• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PRK2D Bojovky - Street Fighter, King of Fighters, Guilty Gear, Capcom vs SNK a jiné
    Diskuze o 2D bojovkách, které jsou ještě pořád kompetitivně hrány. (především v Asii a USA)



    Důležité odkazy:
    http://www.shoryuken.com - news (především capcomovky) + poměrně dobře sepsána wiki k street fighterům, king of fighters a capcom vs snk2.
    http://www.ggpo.net - možnost hraní 2d bojovek s ostatníma lidma (ne všechny, pouze ty, který jsou na arkádách a podporuje je použitý emulátor - fba)
    http://capcom-unity.com/street_fighter/go/forum/viewboard - Oficiální street fighter fórum
    http://www.streetfighterdevotion.com/ - stránky věnované street fighterům
    http://www.czecharcade.com - stránky české komunity

    IRC ceske komunity: #czecharcade@irc.quakenet.org (webchat: http://www.czecharcade.com/irc-chat/)

    LEGENDARY comeback z EVO 2004
    rozbalit záhlaví
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    N0NECZ: No takhle - SF jsem samo poprvé v životě pařil na Amize, byla to tuším klasická dvojka, ale ono s jednotlačítkovým joystickem to nejde hrát. Takže se víc vařily Body Blows - tam to ovládání sedělo. A taky SF2Turbo měl na Amize asi 11 disket, což v době bez harddisku znamenalo prokletí, takže se mi prostě dlouho vyhýbal. Až teprve na konzolích jsem mu přišel trochu na chuť, ale jak říkám - všude bylo plno Mortalkombatistů, Tekkenistů a dalších -istů, jenom SF nikdo extra nepařil, takže mi nikdo nedal ten správný úvod - což je problém hlavně nových dílů, kde je toho prostě moc.

    Ale rovnou tady vypálím otázku na tělo. V Laser Game měli blahé paměti automat s 2D bojovkou, která byla zajímavá několika věcmi:

    a) Všechny postavy se mohly ve všech arénách zachytit za strop - vždy tam byly u stropu nějaké trubky nebo lana nebo jiné záchytné body - takto uchycená postava mohla normálně bojovat dál - útočit na protivníka dole, stejně tak se mohly dvě postavy mlátit nahoře.
    b) Grafika byla hodně barevná, až skoro přeplácaná, byly tam postavy jako klaun, komixově přehnané.
    c) Automat po vypojení z elektřiny a opětovném zapnutí nabídnul admin režim, kdy šlo hrát bez vhazování mincí ;).

    A ještě by mne zajímalo, jestli mezi 2D bojovky počítat i věci, které sice disponují 3D grafikou, ale neumožňují hráčům se nějak výrazně pohybovat ve třetím rozměru - třeba první Virtua Fighter měl třetí rozměr jen do počtu. A co třeba SF4?
    N0NECZ
    N0NECZ --- ---
    DAVESADE: A hrdinný amigisto, vítej ! Lidé ze země Sinclairu tě zdraví !

    Udivuje mě, že jsi se dostal ke Street Fighter až zpětně. Právě co si pamatuju, tak pro mě to byla jedna z her kvůli který bylo u kámošovi Amigy pořád plno.

    No a co se týká herních postupů. Na jednu stranu souhlas. Ono je to, dle mého, stejně vždy tak nějak o tom najít pár postupů, které z valné většiny platí a potom je aplikovat dokola.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Začínal jsem na osmibitech, do dneška je mou modlou International Karate+ (na Amize), prošel jsem věcmi jako Way of the Exploding Fist, Karateka, Yie Ar Kung Fu na automatech a strašně dlouho jsem vydržel na Mortal Kombatu 1 (automaty), posléze PC, kde jsem provařil i dvojku. Od trojky výše mi to přišlo celkem to samé dokola, takže jsem uvítal ve své době převratného Virtua Fightera, zejména jeho druhý díl, který na automatech i PC patřil mezi mé nejoblíbenější vůbec. To už byl krůček k Tekkenovi (k dvojce, jednička se nedá hrát), jehož třetí díl (PSX) považuji za nejdotaženější bojovku všech dob, i když kvůli grafice hraju dnes pětku (PS2). Také jsem přičuchnul k Soul Caliburu a momentálně hraju čtyřku na PS3.

    V době Tekkena, kdy byly klasické 2D bojovky prakticky na vyhynutí (věci jako MK4 to jenom potvrzovaly) jsem se zpětně dostával k věcem jako Street Fighter (různé díly), ale hlavně Guilty Gear (GBA, DS) a skrz emulátory jsem okoštoval další věci.

