• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOMEEKJungle / Drumandbass a všemožné zlámaniny

    DISKOFILŮM VSTUP ZAKÁZÁN / 2024: ZBYLI JEN DISKOFILOVÉ A DŮCHODCI

    EMOTIKONY / PHUN WORDS

    I Klute to ví: "Never trust a white man with dreads"

    2014 motto: never trust a dj that doesn't use headphones...

    rozbalit záhlaví
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    WENIA: Asi makali na nějakým pořádným bangeru..
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    WENIA: to je otazka na zlatyho bludistaka lol. zhruba ve stylu "jak si mohla Iveta lehnout na koleje?"
    MEDAN
    MEDAN --- ---
    WENIA: uplne stejne jako kdekoliv jinde :o)
    WENIA
    WENIA --- ---
    Jak muže bouchnout repro ve studiu?
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    RAVEBOY:
    LKD: tak tak ...a Optical to prej schytal víc proto i pak hodne dlouho nejezdil jako DJ a mezitim EDa brazdil svet.
    LKD
    LKD --- ---
    RAVEBOY: "Výbuch reproduktoru, po němž nějakou dobu mají oba zúčastnění problémy se sluchem, poznamenává přípravu dalšího LP alba. Za pomoci Matrixe se album pod názvem Creeps (2000) dostává s několikaměsíčním zpožděním k uším nedočkavých příznivců a dvojka jednoznačně potvrzuje své místo na nejen junglovém slunci."

    SHADOWBOX/VÍ
    L4MA
    L4MA --- ---
    M4Y4: jaky chory individuum dalo minus? :D
    PECIK
    PECIK --- ---
    byl to myslim Ed Rush a kvuli tomu preci roky nehral...(nez mu dosly prachy)
    RAVEBOY
    RAVEBOY --- ---
    Hele nebyl to zrovna Optical, komu nějak před lety bouchnul reprák ve studiu a má nějaký trvalý poškození sluchu? Nevíte, jak to vlastně dneska dává?

    HEAR ME/ALMIGHTY
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    M4Y4: Krása! At se to povede!
    M4Y4
    M4Y4 --- ---
    Zítra už je pátek, takže:



    LINEUP:

    Wormhole mainstage (97 - 2007 dnb):
    21:30 - 24:00 Nitropank aka Nitrous a 2K
    24:00 - 01:00 Koogi
    01:00 - 02:30 OPTICAL (UK) - 20 years of Optical album tour
    02:30 - 07:00 M4Y4 & Rudeboy

    2nd stage (Liquid funk):
    22:00 - 00:30 Duo Blondynos - Rudeboy & M4Y4
    00:30 - 02:00 Theya
    02:00 - 03:30 SYNCOPIX (DE) in special oldskool liquid funk set
    03:30 - 05:00 Bano


    Pro místní, včera jsem mluvil s Opticalem a selekcí se bude držet taky do 2007, takže žádné moderní nesmysly by se konat neměly.
    GENERIXX
    GENERIXX --- ---
    :D :D :D :D



    "Up All Night" John B VIP Limited Edition Dubplate HOT SAUCE | Beta Recordings
    http://www.beta-store.com/products/up-all-night-john-b-vip-limited-edition-dubplate-hot-sauce
    RAVEBOY
    RAVEBOY --- ---
    ILL_EEL & AKISAN: Jako když pominu reference na "drum & bass wise" v některejch dubem ovlivněnejch junglovkách, tak si taky myslim, že to začalo až s tou distancí, ale ono to bylo dost zkomplikovaný i docela vlivnou kompilací "Drum & Bass Selection" na Suburban Base, která byla výsostně junglová.

    Třeba v Čechii to byl taky docela bordel. "Inner City Life" a "Timeless" od Goldieho byl na kontinentě celkem zmatečně marketovanej jako "jungle", takže všichni, komu se pak zalíbil atmosférickej Bukemoidní/Moving Shadow drum'n'bass žili v domnění, že to je jungle. Naopak třeba na soundsystémový scéně dost jeli Gardenzitty a ti byli všema označovaný za jungle, i když ve svym nejslavnějším období jeli kromě ranních dojezdů téměř výhradně drum'n'bass (i když ragga influenced). A lidi, co chodili na ně, si zase mysleli, že drum'n'bass jsou ty rozsypaný věci na "Drum & Bass Selection" nebo na "Jungle Massive"... Prostě Babylon ;-)))

