Začínal jsem na osmibitech, do dneška je mou modlou International Karate+ (na Amize), prošel jsem věcmi jako Way of the Exploding Fist, Karateka, Yie Ar Kung Fu na automatech a strašně dlouho jsem vydržel na Mortal Kombatu 1 (automaty), posléze PC, kde jsem provařil i dvojku. Od trojky výše mi to přišlo celkem to samé dokola, takže jsem uvítal ve své době převratného Virtua Fightera, zejména jeho druhý díl, který na automatech i PC patřil mezi mé nejoblíbenější vůbec. To už byl krůček k Tekkenovi (k dvojce, jednička se nedá hrát), jehož třetí díl (PSX) považuji za nejdotaženější bojovku všech dob, i když kvůli grafice hraju dnes pětku (PS2). Také jsem přičuchnul k Soul Caliburu a momentálně hraju čtyřku na PS3.
V době Tekkena, kdy byly klasické 2D bojovky prakticky na vyhynutí (věci jako MK4 to jenom potvrzovaly) jsem se zpětně dostával k věcem jako Street Fighter (různé díly), ale hlavně Guilty Gear (GBA, DS) a skrz emulátory jsem okoštoval další věci.
Mám strašně rád kreslenou grafiku a absurdní komba v 2D bojovkách mi jsou sympatické. Ale když tady padlo "v Tekkenovi se jen vyhazuje do vzduchu a pak se mu dá za polovinu", tak se nemohu nezeptat, o čem jsou ty dnešní 2D bojovky? Co jsem zkoušel Guilty Gear X na Wii (a to není ojedinělý příklad), tak jde buď a) zběsilé mačkání tlačítek a ono to něco dělá nebo b) naklikání jednoho 80.000 hit komba a konec hry. Ano, tím chci říct, že tyhle novější bojovky mi vůbec nejdou a nepochopil jsem je ;).
A tak strašně rád bych proniknul do věcí jako Street Fighter 3 Alpha... ale nikdo mi není schopnej vysvětlit ty rozdíly ve stylech a dát mi nějakej tutorial obecně ;).
No jinak si budu brzy kupovat arcade páku na hraní bojovek (asi rovnou pro dva hráče) a sháním Dreamcasta mimo jiné právě na SF3A.