    Mám strašně rád kreslenou grafiku a absurdní komba v 2D bojovkách mi jsou sympatické. Ale když tady padlo "v Tekkenovi se jen vyhazuje do vzduchu a pak se mu dá za polovinu", tak se nemohu nezeptat, o čem jsou ty dnešní 2D bojovky? Co jsem zkoušel Guilty Gear X na Wii (a to není ojedinělý příklad), tak jde buď a) zběsilé mačkání tlačítek a ono to něco dělá nebo b) naklikání jednoho 80.000 hit komba a konec hry. Ano, tím chci říct, že tyhle novější bojovky mi vůbec nejdou a nepochopil jsem je ;).

    A tak strašně rád bych proniknul do věcí jako Street Fighter 3 Alpha... ale nikdo mi není schopnej vysvětlit ty rozdíly ve stylech a dát mi nějakej tutorial obecně ;).

    No jinak si budu brzy kupovat arcade páku na hraní bojovek (asi rovnou pro dva hráče) a sháním Dreamcasta mimo jiné právě na SF3A.
    N0NECZ
    N0NECZ --- ---
    JEBAK: Nj. Já jsem zas debil, kterej to nehrotí a tak si půl roku hru užívá, než příjde na to, že už je tos tejně pořád to samý dokola.
    JEBAK
    JEBAK --- ---
    Já mám u těch tekkenů problém, že když takhle nějakou bojovku chci vyzkoušet, tak to začnu hrotit, podívám se jak se to hraje na tý vysoký úrovni apod. No a na tý je ten tekken furt dokola stejnej - dva pohyby na to, aby člověk vyhodil protivníka do vzduchu a pak mu dá za polovinu, když je enemy ve vzduchu.
    N0NECZ
    N0NECZ --- ---
    JEBAK: No, ono co se týká Tekkena (aspoň těch prvních, nevim jak dneska), MK4 a podobných, tak tam byl většinou stejenj podobnej herní zážitek jako ve 2D. Nicméně jsem viděl už i nějaký mládičky z pohledu třetí osoby a tam už bude asi zážitek trochu jinej.
    I tak ale myslim, že i "jenom" s 2D se dá užít hodně srandy. Tenhle žánr je pro mě už delší dobu zakopanej, nicméně rozflákat si klávesnici nad podobnou hrou snad člověka musí bavit v každém věku. :)
    JEBAK
    JEBAK --- ---
    OT to není, 2D bojovka to je ; > Já spíš řeším, že bych to tu rozšířil aji o 3D, jako tekkení, dead or alive, virtua fightery, akorát že co vím, tak se nějak víc hraje akorát ten tekken.

    Každopádně kupříkladu moje první bojovka byla mortal kombat 3, kde jsem si připadal fakt dobrej když jsem začal mlátit do klávesnice a z repráků zaznělo "FATALITY!" ;O Pak jsem měl fázi několika let, kdy bylo bojovkový prázdno... no a pak jsem nainstaloval guilty gear x2 reload a už to se mnou jelo z kopce :(
    N0NECZ
    N0NECZ --- ---
    Sry za možný offtopic, ale spolu s tímhle auditkem se mi vybavili časy u mejch prvních bojovek, tenrkát ještě na ZX-Spectrum u Way of Exploding Fist a IKarate+.
    http://www.youtube.com/watch?v=eiBpPtawgO8
    http://www.youtube.com/watch?v=TZJkHxWOnyE
    JEBAK
    JEBAK --- ---
    Nedávno jsem zkoušel to spectatování v GGPO (až teprv nedávno jsem se vrátil k aktivnímu hraní, v době kdy jsem hrál předtím na GGPO ještě bylo tzv. Dojo, člověk mohl sledovat replaye, to jsem používal spíše) a musím říct, že poměrně spokojenost, vždy si nahodím 3 různé hry a podle toho, který momentální matchup mne nejvíce zajímá, tak na ten se podívám. V praxi to vypadá nějak takhle:

    http://img222.imageshack.us/img222/355/obspc6.jpg
    JEBAK
    JEBAK --- ---
    Po remaku pravděpodobně nejhranější bojovky od SNK - a zároveň nejhranější bojovky na GGPO (kof98 neasy) je připravován další remake, tentokrát remake KOF2002. Více info na http://www.shoryuken.com


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam