUCHULAIN
    CUCHULAIN --- ---
    VASAX: má to význam? imho tak dochází ke ztrátě barev.
    fotit do AdobeRGB se vyplatí jen pokud z toho chceš přímo tisknout.
    VASAX
    VASAX --- ---
    LAPAK: Tak pro mě je to meziskok. Pak resajzuju a převádím do sRGB ...
    LAPAK
    LAPAK --- ---