    DON'T AVE A LICENCE/TO PLYE DIS
    ILL_EEL
    ILL_EEL --- ---
    AKISAN: jo no...nebylo to tak bezny...zaclo se to pouzivat vic kdyz se producenti chteli distancovat od ragga soundu
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    ILL_EEL: ale pokud vim tak ne tak "officialne" jakoze skatulka... furt se primarne pouzival pojem jungle....i v mediich... stary mixmagy atd.
    ILL_EEL
    ILL_EEL --- ---
    SOLDIK: to je ale blbost, vyraz drum and bass se v ty dobe uz pouzival
    SOLDIK
    SOLDIK --- ---
    RAVEBOY: to me zase v 92 - 93 kdyz se zeptali fabia, co to hraje a on rekl, jungle. holt mafiani :) fabio, grooverider, goldie, clayton...
    RAVEBOY
    RAVEBOY --- ---
    SOLDIK: Mě v tomhle ohledu nejvíc baví výraz "jump-up"... Původně označoval drop, ve kterym se rozjely všechny bicí a basy najednou, ale časem tak novináři začali řikat stylu Mickey Finna a Aphroditea, kterej ale oba svorně nesnášeli (protože uvnitř scény se tomuhle vždycky řikalo "rollers")

    DETROIT/HOUSE
    SOLDIK
    SOLDIK --- ---
    RAVEBOY: slovickarit nad tim co je jeste hardcore, co dnb a co jungle asi nema smysl. ze se v dobe 94 - 96 objevily prvni dnb tracky, respektive to v te dobe jeste nikdo takto ani nepojmenoval, nikdo nevyvraci.
    L4MA
    L4MA --- ---
    RAVEBOY: presne tak, narozdil od akirova oldskool hc Bombscareu. ja to v zadnmy pripade nerozporoval, jen jsem se chtel zas dozvedet neco novyho (coz je v tvym pripade skoro jistota. :)).
    RAVEBOY
    RAVEBOY --- ---
    A když už jsem tady, nedávno jsem sem postoval článek, kterej je v placený sekci A2ky a kterej je taky trošku o drum'n'bassu. Myslel jsem, že ho odemknou s příštím číslem, ale prej až za rok, tak ho sem posílám rovnou:

    Komodifikace klubové kultury
    Zánik klubu Fabric a pokrytectví elektronické taneční scény
    Raveboy

    Vynucený konec legendárního londýnského klubu Fabric vzbudil rozhořčené reakce. Hvězdy taneční elektroniky, promotéři i fanoušci hovoří o ohrožení klubové kultury. Bez ohledu na postupující gentrifikaci
    je ale třeba si uvědomit, že dnešní velké taneční kluby se řídí podobnou logikou jako developeři.

    V posledních týdnech rozvířilo dění na klubové scéně oznámení, že oblíbený londýnský superklub Fabric končí. Místní zastupitelstvo ve čtvrti Islington mu neobnovilo licenci pro pořádání hudebních akcí, což zvedlo vlnu nesouhlasu jak ze strany tamějších promotérů, tak i návštěvníků. Jak uvedl Karel Veselý ve svém článku na A2larmu, nejednalo se o jediný klub, který byl v poslední době pod tlakem zvenčí nucen zavřít své brány. Důležitým aspektem celé kauzy je tlak majitelů nemovitostí a postupující gentrifikace městského prostoru. Lze se přiklonit k názoru, že ve skutečnosti nejde o problém s drogami nebo s hlukem, nýbrž že tyto argumenty jsou jen záminkou k tomu, vystrnadit noční kluby z lukrativních oblastí velkoměsta a nahradit je kancelářemi nebo obchodními prostorami. Nelze ovšem přehlížet ani to, že zábavní průmysl se již dávno řídí dosti podobnou logikou, a je tedy na pováženou, kdo je tady vlastně oběť.

    V reakci na konec Fabricu i jiných klubů internetový prostor doslova zaplavily příspěvky hlavních hráčů hudební branže odmítajících tento trend. Drum’n’bassový veterán Goldie nabídl k roztavení svůj Řád britského impéria, Friction, další významný producent žánru, byl jedním z diskutujících hostů hlavní zpra-
    vodajské relace BBC News a elitní periodika jako DJ Mag nebo Mixmag nabádají k podpisu petice za zachování klubu. Britský grimeový producent Mr. Mitch dokonce vyzval čtenáře svého Twitteru k
    protestní street party, čímž se ovšem zřejmě nechtěně dotkl tématu, vůči kterému je klubový establishment dosti ostražitý: undergroundové minulosti celé klubové taneční scény.

    Počátky dnešních superklubů lze vysledovat na přelomu osmdesátých a devadesátých let, kdy se generace navrátilců z Ibizy a Goa snažila reprodukovat atmosféru free parties na plážích těchto exotických destinací a přenést ji do západoevropských velkoměst. Vznikaly první klubové noci zaměřené
    na house music a později i na další odvozené žánry a zároveň byly organizovány příležitostné parties v zasquatovaných skladištních halách. Zpočátku se příliš nehledělo ani na honoráře, ani na image, základem každé party byl hlavně silný soundsystém a hypnotická světelná show. Jelikož „acidová“ horečka ve velmi krátké době ovládla celou Velkou Británii, počty návštěvníků rapidně stouply,
    a tím se zvýšila i možnost vydělat velké peníze na vstupném či na baru.

    V roce 1994 přišel Criminal Justice Act, zákon protlačený státními orgány jakožto odpověď na masivní letní open air free party v Castlemortonu, a z něho vyplývající povinnost úřadů udělovat licenci každé taneční party. Tento zákon vyvolal velkou vlnu odporu, avšak s pomocí masivní mediální kampaně
    založené na morální panice „slušných občanů“ byl celkem bez problému přijat a začal být vynucován. Je celkem příznačné, jak rychle se někteří promotéři a kluby přeorientovali na novou situaci, a není snad ani třeba příliš zdůrazňovat, že ti, co se přizpůsobili nejrychleji, na explozi elektronické taneční hudby značně vydělali. Není náhoda, že organizátory velkých halových „megaraves“ z doby před zákonem byli z velké části budoucí majitelé superklubů v centrech velkoměst.
    A také není náhoda, že nemalý vliv na úspěšné schválení zákona měla obchodní skupina Portman Group, sdružující výrobce alkoholických i nealkoholických nápojů, jejichž zisky s nástupem „generace extáze“ výrazně poklesly. Dnes jsou například pivovar Guinness nebo Red Bull neodmyslitelnou součástí legalizovaných parties.

    Klub Fabric se stejně jako ostatní dnešní superkluby podílel na demontáži těch nejautentičtějších prvků britské elektronické taneční scény. Argumentace postavená na tom, že bude zničena kultura a zadušena inovace, se v tomto kontextu jeví jako vysoce nevěrohodná. Velké tovární haly a masové taneční akce příliš nevybízejí k experimentům – nové žánry se rodily v malých klubech a na hlavní pódia podniků typu Fabric se musely tvrdě probojovat. Obří reklamní billboardy nemohou nahradit psychedelické plachty s futuristickými motivy a přísné kontroly na vstupu spojené s dresscodem asi rovněž nepatří mezi důvody, kvůli kterým se byli lidé ochotni vláčet i několik hodin, aby mohli propařit celý víkend.

    Výše zmíněný Goldie je ostatně přímo ztělesněním pokrytectví celé scény. Kdysi byl velmi důležitým inovátorem žánru jungle a posunul ho směrem k temnějším odstínům dnešního drum’n’bassu, ale zároveň byl jedním z těch, kteří tento styl „oholili“ od soundsystémových prvků a rovnostářského étosu, aby jej přiblížili zámožnému středostavovskému publiku v načančaných klubech v centrech měst. Zároveň byl jedním z členů „jungle commitee“ neboli neformálního sdružení nejvlivnějších postav žánru, které se pravidelně scházelo, aby určovalo pravidla hry na scéně – například jaký „sound“ bude následující sezónu hitem, v jakém tempu budou skladby složeny nebo kdo si smí kde zahrát. Goldie byl
    také jedním z těch, kteří zpočátku propagovali jamajskou a rastafariánskou tradici tohoto žánru, když se mu ale naskytla příležitost dojít si do Buckinghamského paláce pro zmíněný Řád britského impéria, všechny deklarované fráze o „boji s Babylónskou věží“ šly stranou. Rovněž se nikdy veřejně nevyjadřoval ke Criminal Justice Act a se svými produkčními partnery se hbitě adaptoval na novou licenční politiku. Stal se součástí mašinérie, jejíž charakteristickým znakem je elitářství, exkluze a komodifikace.

    Za této situace je tedy na místě klást si otázku, komu vlastně celá ta emotivní kampaň Save Fabric nahrává. Opravdu jde o boj za zachování kultury, nebo především o snahu udržet si pohádkové výdělky z monstrózních akcí – a tím pádem o střet dvou egoismů? Jedná se o začátek konce taneční scény, nebo spíše o další impuls k tomu, aby se vrátila zpět na zem a promlouvala k celé generaci, a nikoli pouze k jedné sociální třídě? A skutečně je na místě hovořit o omezení svobody, nebo jen byli provozovatelé klubu a promotéři požráni ještě bezohlednější formou kapitalismu, než jaký reprezentují oni sami?

    Autor je hudební aktivista.

    I AND I KNOW THAT ALL DA YOUTS SHALL WITNESS THE DAY/THAT BABYLON SHALL FAAAAALL
    RAVEBOY
    RAVEBOY --- ---
    SOLDIK & L4MA: Nemyslim si, že "Demonz Theme" od Bukema (1992), "Futuroid #4" od Noise Factory (1992), "Champion Sound" od Q Projecta se Spinbackem (1993), "Valley of the Shadows" od Origin Unknown (1993), "Droppin Science 02" od Danny Breakse (1994), nebo třeba "Basic Principles" od Alexe Reece jsou jungle, ale čistej drum'n'bass...

    I BRING YOU THE FUTURE/AAAH THIS IS TOO MUCH
    GENERIXX
    GENERIXX --- ---
    Asi už jste to slyšeli, ale odnedávna už produkce dnb u nás není jen mužská záležitost. Na první track slušný, ne? :)

    Mellifera - Pimp [Free]
    https://www.youtube.com/watch?v=ZaC6B7wy8bU
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam